به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۱:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۳۷۹۲۹۶

جنجال لگد زدن به شکم نماینده باردار در مجلس

جنجال لگد زدن به شکم نماینده باردار در مجلس
گروه فیلم:دو نماینده مخالف سنگال  به دلیل حمله فیزیکی به یک همکار زن در پارلمان به شش ماه زندان محکوم شدند.به گزارش فرارو، دادگاهی در سنگال دو نماینده پارلمان این کشور را به دلیل حمله فیزیکی به یک همکار زن باردار در پارلمان به شش ماه زندان محکوم کرد.
 
در جلسه پارلمان سنگال امی ندایه، قانون‌گذار طرفدار دولت، در جلسه‌ای پر هرج و مرج سیلی خورد و نماینده دیگر با لگد به شکمش کوبید.این درگیری خشونت‌بار در اول دسامبر در جریان رای گیری معمول در مورد بودجه وزارت دادگستری اتفاق افتاد.
 
مامادو نیانگ و ماساتا سامب پس از محاکمه‌ای که در ۱۹ دسامبر آغاز شد، هر کدام به مدت شش ماه زندان محکوم شدند.آن‌ها همچنین هر کدام ۱۰۰۰۰۰ فرانک سی‌اف‌ای (۱۵۰ دلار) جریمه شدند و به پرداخت ۵ میلیون فرانک غرامت محکوم شدند.
 
پس از پایان درگیری، امی ندایه بیهوش شد و تحت مداوا در بیمارستان قرار گرفت. وکیل او بابوکار سیسه گفت که او باردار است و ترس از دست دادن نوزادش وجود داشت.سیسه گفت که او از آن زمان بیمارستان را ترک کرده است، اما در شرایط بسیار دشواری باقی می‌ماند.
 
دادستان‌ها خواستار دو سال زندان برای دو نماینده بودند. نیانگ و سامب که در ۱۵ دسامبر دستگیر شدند، در دادگاه حضور نداشتند. آن‌ها علیرغم تصاویر منتشر شده، ضربه زدن به نماینده زن را انکار کردند.عبدی نار ندایی یکی از وکلای آن‌ها به خبرگزاری فرانسه گفت: آن‌ها در انتظار تجدیدنظرخواهی در زندان خواهند ماند.این حادثه بحث‌های زیادی را در مورد گفتمان پارلمانی و حمله به زنان به راه انداخت. سنگال به طور گسترده به عنوان چراغی برای ثبات و دموکراسی در غرب آفریقا شناخته می‌شود، منطقه‌ای که به دلیل کودتا‌ها بدنام است.
....
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها