به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۳۷۸۹۹۲

حکم ۲ بار اعدام برای یک جوان بازداشت‌‌شده

حکم ۲ بار اعدام برای یک جوان بازداشت‌‌شده
گروه سیاسی: مهدی محمدی‌فرد، از بازداشت‌شدگان اعتراضات در نوشهر، از سوی دادگاه انقلاب ساری به اتهام «محاربه» و «افساد فی الارض» به دوبار اعدام محکوم شده است.
بر اساس تصاویری که از حکم بدوی صادر شده در پرونده این معترض ۱۸ ساله در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، دادگاه انقلاب او را علاوه‌بر این به هفت سال و نیم زندان هم محکوم کرده است. از دیگر اتهامات مهدی محمدی‌فرد، «تبلیغ علیه نظام»، «توهین به رهبری» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» عنوان شده است. در خبرهای منتشر شده، عنوان شده است که این جوان ۱۸ ساله از حق دسترسی به وکیل انتخابی محروم بوده است و او را به عنوان یکی از «لیدرها و عاملین اصلی هدایت و برنامه‌ریزی» تجمعات اعتراضی روز ۳۰ شهریور در نوشهر محاکمه کردند.

تکذیب لغو حکم اعدام محمد بروغنی 

در حالیکه امروز اعلام شده بودحکم محاربه «محمد بروغنی» یکی از جوانان بازداشتی در اعتراضات، به یکسال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تغییر کرد و امروز به او ابلاغ شد، میزان، خبرگزاری قوه‌قضاییه‌، خبر لغو حکم اعدام ‎محمد بروغنی را تکذیب کرده و نوشته اعدام او در دیوان عالی تایید شده و تغییری در این موضوع به‌وجود نیامده است. این درحالیست که همبندی‌های محمد بروغنی می‌گویند امروز صبح در سیستم زندان لغو حکم او ثبت شده بوده است.
برچسب ها: اعتراضات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها