کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وعده ماکرون به حمایت از اوکراین

11 دی 1401 ساعت 16:15


گروه بین الملل: رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی خود به مناسبت فرا رسیدن سال نوی میلادی متعهد شد که کشورش به حمایت از اوکراین تا زمان پیروز شدن آن در جنگ با روسیه ادامه خواهد داد.
امانوئل ماکرون، در سخنرانی به مناسبت فرا رسیدن سال ۲۰۲۳ به مردم اوکراین قول داد که به کمک کردن به آنها در جنگ برای "استقلال و بازسازی" کشورشان ادامه خواهد داد. ماکرون خاطر نشان کرد: "در این سالی که دارد شروع می‌شود، ما بدون شکست در کنار شما خواهیم ایستاد."
ماکرون همچنین از فرانسوی‌ها خواست به صرفه‌جویی در مصرف انرژی ادامه دهند و بیان داشت، این یک راه است برای این که کشورش همچنان که جنگ در اوکراین ادامه می‌یابد، از قطعی برق اجتناب کند.
ماکرون در ادامه این سخنرانی‌اش همچنین گفت که قرار  است در سال ۲۰۲۳ اصلاحات بازنشستگی را که مدت‌هاست به تاخیر افتاده، در کشورش اجرا کند. اصلاح نظام بازنشستگی پرهزینه و پیچیده فرانسه، یکی از بخش‌های کلیدی برنامه انتخاباتی ماکرون در زمان به قدرت رسیدنش در سال ۲۰۱۷ بود.
اما پیشنهادات اولیه او برای این کار موجب شد تا چندین هفته اعتراض و اعتصاب در بخش حمل‌ونقل فرانسه درست قبل از شیوع همه‌گیری کووید-۱۹ به راه بیفتد. ماکرون اجرای این ابتکار عمل را همزمان با صدور فرمان اجرای قرنطینه در اوایل سال ۲۰۲۰، متوقف کرد.
رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی تلویزیونی خود با گفتن اینکه این اصلاحات تا پایان تابستان اجرایی می‌شود، گفت: ما باید بیشتر کار کنیم.
ماکرون در آوریل سال گذشته به دومین دور ریاست جمهوری خود رسید اما در ژوئن اکثریت مطلق خود را در پارلمان از دست داد؛ اتفاقی که اجرای اصلاحات را برای او سخت‌تر کرده است. با این وجود او از فرانسوی‌ها خواست متحد شوند.
ماکرون از مدت‌ها پیش به صراحت اعلام کرده قصد دارد سن بازنشستگی را افزایش دهد؛ اما این کار با مقاومت شدید اتحادیه‌ها روبرو شده و طبق نظرسنجی‌ها شدیدا بین فرانسوی‌ها نامحبوب است.


کد مطلب: 378750

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/378750/وعده-ماکرون-حمایت-اوکراین

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir