به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۶
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۳۷۸۸۲۳

برای طراحی سایت خوب و حرفه‌ای چند روز باید وقت بزاریم؟

گروه کسب و کار: به گزارش تیتان به نقل از "دی ام روم" یکی از رایج‌ترین سؤالاتی که از طراحان سایت در زمان شروع یک پروژه پرسیده می‌شود، مدت‌ زمان تحویل پروژه است.
برای طراحی سایت خوب و حرفه‌ای چند روز باید وقت بزاریم؟
کاربرانی که به ‌دنبال طراحی سایت با وردپرس هستند و قصد دارند طراحی خود را با وردپرس انجام دهند و یا صاحبان کسب و کار که می‌خواهند روی این ‌کار سرمایه گذاری می‌کنند، مدت ‌زمان تحویل پروژه برایشان مهم است.
عموم افرادی که اطلاعاتی درباره طراحی سایت و روند انجام این‌ کار ندارند، گمان می‌کنند طراحی و راه اندازی یک سایت کار ساده‌ای است و نهایتاً طی یک هفته یا 10 روز انجام می‌شود، ولی در واقعیت این طور نیست!
طراحی سایت عملاً کار پیچیده و زمان بری است و با توجه به امکانات و قابلیت‌هایی که کارفرما در سایت خود به آنها نیاز دارد، ممکن است ماه‌ها طول بکشد. اگر تصمیم دارید طراحی سایت خود را به یک تیم طراحی سایت واگذار کنید و نمی‌دانید مدت ‌زمان استاندارد برای تحویل پروژه شما دقیقاً چند روز یا چند ماه است، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
در این مقاله قصد داریم درباره روند طراحی انواع سایت‌های فروشگاهی، شرکتی و آموزشی و مدت ‌زمان راه اندازی آنها صحبت کنیم.



 ویژگی‌های یک طراحی سایت خوب و حرفه‌ای
پیش از اینکه به سراغ بررسی انواع طراحی سایت و بازه زمانی آماده سازی آنها برویم، لازم دانستیم فاکتورهای یک طراحی سایت خوب، قدرتمند و حرفه‌ای را با هم مرور کنیم.
بعضی از شرکت‌ها به بهانه تحویل سریع و فوری مشتریان را وسوسه می‌کنند، در حالی که ممکن است سایت تحویل شده حتی حداقل استانداردهای یک سایت خوب را نداشته باشد! سایتی که به ‌صورت حرفه‌ای و بر مبنای استانداردهای طراحی سایت و نیاز مشتری طراحی شده باشد، دارای ویژگی‌های زیر است:
 
✔ دیزاین و طراحی کاربر پسندی دارد
اولین ویژگی یکی سایت حرفه‌ای، طراحی کاربرپسند، ریسپانسیو، موبایل فرندلی و رابط کاربری ساده آن است.
هرچند دیزاین سایت با توجه به سلیقه مشتری انجام‌ می‌شود، ولی همه چیز زیبایی ظاهری سایت نیست. سایت باید هم در کامپیوترهای خانگی به ‌راحتی قابل استفاده باشد، هم در گوشی موبایل یا تبلت.
تجربه ثابت کرده، کاربران سایت‌هایی که رابط کاربری ساده‌تری دارند را به سایت‌های پیچیده ترجیح می‌دهند.
به‌علاوه، تک‌تک این فاکتورها روی تجربه کاربری و سئوی سایت تأثیر مستقیم دارند. پس اولین ویژگی یک طراح سایت حرفه‌ای دیزاین و طراحی کاربرپسند آن است.
 
✔ سرعت بارگذاری بالایی دارد
سرعت بارگذاری سایت یکی دیگر از ویژگی‌های یک سایت حرفه‌ای است. هیچ‌ کدام از ما دوست نداریم چند دقیقه منتظر بمانیم تا صفحه اصلی یک سایت نمایش داده شود.

 سایت‌های پرسرعت معمولاً در کمتر از 3 ثانیه لود میشوند.
سرعت بارگذاری سایت نقش مهمی در بهبود تجربه کاربری، سئو و رتبه سایت ما در گوگل دارد، اما فاکتورهای مختلف دیگری هم در بالا بودن این سرعت تأثیرگذار هستند. از سرعت‌هاست گرفته تا حجم تصاویر، کدنویسی‌ها و...، همگی در سرعت بارگذاری سایت تأثیرگذار هستند و یک طراح باتجربه همه این موارد را در نظر می‌گیرد.
 
✔ امنیت اطلاعات در آن بالاست
سایت ممکن است طی روند کار خود بارها مورد حمله بدافزارها یا هک شدن قرار بگیرد. اگر امنیت سایت به ‌خوبی تأمین شده باشد، در مواقع این چنینی هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید، ولی اگر موارد امنیتی سایت رعایت نشده باشد، علاوه بر داده‌های سایت، اطلاعات خصوصی کاربرانی که شما در مقابل آنها مسئول هستید هم به خطر خواهد افتاد.
گواهی امنیتی SSL، محافظت از سایت در برابر اسپمرها، محافظت از مسیر ورود به سایت و مواردی از این دست، همگی از ویژگی‌های یک سایت حرفه‌ای هستند.
 
✔ بسترهای مناسب برای سئو شدن را دارد
هدف از طراحی سایت، برندسازی در فضای وب و جذب مشتریان جدید است. بنابراین باید قابلیت سئو شدن و بهینه سازی برای موتورهای جستجو و کاربران را داشته باشد.
سایت‌های سئو پذیر، علاوه بر ویژگی‌هایی که توضیح دادیم، سیستم مدیریت محتوای مناسب (CMS)، قالب و افزونه‌های استاندارد، پنل مدیریت سایت قدرتمند، گرافیک جذاب و پشتیبانی قابل قبولی دارند.

 

انواع طراحی سایت و مدت ‌زمان آماده سازی آنها
طراحی یک سایت با توجه به نوع کسب و کار شما متفاوت است، چون به‌ عنوان‌ مثال، نیاز مشتریان هدف شما که یک فروشگاه اینترنتی هستید با نیاز مشتریان یک آموزشگاه آنلاین متفاوت است. به طور کلی سایت‌ها از نظر طراحی به 4 دسته زیر تقسیم می‌شوند:
 
1.      طراحی سایت فروشگاهی
سایت فروشگاهی به سایتی گفته‌ می‌شود که محصولات یا خدمات یک کسب و کار به‌ صورت آنلاین در آن به فروش می‌رسد و درگاه پرداخت اینترنتی دارد.
طراحی این سایت‌ها نسبت به سایر انواع سایت‌ها پیچیده‌تر است و مدت ‌زمان بیشتری صرف آن می‌شود. چون قرار است ده‌ها یا صدها محصول یا خدمت متنوع را معرفی کنند، ممکن است نحوه محاسبه قیمت این محصولات یا خدمات با هم تفاوت داشته باشد که این موضوع روند فرمول نویسی یا کدنویسی سایت را کمی پیچیده می‌کند.
البته، تیم طراحی سایت دم ام روم در این زمینه سابقه درخشانی دارند.
 مدت ‌زمان طراحی و آماده به کار شدن سایت:
طراحی سایت‌های فروشگاهی در صورت کامل بودن Wireframe اولیه، هماهنگی کامل بین تیم طراحی و کارفرما، عدم نیاز به اصلاحات بنیادی، عدم وجود باگ و تست موفق، برای سایت‌های کوچک حداقل 1 ماه و برای سایت‌های بزرگ 3 الی 6 ماه زمان لازم دارد.
 
2.      طراحی سایت شرکتی
برخلاف سایت‌های فروشگاهی که قابلیت‌ها و امکانات متنوعی لازم دارند، سایت‌های شرکتی مانند یک ویترین هستند که برند و کسب و کار شما را به کاربران معرفی می‌کنند و بیشتر جنبه برندینگ دارند.
نمایش موفق هویت برند، چیدمان اصولی صفحات درباره ما، تماس با ما و لینک به شبکه‌های اجتماعی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی این مدل سایت‌ها است.
مدت زمان طراحی و آماده به کار شدن سایت:
طراحی سایت‌های شرکتی به ‌اندازه سایت‌های فروشگاهی پیچیده نیست، ولی دیزاین و ساختار آن از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل در شرکت‌های مختلف طراحی این مدل سایت‌ها بین 15 روز تا یک ماه یا حتی دو ماه زمان می‌برد.
 
3.      طراحی سایت آموزشی
سایت‌های آموزشی شباهت زیادی به سایت‌های شرکتی دارند، ولی دیزاین آنها کاملاً متفاوت است. چون فاکتورهایی که در طراحی این سایت‌ها در نظر گرفته‌ می‌شود با یک سایت شرکتی یا فروشگاهی فرق دارد.
جذابیت بصری، رابط کاربری آسان، دسترسی راحت به بخش مقالات یا وبلاگ سایت و...، از ویژگی‌های سایت‌های آموزشی است.
مدت زمان طراحی و آماده به کار شدن سایت:
طراحی سایت‌های آموزشی با توجه سرعت کار تیم طراحی سایتی که پروژه شما را اجرا می‌کند، بین 15 روز تا یک ماه یا حتی بیشتر طول می‌کشد.
 
4.      سایت شخصی
آخرین و ساده‌ترین سایت‌هایی که فقط برای برندسازی شخصی طراحی می‌شوند و شاید در نهایت به یک لندینگ پیج ساده نیاز داشته باشند، سایت‌های شخصی هستند. طراحی این سایت‌ها نیز بین 15 روز تا یک ماه طول می‌کشد.


 
سایر خدمات سئو و طراحی سایت دی ام روم
اگر مطمئن هستید که برای کسب و کار خود به چه نوع سایتی نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا ایده اولیه آن را با یک تیم متخصص و حرفه‌ای، مانند دی ام روم در میان بگذارید. آکادمی دیجیتال مارکتینگ دی ام روم به ‌صورت تخصصی در ارائه خدمات سئو به انواع سایت‌های فروشگاهی، شرکتی و آموزشی فعالیت می‌کند که طراحی سایت با وردپرس یکی از خدمات حرفه‌ای این شرکت است.
 طبق بررسی‌های انجام شده از جمله خدمات سئو سایت دی ام روم می‌توان به؛
•    آموزش سئو به دانشجویان مشتاق یادگیری سئو (https://dmroom.co/seo-tutorial/)
•    برگزاری دوره سئو به صورت صفر تا صد برای یادگیری حرفه‌ای سئو (https://dmroom.co/online-seo-course/)
•    طراحی سایت برای تمامی کسب و کارهای آنلاین (https://dmroom.co/website-seo-analysis/)
•    آنالیز و تدوین استراتژی سئو (https://dmroom.co/develop-seo-strategy/) و... اشاره کرد.
به گفته کارفرماهایی که تجربه همکاری با این شرکت را داشته اند، بیان کرده‌اند که وبسایتی که توسط این تیم طراحی شده است، همه ویژگی‌های یک سایت حرفه‌ای و قدرتمند، از جمله طراحی ریسپانسیو و کاربرپسند، سئو پذیر بودن، سرعت بالا، امنیت بالا، پشتیبانی مناسب و دیزاین جذاب را دارد.

منبع خبر: آژانس دی ام روم https://dmroom.co/
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها