به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۳۷۸۴۹

املاک قولنامه‌ای در ثبت‌نام یارانه اعلام شود

گروه اقتصادي: سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفت: املاکی که در زمان ثبت نام یارانه مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها به صورت قولنامه ای خریداري شده و این قولنامه سندی مبنی بر مالکیت آن ملک است، باید در زمان ثبت نام اعلام شود.
املاک قولنامه‌ای در ثبت‌نام یارانه اعلام شود
نرگس نجفی با بیان آنکه قولنامه به معنای خرید و داد و ستد وجوه است، اظهار داشت: منظور از تملک ملک مسکونی تنها اسناد رسمی سازمان ثبت نیست و ملک قولنامه ای هم برای اعلام مالکیت ملک می تواند مدنظر قرار گیرد. وی ادامه داد: سامانه ثبت نام یارانه دارای گزینه هایی برای تعیین وضعیت مالکیت املاک است و دارندگان این قولنامه ها نیز باید گزینه مربوطه را تکمیل کنند. سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها، تصریح کرد: در مقابل اسامی اعضای خانوار گزینه های بله یا خیر در خصوص تعیین وضعیت مالکیت ملک وجود دارد که ثبت نام کنندگان باید نسبت به تکمیل آن اقدام کنند.

نجفی در مورد تعداد انصراف دهندگان نیز اظهارداشت: از آنجا که آن دسته از خانوارهای نیازمندی که به دلایل مختلف در موعد مقرر موفق به ثبت نام نشده اند می توانند روزهای 30 و 31 فروردین ماه سال جاری نسبت به ثبت نام اقدام کنند لذا هم اکنون نمی توان آمار دقیقی از وضعیت انصراف دهندگان ارایه داد. وی تاکید کرد: تعداد انصرافی ها از دریافت یارانه در پایان زمان ثبت نام اعلام خواهد شد.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها درباره راستی آزمایی اطلاعات ارایه شده از سوی ثبت نام کنندگان نیز افزود: راستی آزمایی پس از پایان مرحله ثبت نام توسط سازمان هدفمندی یارانه ها انجام می شود. سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها با تشکر از انصراف دهندگان از دریافت یارانه که با انصراف خود باعث شدند منابع بیشتری در اختیار دولت قرار بگیرد تا این منابع را در سایر حوزه هایی که قانونگذار تعیین کرده، مورد استفاده قرار گیرد، از ثبت نام کنندگان نیز خواست در زمان ثبت نام به دستورالعمل ها و شرایط اعلامی مندرج در صفحه اول سامانه توجه ویژه داشته باشند.
مرجع : ايرنا