کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ارتباطی تهران خبر داد:

ورود ۸۰۰ دستگاه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ایران

11 دی 1401 ساعت 17:49

گروه فناوری: رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ارتباطی تهران ضمن تأیید ورود ۸۰۰ دستگاه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ایران، از «رشد زیاد امکان استفاده از این دستگاه» در آینده خبر داد.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی محبی، امروز یکشنبه ۱۱ دی به‌نقل از «یک مقام مسئول» که نامش را نیاورد، اعلام کرد که ۸۰۰ دستگاه از ترمینال‌های اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تاکنون وارد کشور شده است. این در حالی است که ایلان ماسک، مالک شرکت اسپیس‌ایکس، پنجم ماه دی‌ اعلام کرده بود حدود ۱۰۰ دستگاه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران فعال شده است.
این موضوع سه روز پس از آن مطرح شده بود که روزنامه «وال استریت جورنال» گزارش داده بود که از ابتدای اعتراضات سراسری در ایران، حدود ۲۰۰ ترمینال ارتباط ماهواره‌ای اینترنتی استارلینک به ایران قاچاق شده است.
این آمار و ارقام متفاوت در حالی منتشر می‌شود که جمهوری اسلامی ایران ورود دستگاه‌های اینترنت ماهواره‌ای به کشور را ممنوع کرده و در تلاش برای ردیابی و توقیف آن‌هاست. پس از آغاز اعتراضات از ۲۶ شهریور، جمهوری اسلامی دسترسی به اینترنت را برای شهروندان بسیار محدود کرده است. در واکنش به این محدودیت‌ها که شامل قطع کامل و دوره‌ای اینترنت و کُند شدن سرعت آن است، دولت آمریکا پیشتر برخی محدودیت‌های صادرات خدمات اینترنتی به ایران توسط دولت آمریکا را رفع کرد و در پی آن شرکت «اسپیس ایکس»، مجاز شد تا خدمات اینترنتی ماهواره‌ای برای دستگاه‌های استارلینک ساخت این شرکت را در ایران ارائه دهد.
در واکنش به حمایت مقامات آمریکایی برای فعال کردن اینترنت ماهواره‌ای در ایران، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران این اقدام را «نقض حاکمیت ایران» خوانده و تهدید کرده بود که این «تلاش‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند».


کد مطلب: 378782

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/378782/ورود-۸۰۰-دستگاه-اینترنت-ماهواره-ای-استارلینک-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir