به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۶ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۳۷۹۷۱۹

کاهش دما بین ۳ تا ۵ درجه طی روزهای آتی

کاهش دما بین ۳ تا ۵ درجه طی روزهای آتی
گروه جامعه: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان ادامه فعالیت سامانه بارشی، بارش باران توأم با برف و وزش باد و همچنین کاهش دما بینن ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.
به گزارش ایسنا، با بررسی نقشه‌های هواشناسی و پیش‌یابی مدل‌های عددی وضعیت جوی استان تهران طی امروز (۱۶ دی) با ادامه فعالیت سامانه بارشی، شاهد بارش پراکنده و وزش باد ملایم در سطح استان و در ارتفاعات وزش باد، بارش برف و پدیده مه و به‌تدریج کاهش ابرناکی خواهیم بود.

با گذر سامانه بارشی از اواخر وقت امشب در سطح استان به‌ویژه نیمه‌جنوبی، گاهی وزش باد شدید و ادامه این شرایط با شدت کمتر برای یکشنبه و دوشنبه (۱۷ و ۱۸ دی)  پیش‌بینی می‌شود. سپس با آغاز فعالیت متناوب سامانه بارشی برای روز یکشنبه، بارش پراکنده بیشتر در ارتفاعات و روز سه‌شنبه ( ۱۹ دی)  بارش باران گاهی توأم با برف، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف گاهی همراه با کولاک برف و پدیده مه مورد انتظار است.

برای امشب کاهش دما به‌ویژه در نیمه‌شمالی و ارتفاعات بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد و ماندگاری آن تا سه‌شنبه در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.آسمان تهران فردا (۱۷ دی ) قسمتی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید و با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی ‌یکشنبه (۱۸ دی ) نیمه‌ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ایستگاه فیروزکوه آلودگی- امین آباد با کمینه دمای ۷- سردترین ایستگاه هواشناسی بود.

گزارشی از بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته
همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته بارندگی‌هایی در سطح استان ثبت شد که بیشترین میزان بارش در ایستگاه میگون به میزان ۶.۲ میلیمتر رخ داد.لازم به ذکر است که در ایستگاه‌های آبعلی ۶.۱ میلیمتر، پردیس ۵.۸ میلیمتر، شمیرانات-اقدسیه ۵.۳ میلیمتر، دماوند ۵.۱ میلیمتر، لواسان ۴.۸ میلیمتر، فرودگاه امام خمینی( ره) ۴ میلیمتر، چیتگرو شهریار ۳.۶ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۳.۲ میلیمتر، ژئوفیزیک- تهران ۲.۶ میلیمتر، ورامین ۱.۵ میلیمتر، فیروزکوه آلودگی- امین آباد ۰.۳ میلیمتر و فیروزکوه ۰.۱ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها