به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۸:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۵ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۳۷۹۵۶۵

فقط گلایه کافی نیست، بگویید چه کنیم!

فقط گلایه کافی نیست، بگویید چه کنیم!
گروه سیاسی:یک نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی در رابطه با انتقادات مراجع تقلید در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی از شرایط اقتصادی کشور و وضعیت معیشت مردم و شدت گرفتن مشکلات در این حوزه، گفت: فقط گلایه کافی نیست، انتظار است که حوزه‌های علمیه نظرات خود را برای مسائل جدید ذکر کنند؛ ما اکنون یک موضوعات جدید داریم که بر مبنای آن‌ها باید تصمیم بگیریم.
به گزارش ایلنا، فریدون عباسی ادامه داد: مثلاً موضوعات اقتصادی، یعنی اصلا فرض کنید شرایط تحریم برقرار است خب ما باید چه کار کنیم؟ آیا این‌ها درباره بهره بانکی یک‌ نظر متقن دارند؟ آیا در حوزه‌ها به نظر واحد می‌رسند که اگر اقتصاد بخواهد بچرخد، نرخ سود بانکی باید چقدر باشد؟ آیا بانکداری ما اسلامی است یا نه؟
وی عنوان کرد: این‌ها باید از کجا بیرون بیاید؟ این‌ها را ما انتظار داریم از حوزه علوم انسانی استخراج شود و حوزه علمیه هم یک بخش از علوم انسانی است. بالاخره فقط انتقاد کردن کافی نیست باید بگویند اگر اشکالی وجود دارد چطور حل شود.عباسی در پاسخ به این سوال که «برخی مراجع چند بار در بعضی موارد برای مثال در خصوص جریمه تاخیر اقساط بانکی نظر داده‌اند اما چندان توجهی نشده است، آیا پذیرش و استقبالی نسبت به نظر حوزه علمیه در ساختار تصمیم گیری و اجرایی وجود دارد؟»، گفت: الان مقام معظم رهبری سال‌هاست کرسی‌های آزاداندیشی را مطرح کردند، فقط در همین علم اقتصاد و حوزه بانکداری چقدر بحث و صحبت شده است؟ آیا در دانشگاه اساتید و دانشجویان محترم تلاش داشتند که در این حوزه بحث و گفت‌وگو کنند؟ اگر شده است نتیجه چه بوده و اگر کسی مانع از بحث و تبادل نظر شده چه کسی بوده؟
وی افزود: بحث به صورت تک مورد الان نداریم، مثلا جریمه بانکی یا موارد چنینی در جزئیات است، ما اول باید کلیت یک موضوع را حل کنیم و بعد وارد جزئیات آن شویم. نظریه یک بحث است بعد مدل و روش اجرا یک بحث دیگر است که روش اجرا در مجلس و دولت تصویب می‌شود.
نماینده کازرون در مجلس ادامه داد: الان مراجع محترم از دولت بخواهند که نظریه اقتصادی خود را ارائه دهد، که دولت محترم الان شما کاپیتالیستی فکر می‌کنی؟ کمونیستی نگاه می‌کنی؟ ترکیبی هستی؟ سوسیالیستی هستی، اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کنی؟ مثلاً اگر می‌گویید دولت رفاه، تعریف از رفاه چیست؟ ما می‌گوییم مراجع این را از دولت بخواهند تا ما که در مجلس هستیم به وزرا بگوییم که می‌خواهید چگونه این نظریه را اجرا کنید و بعد تصمیم به رای بگیریم.
وی تصریح کرد: ما کارمان درست نیست، ما در انتخاب نماینده درست عمل نمی‌کنیم، در انتخاب وزرا درست عمل نمی‌کنیم و الان بعد از ۴۳ سال تجربه و مشق دموکراسی که برمبنای جمهوری اسلامی داشتیم باید بازنگری‌های لازم را با منطق و عقل داشته باشیم و از اسلام هم دور نشویم و برویم الگوهای غربی بیاوریم. بلکه براساس تجربه‌هایی که داشتیم باید الگوی خود را کامل کرده و ایرادات را رفع کنیم.
برچسب ها: فریدون عباسی

۱۴۰۱/۱۰/۱۵ ۱۹:۱۱
مگر رییسی 7 هزار صفحه برنامه نداشت!!؟ مگه رییسی قرار نبود اقتصاد دانها رو ردیف کنه تا مشکلات اقتصادی رو حل کنند. مگر همان اقتصاد دانهایی که می گفتند من اقتصاد دان هستم و میشه به مردم 450 هزار تومان در ماه یارانه داد الان در دولت مسئولیت ندارد!!؟ اینها فکر می کنند مردم هم مثل خودشونند (413716)
۱۴۰۱/۱۰/۱۵ ۲۰:۰۱
امروزه کارکرد دین در حیطه معنویات، ارزش‌ها و تحکیم مبانی خانواده
میباشد.
بقیه امور اداره کشور کم و بیش باید بر مبنای مقتضیات زمانه و تحت
نظر متخصصین هر موضوعی انجام بشود.

الگوی کشورهای موفق اتخاذ روش‌های عملگرایانه ( پراگماتیک)
بوده است. (413721)
۱۴۰۱/۱۰/۱۵ ۲۰:۰۳
پس شما در مجلس چیکار میکنید!!؟ مگر مجلس کمیسیون اقتصادی نداره!!؟ حقوق میگیرید که فقط حرف بزنید!!؟ تو اگه تخصصت اقتصاد هست پس چرا فقط حرف میزنی!!؟ اگر تخصصت اقتصاد نیست پس ساکت شو بزار اونهایی که تخصصشون هست حرف بزنند. (413722)
۱۴۰۱/۱۰/۱۵ ۲۲:۰۱
اون روزی که ظریف میگفت آقایان جدی بگیرید برجام را .هم شما میگفتی برجام بیخیال بشیم نان مردم را به برجام گره نمیزنیم حالا تو گل مونده اید حالا میگین چکار کنیم منافع ملی را فدای کاسبان تحریم کردید عراق ببینید روزی حدود ۳میلیون بشکه با نرخ روز فروخته ۱۱۵میلیارد دلار درآمد در ۲۰۲۲ اون ور را هم قطر را ببینید خجالت بکشید (413742)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۵ ۲۲:۰۴
اگه از اهل فن، متخصصان و نخبه ها نیز استفاده کنید اینقدر هم بد نیست (413743)
۱۴۰۱/۱۰/۱۵ ۲۲:۲۸
اشتباه گرفته اید آقای نماینده! شما و دیگران نمایندگان در مجلس هستید تا بگویید چه کار کنیم، این وظیفه شماست. وظیفه مردم و مراجع تقلید هم گلایه (انتقاد) است. (413746)
۱۴۰۱/۱۰/۱۵ ۲۲:۳۱
هفت هزار صفحه برنامه نوشتید چه لزومی دارد دیگران چیزی بگویند (413748)
Mohammad
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۵ ۲۲:۵۴
ای کاش هر شخصی در تخصص خودش کار می کرد .وقتی حداقل دست آورد جمهوریت که انتخابات هست را نیز از مردم گرفتید دنبال راهکار گشتن دیگه ندارد که مردم هیچ کاره هستند و این زنگ خطری برای کشور است با نگاهی به تاریخ ،در خواهی یافت که هر گاه مردم کشوری نادیده گرفته شدند نتایج خسارت باری دامن کشورها را گرفته است (413751)
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ۰۱:۱۷
تو که بلد نیستی، برای چی رفتی اون جایگاه رو اشغال کردی که حالا بیای بگی به دیگران بگید چه کار کنیم.

در ضمن خودتون رو به خواب زدین، والا مبارزه با فساد، انحصار خوردو، و انحصار طلبی و انتخابات فرمایشی ....نیازی ندارم دیگران بگن. (413763)
صوفی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ۰۱:۴۸
نیازی به ابراز نظر مراجع محترم و هیچ کس دیگری برای بهبود شرایط اقتصادی مردم نیست؛
فقط کافی است
دست مفسدان دزد از سیاست کوتاه شود. (413767)
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ۱۰:۰۰
نماینده ای که عنوان دکتری را یدک می کشد به خوبی میداند مراجع فقیه هستند نه اقتصاد دان ویا بانک دار انها وضعیت مردم را بیان میکنند فرافکنی نکن با این مملکت داری به اسلام وشهدا خیانت کردید (413781)
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ۱۰:۰۲
شما فعلا با رانتخوارها و مفسدین اقتصادی برخورد کنید، مباحث بانکی پیش کش
مشکل اقتصاد الان سود بانکی و بانکداری نیست، مشکل بزرگ مدیریت بی کفایت و آقازاده زدگی مملکت است. حل این که دیگه نیاز به راهکار نداره (413782)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها