به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۳۷۹۱۳۴

كسی به مشكلات مردم توجه نمی‌کند

كسی به مشكلات مردم توجه نمی‌کند
  گروه سیاسی: سایت رویداد۲۴ نوشت: یك عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: مسئولان دچار سوءبرداشت شده‌اند و فکر می‌کنند بیان مشکلات مردم و اعتراضات به خاطر تحریکات خارجی است اما اینگونه نیست زیرا زمان زیادی است که مردم مشکلاتشان را مطرح می‌کنند و کسی توجه نمی‌کند؛ از جمله همین موضوع حجاب که به خاطر آن اصطکاک‌هایی میان افراد وجود داشت.
محمدصادق جوادی حصار  در واکنش به فعالیت مجدد گشت‌های ارشاد و ارسال پیامک‌های هشدار برای بی‌حجابی  می‌گوید: اینکه به تبعات و سود و زیان این رفتار تاچه اندازه فکر کرده‌اند را خدا می‌داند اما مجموعه این رفتارها را مثبت تلقی نمی‌کنم زیرا تبعات آن، ادامه ناهنجاری‌ها و کج‌اخلاقی‌هایی است که در گذشته نیز شاهد بودیم. اگر گشت ارشاد و حجاب اجباری وتحکم جواب داده بود، در این سال‌ها جواب می‌داد و دلیلی نداشت امر به معروف و نهی از منکر به زد و خورد خیابانی منجر شود.
او می‌گوید: شما ببینید کسانی که متعهد به حجاب اسلامی هستند و افرادی که مقید به حجاب نیستند، در کنار هم و به صورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند و هیچ مشکلی هم وجود ندارد. حالا ممکن است برخی مواقع بحثی هم میانشان ایجاد شود، اما منجر به رفتارهای خشن و هنجارشکن نخواهد شد. به هرحال طبیعی است تا جامعه عادت کند و یک هنجاری را جایگزین هنجار دیگری کند، یک زمان تنش‌آلودی را سپری کند.
جوادی حصار معتقد است برگشتن به زمان قبل از این ماجراها خطاست و باید به شیوه معقول و منطقی، مسئله حجاب و قانون حجاب را در مجمع یا مجلس به نحوی مدیریت کنند که شبهه شکست جمهوری اسلامی هم ایجاد نشود و از سوی دیگر هم بر اساس قانون اساسی، آزادی‌های فردی به مردم داده شود.این فعال سیاسی  می‌گوید: ما نمی‌توانیم به یک مسیحی بگوییم ملزم هستی حجاب را همچون مسلمانان رعایت کنی. همچنین نمی‌توانیم به یک مسلمان بگوییم آنطور که ما می‌گوییم حجاب داشته باشی. نه حجاب نشانه مسلمانی است نه بی‌حجابی نشانه کفر. به نظرم تاکیدهای بی‌مورد در این خصوص جز دامن زدن به شکاف‌های اجتماعی نتیجه دیگری نخواهد داشت
 
برچسب ها: حجاب

مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۱۷:۴۲
ما که زندگیمونو بابت نفهمی یه عده نادان متوهم باختیم خدا به داد بچه هامون برسه. (413342)
عادل
United Arab Emirates
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۱۹:۵۴
لعنت به نفت

فعلا سرمایه کشور رو
هر کی میتونه باروش خودش پول میکنه
حساب وکتابی هم نیست مال مفته (413365)
شفیق
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ۲۱:۵۱
من یه کارگر بد بخت این جامعه ام خدا میدونه با کم حجابی دخترم نه جامعه مشکل داره نه من (413901)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها