کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

8 راه ساده برای سالم نگه داشتن باتری گوشی

تجارت نیوز , 14 دی 1401 ساعت 11:55


گروه فناوری: به نظر می‌رسد باتری اندروید یا آیفون شما با گذشت زمان کمتر شارژ می‌شود؟ مانند همه باتری‌های قابل شارژ، باتری‌های لیتیوم یونی (که در اکثر گوشی‌ها وجود دارند) با افزایش سن کارایی کمتری پیدا می‌کنند. اگرچه این باتری‌ها برای همیشه ساخته نشده‌اند، داشتن باتری سالم و عادت‌های شارژ می‌تواند عمر باتری شما را افزایش دهد. ما راه‌های آسانی را به شما نشان می‌دهیم تا با تغییر عادت‌های شارژ، طول عمر باتری گوشی هوشمند خود را به حداکثر برسانید.

برای شارژ مجدد صبر نکنید تا باتری خالی شود
گوشی خود را در طول روز شارژ کنید. باتری گوشی شما چرخه‌های شارژ ثابتی دارد (تعداد دفعاتی که باتری را از 0٪ تا 100٪ شارژ می‌کنید). به عنوان مثال، اگر باتری شما دارای طول عمر 400 چرخه شارژ است، اجازه خالی شدن باتری هر روز به این معنی است که باتری شما فقط 400 روز دوام می‌آورد. اگر باتری را قبل از تخلیه کامل شارژ کنید، تعداد چرخه‌های شارژ کلی کاهش می‌یابد که باعث می‌شود باتری شما دوام بیشتری داشته باشد.
نگه داشتن باتری در شارژ کامل یا تخلیه آن تا 0 می‌تواند به آن آسیب برساند و ظرفیت آن را کاهش دهد. سعی کنید زمانی که می‌توانید باتری خود را در نیمه شارژ نگه دارید و فقط زمانی که واقعاً به زمان اضافی نیاز دارید تا 100 درصد شارژ کنید.

از دمای شدید خودداری کنید
قرار گرفتن در معرض دمای بسیار بالا یا پایین باتری را به سرعت تخلیه می‌کند. باتری ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که در دمای اتاق، که حدود 68 درجه فارنهایت (20 درجه سانتیگراد) است، بهترین عملکرد را داشته باشند. باتری شما، به خصوص زمانی که به طور کامل شارژ شود، در دماهای شدید بسیار سریعتر تخلیه می‌شود. این می‌تواند در طول زمان به باتری آسیب برساند. اگر دمای هوا زیر صفر درجه فارنهایت (32 درجه سانتیگراد) است، به هیچ وجه از تلفن خود استفاده نکنید. اگر در یک منطقه بسیار سرد زندگی می‌کنید و زمان زیادی را در خارج از منزل می‌گذرانید، روی یک قاب گوشی عایق سرمایه گذاری کنید.

باتری خود را فقط در دمای بین 41 درجه فارنهایت (5 درجه سانتیگراد) و 95 درجه فارنهایت (35 درجه سانتیگراد) شارژ کنید .اگر گوشی یا شارژر در طول جلسه شارژ در لمس داغ شد، برای جلوگیری از آسیب رساندن به باتری، گوشی را در اسرع وقت از شارژر جدا کنید. در صورت بروز مشکل می‌توانید از گارانتی دیجی‌کالا سرویس استفاده کنید. با خرید از دیجی‌کالا می‌توانید انتظار یک گارانتی موبایل باکیفیت نسبت به سایر فروشگاه‌ها را داشته باشید و همچنین در صورت مشکل می‌توانید با تعمیر موبایل دیجی‌کالا سرویس به سرعت دستگاه خود را بهبود دهید.

همیشه باتری خود را تا 100 درصد شارژ نکنید
وقتی همیشه تا 100 درصد شارژ می‌کنید، ولتاژ بالای مکرر می‌تواند باعث استرس باتری شود. شارژ کامل باتری آن را از بین نمی‌برد، می‌توانید در صورت امکان تنها با شارژ تا 80 درصد، مدتی به طول عمر باتری اضافه کنید.

فقط در صورت لزوم از شارژ فوق سریع استفاده کنید
شارژ سریع راحت است، اما هر بار که گوشی خود را شارژ می‌کنید از آن استفاده نکنید. شارژ سریع بیش از حد لازم به باتری فشار وارد می‌کند، بنابراین عملکرد باتری در طول زمان آسیب می‌بیند. برای حفظ طول عمر باتری، اغلب یک شارژ اورجینال و استاندارد را انتخاب کنید.

در حین شارژ شدن از گوشی خود کم استفاده کنید
برای جلوگیری از بار انگلی، در حین شارژ کردن تلفن خود، بازی انجام ندهید و ویدیو پخش نکنید. بار انگلی آن چیزی است که هنگام شارژ شدن باتری در حال تخلیه شدن است. بار انگلی استرس ولتاژ بالاتری را به باتری اضافه می‌کند، گرما را افزایش می‌دهد و می‌تواند باعث شود که قسمت‌هایی از باتری به طور مداوم چرخه و سریعتر از بقیه سلول خراب شود. می‌توانید در طول شارژ تماس بگیرید یا وب را مرور کنید، اما بهتر است از انجام کارهای سنگین خودداری کنید.

از حالت های صرفه جویی در مصرف انرژی برای افزایش زمان بین شارژ استفاده کنید
وقتی باتری شما کند است، حالت کم مصرف یا ذخیره باتری گوشی خود را روشن کنید. هم اندروید و هم آیفون حالت‌های ویژه‌ای برای صرفه‌جویی در باتری دارند که برنامه‌های پس‌زمینه را خاموش می‌کنند، قدرت پردازش را کاهش می‌دهند، صفحه نمایش را کم‌نور می‌کنند و سایر خدماتی را که می‌توانند به سرعت باتری شما را خالی کنند، غیرفعال می‌کنند.

برای روشن کردن حالت کم مصرف آیفون خود، مرکز کنترل را باز کنید و روی نماد باتری ضربه بزنید:
• اگر یک مدل گوشی گلکسی از بین انواع گوشی سامسونگ دارید، تنظیمات را باز کنید و به Battery and device care > Battery > Power Saving بروید. روی سوئیچ ضربه بزنید تا حالت ذخیره انرژی روشن شود.
• برای سایر اندرویدها، به Settings > Battery > Battery Saver بروید و روی Turn on now ضربه بزنید.

تنها از شارژر خود گوشی استفاده کنید
شارژرهای تلفن‌های دیگر ممکن است دارای رتبه بندی ولتاژ متفاوتی نسبت به آنچه توسط سازنده تلفن شما توصیه شده است داشته باشند. استفاده از شارژری که سطح ولتاژ نامناسب یا خیلی زیاد گوشی شما را تامین می‌کند، می‌تواند به شدت روی باتری تلفن شما تأثیر بگذارد.

قبل از ذخیره طولانی مدت باتری را تا حدی شارژ کنید
اگر برای مدتی از گوشی خود استفاده نمی‌کنید، ابتدا آن را تا 50 درصد شارژ کنید. آن را تا 100% شارژ نکنید، زیرا ممکن است باتری در طول زمان مقداری از ظرفیت خود را از دست بدهد. ابتدا تا نیمه شارژ کردن باتری به جلوگیری از خالی شدن باتری کمک می‌کند تا پس از مدت طولانی عدم استفاده قابل بازیابی نباشد.

سلامت باتری گوشی خود را پیگیری کنید
هر دو آیفون و اندروید دارای ابزارهای داخلی برای ردیابی سلامت باتری هستند. با استفاده از این ابزارها می‌توانید از این آن‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد و طول عمر باتری خود استفاده کنید.• iPhone: تنظیمات خود را باز کنید و به Battery > Battery Health بروید.• Samsung Galaxy: برنامه Samsung Members را باز کنید و به دریافت راهنمایی > بررسی های تعاملی (یا مشاهده آزمایش ها) > وضعیت باتری (یا باتری) بروید.• همچنین می‌توانید سایر برنامه‌های سلامت باتری اندروید، مانند CPU-Z، Battery by MacroPinch و AccuBattery by Digibites را امتحان کنید.برای افزایش طول عمر گوشی همراه خود ابتدا باید بتوانید طول عمر باطری آن را افزایش دهید و به همین منظور بهتر است از توصیه‌های گفته شده پیروی کنید.


کد مطلب: 379360

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/379360/8-راه-ساده-سالم-نگه-داشتن-باتری-گوشی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir