کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دلیل پافشـاری جمهـوری اسـلامی روی حجـاب

16 دی 1401 ساعت 12:22


گروه سیاسی: روزنامه همشهری در گزارشی به «۴۰ شبه درباره حجاب» پاسخ داده و نتیجه گرفت: لااکره فی‌الدین بد ترجمه شده، می‌شود به زور حجاب بر سر زنان کرد و در نهایت جمهوری اسلامی از موضع خود درباره حجاب کوتاه نمی‌آید، چون کرامت انسانی برایش مهم است!
همشهری نوشته است:  حتما درخصوص این آیه شریفه (لا‌اکراه فی‌الدین) زیاد شنیده‌اید، اما معنایی که از این آیه مشهود است، دقیق نیست. این آیه شریفه به معنی عدم‌وجود اجبار و اکراه در پذیرش دین است. اما وقتی کسی وارد یک دین شد، رعایت قوانین آن برای او لازم است و نمی‌تواند بخشی از آن را انتخاب کرده و بخش دیگر را رها کند.  
این روزنامه در ادامه نوشت: چه‌کسی گفته ما در کشور حجاب اجباری داریم؟ حجاب تعریف دارد حجاب یعنـی آن چیـزی کـه اسلام مشـخص کـرده اسـت، یعنـی یـک تار مـوی یـک زن نبایـد بیرون باشد، مچ دستش و ساعد دست نباید دیده شود، حـال اگر کمی از مو دیده شد آیا پلیس او را می‌گیرد؟!
نویسنده همشهری سپس با طرح این سوال که «مگر می‌شود کسی را به زور وادار به رعایت حجاب کرد؟» تاکید کرده است: حجاب یکی از احـکام الهی و یکی از قوانین کشور است. همانطور که رعایت بقیه قوانین برای همه لازم است، حجاب هم باید در کوچه و خیابان رعایت شود. حجاب چه تفاوتی با دیگر قوانین مثلا قوانین راهنمایی و رانندگی دارد؟  
این روزنامه  نوشت: به‌نظر شـما چـرا جمهـوری اسـلامی بایـد روی حجـاب پافشـاری کنـد و بـرای آن این‌قدر توهیـن بشـنود و هزینـه بدهـد؟ آیا راحت‌تر نیست که پوشش و سایر محدودیت‌ها در روابط را آزاد کند و اجازه دهـد مـردم در ایـن لذت‌های مـادی غـرق شـوند و دیگـر کاری بـه حکومـت نداشـته باشـند؟  از آنجایی‌که کرامت انسانی و رشد استعداد‌های انسان برای جمهوری اسلامی مهـم اسـت، روی ایـن اصـل ایسـتاده اسـت و بـرای آن هزینـه می‌دهد.


 


کد مطلب: 379659

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/379659/دلیل-پافش-اری-جمه-وری-اس-لامی-روی-حج-اب

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir