به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۱ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۳۷۸۷۸۲
رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ارتباطی تهران خبر داد:

ورود ۸۰۰ دستگاه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ایران

گروه فناوری: رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ارتباطی تهران ضمن تأیید ورود ۸۰۰ دستگاه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ایران، از «رشد زیاد امکان استفاده از این دستگاه» در آینده خبر داد.
ورود ۸۰۰ دستگاه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ایران
به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی محبی، امروز یکشنبه ۱۱ دی به‌نقل از «یک مقام مسئول» که نامش را نیاورد، اعلام کرد که ۸۰۰ دستگاه از ترمینال‌های اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تاکنون وارد کشور شده است. این در حالی است که ایلان ماسک، مالک شرکت اسپیس‌ایکس، پنجم ماه دی‌ اعلام کرده بود حدود ۱۰۰ دستگاه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران فعال شده است.
این موضوع سه روز پس از آن مطرح شده بود که روزنامه «وال استریت جورنال» گزارش داده بود که از ابتدای اعتراضات سراسری در ایران، حدود ۲۰۰ ترمینال ارتباط ماهواره‌ای اینترنتی استارلینک به ایران قاچاق شده است.
این آمار و ارقام متفاوت در حالی منتشر می‌شود که جمهوری اسلامی ایران ورود دستگاه‌های اینترنت ماهواره‌ای به کشور را ممنوع کرده و در تلاش برای ردیابی و توقیف آن‌هاست. پس از آغاز اعتراضات از ۲۶ شهریور، جمهوری اسلامی دسترسی به اینترنت را برای شهروندان بسیار محدود کرده است. در واکنش به این محدودیت‌ها که شامل قطع کامل و دوره‌ای اینترنت و کُند شدن سرعت آن است، دولت آمریکا پیشتر برخی محدودیت‌های صادرات خدمات اینترنتی به ایران توسط دولت آمریکا را رفع کرد و در پی آن شرکت «اسپیس ایکس»، مجاز شد تا خدمات اینترنتی ماهواره‌ای برای دستگاه‌های استارلینک ساخت این شرکت را در ایران ارائه دهد.
در واکنش به حمایت مقامات آمریکایی برای فعال کردن اینترنت ماهواره‌ای در ایران، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران این اقدام را «نقض حاکمیت ایران» خوانده و تهدید کرده بود که این «تلاش‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند».

۱۴۰۱/۱۰/۱۱ ۱۹:۰۴
دمشان گرم، انشالله تعداد آن بیشتر از صد هزار و انحصار اینترنت دولتی شکسته شود (413082)
۱۴۰۱/۱۰/۱۱ ۲۰:۳۵
خدا را شکر ، رقیب برای اینترنت محدود و اعصاب خردکن داخلی پیدا شد ، تکنولوژی مسیر خود را پیدا می کنند و دولتمردان ما مسیر عکس طی می کنند همراه با شکست پ تحمیل خسارت به مردم (413091)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۱ ۲۰:۵۸
به روید سراسری ایران مردم به این دستگاه مجهز خواهند شد. اینترنت آزاد و جهانی حق مسلم تمامی شهروندان و مردم ایران است. (413095)
۱۴۰۱/۱۰/۱۱ ۲۱:۲۱
سخنگوی وزارت خارجه باید اینترنت آمریکا رو قطع کنه تا ادب بشن و پاسخ محکمی باشه به دشمنان (413106)
۱۴۰۱/۱۰/۱۱ ۲۱:۳۶
معمای عجیبی است، تا حالا موردی سراغ نداریم که آمار کالاهایی که حتی بطور رسمی و قانونی وارد کشور می شوند اینقدر دقیق اعلام شود، آمریکایی ها در صدد فراهم آوردن تمهیداتی هستند که در آینده در صورت قطع کامل اینترنت، بعضی مراکز حیاتی و حساس کارشان مختل نشود. به عبارت دیگر موانع و نگرانی هایی که در مورد قطع کامل اینترنت فرا راه مسئولان کشور وجود دارد رفع و پروژه اینترنت زدایی در ایران را تسریع نمایند. در یک کلام حرف و عملشان 180 درجه فرق دارد. (413108)
۱۴۰۱/۱۰/۱۱ ۲۲:۲۱
با توجه به وضعیت فاجعه بار اینترنت داخل کشور و سرعت پایین و محدودیت های اعمال شده و فیلترینگ، ناخوداگاه مردم به سمت استفاده از این دستگاه خواهند رفت، چرا که در نسل تکنولوژی و ارتباطات و پیشرفت هستیم و بسیاری از امورات مهم زندگی روزمره مردم با استفاده از اینترنت و فضای مجازی انجام می شود و قطعی نت و خدشه وارد شدن به اینترنت می‌تواند زندگی مردم و درآمد مردم را تحت الشعاع قرار دهد. (413113)
اهورا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۱ ۲۲:۲۳
الان اینترنت از اولویت های زندگی مردم هست، کسب و کار بخش قابل توجهی از مردم از طریق اینترنت و فضای مجازی هست، بالاخره این دستگاه‌ها هم همچون گيرنده های ماهواره به زودی در دسترس مردم قرار خواهند گرفت و روز به روز آمار استفاده کنندگان از آنها افزایش خواهد داشت. (413114)
۱۴۰۱/۱۰/۱۱ ۲۲:۲۵
اگه این همه محدودیت و فیلترینگ برای استفاده از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی اعمال نمیشد و سرعت اینترنت در حد مطلوب بود، نیازی به استفاده از این دستگاه‌ها نبود، ولی با شدت فيلترينگ و کنترل فضای مجازی و سرعت روز به روز پایین، قطعا اغلب مردم تمایل به استفاده از اینترنت استارلینک رو خواهند داشت (413115)
۱۴۰۱/۱۰/۱۱ ۲۲:۲۹
چند روز پیش صحبت از ارسال ماهواره دیگری به فضا بود و هدف بعدی ایلان ماسک اینه که بدون نیاز به گیرنده و دیش و صرفا با روشن کردن اینترنت و وای فای گوشی در همه جا قابل دریافت می باشد. این مورد به زودی اتفاق میوفته و انقلابی هست در عرضه اینترنت و خیلی راحت تر مردم میتونند دسترسی داشته باشند. یعنی با روشن کردن وای فای گوشی خیلی راحت به اینترنت ماهواره ای وصل بشیم و این خیلی خوب و عالیه و یه زودی محقق خواهد شد. (413117)
۱۴۰۱/۱۰/۱۱ ۲۳:۲۷
خوب یاد روزهای انتن ماهوارهای وفیلمهای ویرئو زنده شد دوباره (413135)
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۰۰:۵۸
چه کشور نازیه آمریکا
دارو را حتی برای کودکان تحریم میکنه ولی اینترنت را مجانی (413147)
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۰۸:۱۲
آمریکا دارو را تحریم نکرده مسئولان کشور انتخاب کرده اند به جای اینکه با ارز دارو بخرند.. اسلحه بفرستند سوریه و یمن (413157)
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۰۹:۰۱
واسه همین باور نکن.دارند به آقایون خدمت می کنند و خم شدن مردم را جا می اندازند. (413159)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۱۹:۵۲
مگه ما توی همه چیز از 5 تا کشور اول نیستیم؟دارو که چیزی نیست که بخواهیم وارد کنیم (413240)
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۱۳:۲۷
بایت هر نظر چقدر میگیری سایبری!!؟ انواع داروهای خارجی مخصوصا ویتامین ها و مکمل ها که قیمت آزاد دارند در همه داروخانه ها هست. چیزی که نیست داروهای تحت پوشش بیمه هست. این نشون میده که دارو تحریم نیست بلکه برای آقایان به صرفه نیست که وارد کنند. (413321)
مهدیه
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۱۵:۰۵
دارو هیچ وقت تحریم نبوده
دولت ما پول نداره یا به خاطر FATF نمی تونه ار کشورهای دیگه دارو بگیره
دروغ دولتمردان ایرانی را باور نکنید!!!!!!!! (413333)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها