به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۳۷۹۷۱۵

مشکلات اقتصادی از زمان حضرت آدم شروع شد

مشکلات اقتصادی از زمان حضرت آدم شروع شد
 گروه سیاسی:  نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه باید یک گزارش واقعی از وضعیت اقتصادی ارائه شود که منتهی به نتیجه شود، گفت: نوسانات روزهای اخیر دلار و ‌گرانی‌هابی که موجب ناراحتی مردم شده است را چطوری باید حل کرد؟ این پرسش‌ها نیاز دارد که متخصصان به آن بپردازند.
به گزارش  ایسنا، لطف‌الله دژکام  گفت: درگیری بشر برای مشکل اقتصادی یک پدیده تازه است یا در تاریخ سابقه دارد؟ در شهر سعدی هستیم؛ چند جای گلستان سعدی از فقر و غنا و درگیری بشریت و جامعه صحبت شده است؟ دشمن می‌گوید الان این طوری شده است، اما از نظر تاریخی از روز نخست و حضرت آدم این قصه شروع شد و لذا باید حواسمان باشد که فریبمان ندهند.وی با یادآوری اینکه امروز گرانی بسیار محسوس شده است اما ابعاد مختلف اقتصادی اثرگذار براین شرایط باید روشن شود، خاطرنشان کرد که برای این مهم نیازمند یک اجتهاد و نظریه‌پردازی اقتصادی هستیم.
 دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن بزرگداشت روز شهادت حضرت ام‌البنین(س)، مادر حضرت عباس(ع)، گفت: به روح این بانوی با عظمت و مادران سربلند شهیدان و همسران بزرگوار شهدای عالی قدر انقلاب درود می‌فرستیم، این سال‌های طولانی جهاد و حماسه و مقاومت و ایثار که تا امروز ادامه دارد و همچنان جامعه ما شهید می‌دهد و پای میثاق خود با اهل بیت(ع) و امام زمان(عج)، ایستاده است.امام جمعه شیراز با فرستادن درود به همه مادرانی که با افتخار این روزها جوانانش را در وسط خیابان کشتند اما فریاد زدند که انقلاب ما اسلامی است و ما پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌ایم، افزود: از فاطمیه اول تا فاطمیه دوم و میلاد حضرت زهرا(س)، ایامی است که باید به صورت ویژه به مباحث این بانوی باعظمت عالم اسلام بپردازیم.
دژکام به یک جمله در خطبه فدکیه مبنی بر اینکه "خدای متعال ایمان را مایه تطهیر و پاکی شما از شرک قرار داده است و نماز را مایه پاکی و تکبر و زکات را مایه پاکی جان و زیاد شدن رزق قرار داده است" اشاره و عنوان کرد: درباره این جملات باید فکر کرد، چرا که اینها از زبان افراد معمولی نیست.
امام جمعه شیراز همچنین با تاکید بر اینکه باید زکات را ترویج کنیم، گفت: اگر دوای درد امت اسلامی در نماز و زکات و روزه است، پس زکات باید ترویج شود.
نماینده ولی فقیه در فارس همچنین با اشاره به تشکیل شورای کشوری زکات با حضور مدیران و مسئولان در شیراز، به علت انتخاب این شهر برای برگزاری جلسه شورای زکات پرداخت و گفت: مردم فارس نسبت به فریضه زکات اهمیت خوبی می‌دهند که برای ما مایه شکرگزاری و افتخار است.
دژکام ادامه داد: یک پرسش ورای این بحث زکات برای ما مطرح می‌شود و آن اینست که زکات یک واجب مالی است و می‌پردازیم تا وضع مردم درست شود. اینجا باید طرح مسئله شود و اساتید دانشگاه پاسخ دهند یا کمک کنند تا پاسخ به دست آید.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه باید تحلیل مبتنی بر دانش و با آگاهی عمیق برای مردم ارائه شود، گفت: از اساتید دانشگاه شیراز خواستم که پای این کار بیایند. وقتی تحلیل می‌کنیم از اوضاع اقتصاد، وضعیت غیر از آن است که رسانه‌های معاند می‌گویند.
دژکام افزود: نمی‌خواهیم بگوییم که همه چیز خوب است اما تحلیل بر مبنای واقعیت و آمار چیز دیگری می‌گوید. خواهشم این است که برای اینکه روال شود باید بیش از این تحلیل انجام شود تا مردم‌ واقعیت‌های اقتصادی کشور را بدانند.  گرانی قابل حس است اما ابعاد مختلف اقتصاد باید روشن شود. برای این کار به اجتهاد و نظریه‌پردازی نیاز داریم. در این شهر که در قله دانش هستند وقتی صحبتی می‌شود بازخوردی که می‌گیرم این است که اهلش شنیدند و اقدام کردند. درگیری بشر برای مشکل اقتصادی یک پدیده تازه است یا در تاریخ سابقه دارد؟ در شهر سعدی هستیم؛ چند جای گلستان سعدی از فقر و غنا و درگیری بشریت و جامعه صحبت شده است؟ دشمن می‌گوید الان این طوری شده است اما از نظر تاریخی از روز نخست و حضرت آدم این قصه شروع شد و لذا باید حواسمان باشد که فریبمان ندهند.
 دژکام با بیان اینکه اگرچه امروز و بخاطر فلان شرایط، مشکلات اقتصادی را درست کردند اما این دعوای طولانی تاریخ بشر است و باید برای حل آن تلاش کنیم، گفت: متخصصان در اقتصاد باید بر مبنای نیازهای کشور نظریه‌پردازی جدید کنند و این نظریه‌پردازی اگر انجام نشود هیچ وقت به سمت حل مسئله نخواهیم رفت.
او اضافه کرد: حتی خود آمریکایی و اروپایی‌ها هم به دنبال حرف تازه هستند و لذا باید با یک سخن تازه و متناسب با وضع کشور و جامعه خودمان به حل مسئله بپردازیم.
برچسب ها: لطف‌الله دژکام

۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ۱۸:۱۵
پس اینهایی که وضع اقتصادیشون خوبه بنی بشر نیستن. (413851)
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ۱۸:۳۸
پس تا حالا فریب خوردیم .
از نظر ایشان لابد مشکل اقتصادی نداریم .
البته خودشان یقینا ندارند . مردُم رو هم بی خیال . (413855)
وروجک
Canada
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ۲۰:۰۳
عجب مى شه بگيد دانشنامه اقتصادى تون را از کجا گرفتيد (413874)
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ۲۲:۱۱
احتمالا قابیل هم هایبل رو برای مشکلات اقتصادی و گرانی بنزین و دلار و سکه و خودروهای بی کیفیت گران...گشته.

و آدم و حوا هم برای اختلاس از بهشت رانده شدند، (413909)
dayani
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ۲۳:۱۴
آیا این آقایان محترم ، نمیتوانند درد خانواده ای را که نمیتواند گوشت که هیچ ، میوه که هیچ ، لبنیات که هیچ ، حتی نان کافی برای خانواده اش تهیه کند، چه می کشد که او را به دوران حضرت آدم ارجاع می دهند.
وقتی نماینده ولی فقیه که با مردم تماس نزدیک دارد ، متوجه درد امروز اقتصاد ایران نیست ، چه توقع داریم که کسانی که با مردم کمتر و کمتر تماس دارند، متوجه باشند و دل بسوزانند. پس روایات مربوطه به رساندن نان توسط حضرت علی به خانواده هایی که نداشتند ، چیست؟ حداقل حضرت علی احساس درد میکرد، (413937)
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۰۱:۲۶
ولی چرا سرعت افزایش مشکلات در یک سال اخیر اینقدر زیاد شده (413979)
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۰۱:۲۸
بله از حضرت آدم شروع شد ودر دوره حضرت خاتم با حکومت حضرت علی حل شد شما که مدعی حاکمیت اسلامی هستید با حکومت اسلامی بسنجید لطفا نه با حضرت آدم ...البته با قطر ودبی هم بد نیست مقایسه کنید (413982)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها