به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۲:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب : ۳۷۹۴۸۱

دانستنی‌های مهم در خصوص ایمپلنت دندان

گروه سلامت: ایمپلنت دندان امروزه به جای دندان مصنوعی استفاده می‌شود. در این روش تفاوتی بین دندان کاشت شده و دندان طبیعی وجود ندارد.
دانستنی‌های مهم در خصوص ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان یک راهکار است که اغلب به جای دندان مصنوعی استفاده می‌گردد. از این مورد برای پر نمودن جای خالی دندان در دهان بهره گرفته می‌شود. برای ایمپلنت دندان، نیاز است تا یک پیچ فلزی در داخل فک قرار گیرد. این پیچ باید به استخوان فک جوش بخورد تا محکم شود و تاجی که روی آن قرار می‌گیرد را به خوبی نگه دارد. این پایه پیچی به عنوان پایه دندان مصنوعی عمل می‌کند.
ایمپلنت‌ها می‌توانند از جنس‌های متفاوتی باشند اما بیشتر آنها از تیتانیوم ساخته شده اند. بدن و دندان‌های انسان با این ماده کاملا سازگار می‌باشند و به آن واکنش نشان نمی دهند. از همین رو بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.
شما عزیزان جهت مشاوره رایگان و ویزیت حضوری میتوانید در 3 مطب دندانپزشکی دکتر سید محسنی در مناطق تهرانپارس شهرک غرب و سعادت اباد , تماس حاصل فرمایید.


 
۰۲۱۲۶۸۰۹۰۱۱
کلینیک ایمپلنت در سعادت اباد
 
انواع ایمپلنت دندان
انواع ایمپلنت دندان (فوری، دیجیتال، عادی)
همانگونه که از توضیحات بالا می‌توان متوجه شد، ایمپلنت دندان یک روش جدید است که برای کاشت مورد استفاده قرار می‌گیرد. باید در نظر داشته باشید که ایمپلنت‌ها دارای انواع متفاوتی هستند اما در زیر برخی از مواد مهم آنها بیان شده است.

 

ایمپلنت دندان فوری:
 همانگونه که از نام این نوع ایمپلنت می‌توان متوجه شد، در زمان اندکی پیاده سازی می‌شود. از این روش اغلب برای زمان‌هایی استفاده می‌شود که دندان شخص مشکل دارد و لازم است تا سریعا این مورد جایگزین گردد. در این روش سرعت جوش خوردن پایه در استخوان فک بسیار سریع تر می‌باشد. از همین رو طول درمان آن نیز کمتر است.
 
در روش ایمپلنت فوری لازم است تا از دهان و فک فرد عکسبرداری گردد تا شرایط سنجیده شود. در صورت مثبت بودن اوضاع، روی لثه برش می‌خورد تا استخوان فک مشخص شود. سپس به کمک دریل، پایه فلزی ایمپلنت به داخل استخوان فرو می‌رود. در نهایت روی لثه اباتمنت قرار گرفته و کار قالب بندی انجام می‌شود.
 
 مرکز ایمپلنت در تهرانپارس
 

معرفی ایمپلنت دندان
 
دیجیتالی:
این مورد یکی از روش‌های مدرن ایمپلنت می‌باشد که در آن از انواع تکنولوژی‌های روز استفاده شده است. خاطر نشان می‌شود که در این روش جراحی دقیق تر خواهد بود و راحت تر فرد پاسخ می‌گیرد.
در این روش برای قالب گیری دندان از اسکنر‌های دیجیتالی کمک گرفته می‌شود. این کار مشکل بسیاری از افراد را که حین قالب گیری با خمیر مجبور بودند مدت زمان زیادی دهان خود را باز نگه دارند، برطرف می‌کند. از طرف دیگر فرد لازم نیست تا طعم و بوی بد خمیر قالب گیری را تحمل نماید.
 
 مرکز ایمپلنت در شهرک غرب
ایمپلنت دندان عادی:
شاید تصور نمایید که امروزه بیشتر افراد از روش ایمپلنت دندان فوری استفاده می‌کنند اما این روش روی تمام اشخاص پاسخگو نیست. به همین دلیل باید از روش ایمپلنت عادی استفاده نمود. در برخی از افراد که دندان‌های جلویی خود را از دست داده اند یا هیچ بافت استخوانی داخل فک وجود ندارد، باید از روش ایمپلنت معمولی استفاده نمود.
کاربرد ایمپلنت دندان
 
انواع برند‌های ایمپلنت دندان:
ایمپلنت‌هایی که برای دندان استفاده می‌شوند، می‌توانند از برندهای مختلفی باشند. باید در نظر داشته باشید که این موارد چون قرار است برای مدت‌ها داخل لثه شما قرار گیرند، باید از برندهای معتبر تهیه شوند. در زیر برخی از برند‌های معروف ایمپلنت ذکر شده اند که می‌توانید از آنان بهره ببرید:

 زیمر بیومت:
این برند آمریکایی بوده و بر روی زیبایی ایمپلنت بسیار حساس است. باید در نظر داشته باشید که قیمت ایمپلنت‌های این برند زیاد است اما کاربردهای فراوانی دارند. عموما ایمپلنت‌های زیمر بیومت از تیتانیوم می‌باشند.

اشترامن:
ایمپلنت دندان اشترامن سوئیسی است. این ایمپلنت‌ها طی یک فرآیند مهندسی دقیق تولید شده اند و کیفیت عالی ارائه می‌دهند. باید بیان نمود که ایمپلنت‌های فوق برای افرادی که مشکل تراکم استخوان دارند، کارایی خوبی ارائه می‌دهند.
این برند از دیگر شرکت‌های معتبر تولید کننده ایمپلنت است که آلمانی بوده و ایمپلنت‌های خود را با اباتمنت ارائه می‌دهد. چون هزینه ایمپلنت‌های برند فوق مقرون به صرفه می‌باشد، امروزه این موارد در بازار افراد زیادی را به سمت خود جلب نموده اند.

Sweden & martina
این برند ایتالیایی برای ساخت ایمپلنت دندان‌های خود از فناوری لیزر استفاده می‌نماید. از همین رو دقت بالایی دارد. عموما برای ایمپلنت‌های دیجیتالی از محصولات برند مذکور استفاده می‌شود.
 
مزایا ایمپلنت دندان
 چگونگی مراحل ایمپلنت و کاشت دندان:
انجام ایمپلنت دندان یک کار حرفه ای است و از همین رو باید توسط متخصصان کاربلد صورت گیرد. برای این کار لازم است تا مراحل زیر توسط متخصص مربوطه انجام شوند:
-    انجام معاینات مربوطه: در این مرحله انواع تصاویر 3 بعدی تهیه شده و بررسی با اشعه ایکس توسط دکتر صورت می‌گیرد تا وضعیت دندان و فک جهت جراحی بررسی گردد.
-    کشیدن دندان‌های خراب و مشکل دار: برای اینکه ایمپلنت شما برای مدت زمان طولانی کارایی داشته باشد باید حتما قبل از جراحی دندان مشکل دار را بکشید. پس از کشیدن نیز دکتر موظف است تا دندان‌های اطراف و استخوان فک را بررسی نماید که مشکل دار نباشند.
-    پیوند استخوان: گاها مشاهده شده است که فرد دارای مشکل تراکم استخوان و مواردی از این قبیل است. لذا این مشکلات باید ابتدا رفع شده و سپس ایمپلنت صورت گیرد. اگر پیوند استخوان صورت گیرد، نیاز است تا حداقل 4 ماه سپری شده و سپس کاشت دندان انجام شود.
-    قرار دادن ایمپلنت‌ها در داخل فک: در این مرحله از ایمپلنت دندان نیاز است تا پیچ مربوطه در داخل فک قرار گیرد. این پیچ به عنوان پایه عمل می‌کند و از همین رو باید مقاومت لازم را داشته باشد. کاشت این پایه حدود 2 ساعت زمان نیاز دارد. پس از اینکه پیچ به خوبی در فک قرار گرفت می‌توان مراحل ایمپلنت را ادامه داد.
-    استفاده از هیلینگ: هیلینگ‌ها همان تاج‌های مصنوعی می‌باشند که روی پایه فلزی قرار می‌گیرند. این تاج به بهبود لثه کمک می‌نماید. البته باید بیان نمود که تاج فوق موقتی است و پس از 2 هفته برداشته می‌شود.

معایب ایمپلنت دندان
-    قرار دادن اباتمنت: این مورد بخش مهمی از ایمپلنت دندان محسوب می‌شود که از تاج محافظت می‌کند. اباتمنت کمک می‌نماید که بافت اطراف دندان بهبود یابد تا امکان نصب تاج واقعی وجود داشته باشد.
-    قالب گیری: برای اینکه روکش اصلی ساخته شود لازم است تا از دندان قالب گیری صورت گیرد. عموم پزشکان برای قالب گیری از انواع پروتز‌های دندانی استفاده می‌کنند. آنها این قالب را به لابراتوارها ارسال می‌نمایند تا از روی آنان روکش اصلی ساخته شود.
-    قرار دادن تاج روی ایمپلنت:آخرین مرحله از کاشت دندان قرار دادن تاج روی پایه می‌باشد. برای وصل کردن تاج از یکسری چسب‌های مخصوص استفاده می‌شود. این چسب‌ها بسیار ظریف و قوی می‌باشند.
به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که کاشت دندان یک کار حرفه ای است و برای انجام آن باید حتما به پزشکان متخصص مراجعه نمایید.
شما عزیزان جهت مشاوره رایگان و ویزیت حضوری میتوانید در 3 مطب دندانپزشکی دکتر سید محسنی در مناطق تهرانپارس شهرک غرب و سعادت اباد , تماس حاصل فرمایید.
۰۲۱۲۶۸۰۹۰۱۱

سوالات متداول:
-    قبل از ایمپلنت دندان چه مراقبت‌هایی نیاز است؟
قبل از اینکه اقدام به ایمپلنت دندان خود نمایید نباید به مدت 4-5 روز از داروهای رقیق کننده خون استفاده کنید. همچنین قبل عمل باید از دهانشویه و مسواک بهره ببرید.
-    بعد از ایمپلنت دندان نیاز به چه مراقبت‌هایی می‌باشد؟
3 روز پس از ایمپلنت می‌توانید از مسواک و دهانشویه بهره ببرید. به هیچ وجه نمی توانید پس از ایمپلنت از خلال دندان استفاده کنید. همچنین پس از مصرف شیرینی باید دهان شسته شود. از سوی دیگر استفاده از آب گرم به هیچ وجه توصیه نمی شود.
-    ایمپلنت دندان چه عوارضی دارد؟
در برخی از افراد پس از انجام ایمپلنت مشکلاتی چون ورم لثه، خونریزی، ایجاد حساسیت، درد‌های مزمن، شکستن ایمپلنت، لق شدن روکش و بروز عفونت مشاهده می‌شود که باید سریعا به پزشک مراجعه نمود.
-    مزایای ایمپلنت دندان چه مواردی می‌باشند؟
با این روش درمانی به سرعت می‌توان محل خالی دندان را پر نمود. این مورد روی تکلم افراد تاثیر منفی ندارد و به لثه‌ها آسیبی وارد نمی کند. همچنین دندان کاشته شده بسیار شبیه به دندان طبیعی است.
-    آیا انجام ایمپلنت دندان سخت است؟
ایمپلنت دندان یک کار حرفه ای و تخصصی می‌باشد از همین رو انجام آن باید توسط افراد حرفه ای و کاربلد انجام شود تا کمترین عوارض را به همراه داشته باشد.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها