به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۳۷۸۸۸۶

لولا به کاخ ریاست جمهوری برزیل برگشت

لولا به کاخ ریاست جمهوری برزیل برگشت
گروه بین الملل: مراسم تحلیف لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا به عنوان رئیس جمهوری جدید برزیل برگزار شد.
لولا که یک سیاستمدار چپ‌گراست، برای سومین بار عهده دار ریاست جمهوری برزیل می‌شود.لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا که در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ رئیس جمهوری برزیل بود، در ماه اکتبر توانست با شکست ژایر بولسنارو در انتخابات ریاست جمهوری، مجددا عهده‌دار این سمت شود.
 بولسنارو که نمی‌خواست در مراسم تحلیف جانشینش شرکت کند، به آمریکا سفر کرده است.لولا در سخنرانی مراسم تحلیف خود  از سیاست‌های رئیس جمهوری پیشین انتقاد کرد و گفت: بودجه آموزش، بهداشت عمومی و حفاظت از جنگل آمازون را مجددا به سطح گذشته بر می‌گرداند.او همچنین گفت: کشور به «ویرانه‌ بزرگی»‌ تبدیل شده است و در حالی که درباره فقر مردم و تکدی سر چهارراه‌ها صحبت ‌می کرد، شروع به گریه کرد.
لولا گفت :در پی انتقام جویی نیست ولی کسانی که دچار اشتباه شده‌اند، باید پاسخگو باشند.او دولت پیشین را به خاطر نحوه مقابله با همه‌گیری کویید-۱۹ به نسل کشی متهم کرد و خواستار تحقیق در این باره شد.
به خاطر عدم حضور بولسنارو ، مراسم انتقال قدرت به وسیله یک رفتگر انجام شد.هشت هزار  مامور پلیس عهده‌دار برقراری امنیت این مراسم بودند.پیروزی لولا در انتخابات با واکنش هواداران  بولسنارو همراه شده و در روزهای عده‌ای از آنها با تجمع در برابر پایگاه‌های ارتش خواهان کودتا شده بودند.
مهم ترین چالش لولا متقاعد کردن مردم برزیل درباره واقعی نبودن اتهام های فساد است که باعث شده بود به زندان محکوم شود.
حکم زندان  لولا در سال ۲۰۲۱ نقض شد.
برچسب ها: برزیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها