به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۱ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۳۷۸۷۸۱

گزینه تماس اضطراری آیفون چگونه کار می‌کند؟

گزینه تماس اضطراری آیفون چگونه کار می‌کند؟
گروه فناوری: میلیون‌ها آیفون دارای ویژگی‌های داخلی نظیر گزینه «تماس اضطراری» هستند که می‌توانند در نجات دادن جان کاربران موثر باشند.به گزارش همشهری آنلاین، آشنایی با این ویژگی‌ها و اطمینان از اینکه آن‌ها از قبل به درستی تنظیم شده‌اند می‌تواند در مواقع اضطراری به شما کمک کند.

تماس های اضطراری
تنظیم  گزینه «تماس‌های اضطراری»( Emergency Contacts) در آیفون شما یک امر ضروری است. گوشی‌های آیفون دارای ویژگی «اس او اس اضطراری» (Emergency SOS) است که به شما امکان می‌دهد به سرعت با خدمات اضطراری تماس بگیرید. اما شما همچنین می‌توانید گزینه تماس‌های اضطراری را به برنامه‌های گوشی خود اضافه کنید.

زمانی که تماس اضطراری خاتمه یافت، آیفون شما با یک پیام متنی به  شماره‌های اضطراری که با آن تماس گرفته بودید، با ارسال یک متن هشدار می‌دهد، اگرچه در صورت تمایل می‌توانید آن را لغو کنید. آیفون همچنین مکان فعلی شما را به مخاطبین اضطراری ارسال می کند. در صورت تغییر مکان، مخاطبین نیز به‌روزرسانی‌ها درباره مکان جدید را دریافت خواهند کرد.برای تنظیم گزینه «تماس اضطراری» (Emergency Contacts) به برنامه  «هلت» (Health) بروید، سپس روی عکس نمایه خود ضربه بزنید.روی شناسه پزشکی ضربه بزنید و بعد گزینه Edit را بزنید، سپس به قسمت «تماس‌های اضطراری» بروید.

فعال کردن اس او اس اضطراری
دو راه برای فعال کردن ویژگی‌های «اس او اس اضطراری»  (Emergency SOS) وجود دارد. برای آوردن «اس او اس اضطراری»، دکمه کناری یا بالای گوشی را پنج بار فشار دهید. در گوشی‌های آیفون ۸ یا مدل‌های بالاتر، دکمه کناری و یک دکمه صدا را فشار داده و نگه دارید تا نوار «اس او اس اضطراری» ظاهر شود.
 
سپس نوار اضطراری را برای شروع تماس بکشید. می‌توانید با رفتن به Settings > Emergency SOS، روشی را که می‌خواهید تماس بگیرید، انتخاب کنید.کمپانی اپل در این باره توضیح داده است: اگر همچنان دکمه کناری و دکمه صدا را نگه دارید، به جای کشیدن نوار لغزنده، شمارش معکوس شروع می‌شود و هشدار به صدا در می‌آید. اگر دکمه ها را تا پایان شمارش معکوس نگه دارید، آیفون شما به طور خودکار با خدمات اورژانس تماس می‌گیرد.

شناسه پزشکی
به عنوان یک امتیاز، ویژگی دیگری در گوشی‌های آیفون وجود دارد که باید در مورد روشن کردن آن فکر کنید. اپل قابلیتی به نام «شناسه پزشکی» ایجاد کرده است که به سرعت اطلاعات کلیدی سلامتی شما را نمایش می‌دهد.اپل در این باره توضیح داده است  «شناسه پزشکی» به امدادگران اورژانس کمک می‌کند تا بدون نیاز به رمز عبور، به اطلاعات مهم پزشکی شما از طریق صفحه قفل دسترسی داشته باشند.آن‌ها می‌توانند اطلاعاتی مانند آلرژی‌ها و شرایط پزشکی را ببینند و همچنین می‌دانند در مواقع اضطراری با چه کسی تماس بگیرند.

برای تنظیم گزینه «شناسه پزشکی»، به برنامه  «هلث» (Health)  بروید و روی عکس نمایه خود در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید. در زیر تصویر، روی شناسه پزشکی ضربه بزنید. پس از آنگزینه  Edit را انتخاب کنید و سپس «Show When Locked»  را فعال کنید.در خاتمه تمام اطلاعات خود را اضافه کنید و سپس روی Done ضربه بزنید. برای مشاهده شناسه پزشکی خود، صفحه قفل را باز کنید و سپس روی دکمه اورژانس ضربه بزنید.
برچسب ها: آیفون‌
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها