به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۳۷۹۰۲۴

نسخه‌کیهان‌برای کشور:بگیرید، ببندید، محروم کنید

نسخه‌کیهان‌برای کشور:بگیرید، ببندید، محروم کنید
گروه سیاسی:روزنامه کیهان نوشت: ثبات بخشیدن به اقتصاد، یک ضرورت است و لازمه آن، اتخاذ تدابیر اقتصادی جامع از یک‌طرف، و مبارزه بی‌امان با عناصر معارض ثبات و پیشرفت، از طرف دیگر است.
 اینکه یک اقلیت سه چهار درصدی، مطامع خود را به موازات جنگ دشمن و به قیمت آسیب زدن به معیشت 96 درصد مردم دنبال کنند، قابل تحمل نیست.
باید برای صیانت از زندگی مردم، بر اخلالگران سخت گرفت. اخلالگران دانه‌درشت باید در کنار تحمل مجازات‌های عادی، مجازات همراهی با جنگ اقتصادی دشمن را هم متحمل شوند.
 باید در کنار اصلاح روندهای غلط اقتصادی، ارتکاب جرائم را پرهزینه کرد. مجازات هم صرفا اعدام و حبس نیست و می‌تواند به جریمه‌ها و محرومیت‌های اقتصادی و مالی و بانکی و اجتماعی توسعه یابد. التهاب‌آفرینان، قیمت‌سازان مصنوعی، و سفته‌بازان نباید کمترین احساس امنیتی داشته باشند.اگر واقعیت میدان، جنگ اقتصادی است، باید بر نقش‌آفرینان این جنگ ناجوانمردانه، سخت گرفت. این، لازمه صیانت از حاکمیت ملی است و مختص ما هم نیست.
 به‌عنوان یک نمونه، پروفسور هاجون چَنگ، (استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه کمبریج) در کتاب نیکوکاران نابکار، درباره مبارزه قاطع با متهمان نابودی منابع ارزی می‌نویسد: «در دهه 1970 ضرورت داشت ارز صادرات، برای واردات ماشین‌آلات به‌کار گرفته شود؛ ارز به‌راستی خون و عرق جبین سربازان صنعتی ما بود که در کارخانه‌ها دست‌اندرکار جنگ صنعتی بودند. کسانی که با خریدهای بیهوده، ارز را هدر می‌دادند، خائن به‌شمار می‌رفتند. هزینه کردن ارز در موارد غیرضرور ممنوع بود و شدیدا ممانعت می‌شد. سفرهای خارجی جز با مجوز دولت برای معامله تجاری یا تحصیل ممنوع شد... دولت روی ارز کمیاب، کنترل مطلق اعمال کرد و تخلف از آن می‌توانست مجازات مرگ در پی داشته باشد».

 

صفورا
United States
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۲۰:۱۰
روزنامه کيهان را کيلوئى مى فروشند براى شيشه پاک کردن (413244)
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۲۲:۱۴
پروفسور هاجون چَنگ، از نگاه کیهان احیانا جاسوس نبودند چون ایشون علاوه بر دشمن خیلی علاقه به لفظ جاسوس دارند. (413249)
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۲۲:۱۸
منظورش از قیمت سازان و التهاب آفرینان کیه؟ سر منشا تمام اقتصاد ایران به نظامی ها بر می گرده، حتی مخابرات را در تملک گرفتند (413250)
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۲۲:۱۸
به قول کروبی، تو دو جا از مملکت بگو که دست دوستان شما نباشه (413251)
کورو‌ش
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۲۳:۰۷
همین تفکرات کیهانی بوده که کشور رو نابود کرده (413254)
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۰۰:۱۲
حقیقت مطلب به درستی بیان شده است، «اینکه یک اقلیت سه چهار درصدی، مطامع خود را به موازات جنگ دشمن و به قیمت آسیب زدن به معیشت 96 درصد مردم دنبال کنند، قابل تحمل نیست». مسالمت آمیز ترین روش برای پایان دادن به مظلومیت این 96 درصد و رهایی کشور از جار و جنجال آفرینی های آن 4 درصد برگزاری انتخابات آزاد است. (413264)
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۰۸:۰۷
الان بااخلالگران مخالفت کرده شماناراحتی؟؟؟؟؟
میخاین ی چیزی گفته باشینا😒😒 (413275)
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۱۳:۰۴
کیهان فکر می کنه عرصه اقتصاد مثل عرصه سیاسته که با سرکوب، آتش آن برای مدتی به زیر خاکستر پنهان شود. تفکر کیهان مدل خشایارشاه است که می خواست طغیان رودخانه را با ضربات تازیانه آرام کند.
مدعی خواست که از بیخ کند ریشه ما
غافل از آنکه خدا هست در اندیشه ما (413317)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها