به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۳۷۹۷۶۸

ماجرایی که علی دایی را دوباره سر زبان‌ها انداخت

ماجرایی که علی دایی را دوباره سر زبان‌ها انداخت
گروه ورزشی:داستان اتفاقاتی که برای علی دایی در روزهای اخیر رخ داده، همچنان تبعات زیادی دارد. اسطوره فوتبال ایران چند‌وقتی می‌شود که ظاهرا از سوی جریانی تحت فشار است تا ایران را ترک کرده و به کشور دیگری مهاجرت کند.
 
به گزارش شرق، این موضوعی است که به‌تازگی در برنامه «جهان‌آرا» در شبکه افق به آن پرداخته شده و فردی که به‌عنوان کارشناس در این برنامه حضور دارد، در اتفاقی بی‌سابقه نه‌تنها از علی دایی ایرادات فنی و فوتبالی گرفته‌ بلکه خواسته تا او کشور را ترک کند تا ایران «تطهیر» شود. همین جملات بحث‌برانگیز کافی بود تا در ۷۲ ساعت اخیر، بسیاری از علی دایی حمایت کرده و از صداوسیما بابت تریبون‌دادن به افرادی که در پی ایجاد تفرقه در بین مردم هستند، انتقاد کنند.

علی دایی نه‌تنها مورد حمایت شخصیت‌های مشهور ورزشی و هنری قرار گرفت‌ بلکه طیف وسیعی از رسانه‌ها هم از اقدام تلویزیون انتقاد کردند. جالب آنکه انتقادات از تلویزیون فقط مختص رسانه‌های اصلاح‌طلب و میانه‌رو نبوده و همین یکی، دو روز گذشته چند رسانه اصولگرا هم به‌شدت از تلویزیون انتقاد کردند. در یکی از این مباحث، «فرهیختگان» با انتقادات تند نسبت به برنامه جهان‌آرا خواسته افرادی که در چنین برنامه‌هایی نظرات جنجالی مطرح می‌کنند، به‌جای حضور در تلویزیون به روان‌پزشک مراجعه کنند: «این فقط لات‌و‌لوت‌های شیک‌وپیک‌کرده ایران‌اینترنشنال نیستند که از قطبی‌شدن جامعه نفع می‌برند.
 
اگر آنالیز ذی‌نفعان را درمورد کسانی که به سر قطب دیگر ماجرا چسبیده‌اند هم انجام بدهیم، به کسانی بر می‌خوریم که ذیل عناوین مقدس و محترمی مثل مقاومت و ولایت‌پذیری، روی دیگر سکه ایران‌اینترنشنال و همه لات‌‌و‌لوت‌های این قبیله هستند. به مقاطع پرالتهاب کشور در سال‌های اخیر نگاهی بیندازیم. کسی که آمد و به یکی از کارگردانان زن سینمای ایران بدترین توهین جنسی را کرد و به حساب خودش در‌حال حمایت از مدافعان حرم بود، یا شخص دیگری که تقریبا گفت اگر کسی از اوضاع راضی نیست، بگذارد و از کشور برود. باید نسبت به کسی که پشت عناوین میهن‌پرستانه یا ایدئولوژیک سنگر می‌گیرد تا علیه منافع میهن و دین فعالیت کند، بیشتر از لات‌و‌لوت‌های ایران‌اینترنشنال و من‌وتو حساس باشیم.

آنها صراحتا می‌گویند که چه هستند و با گذشت زمان و عادی‌ترشدن جو روانی جامعه، آبرویی برایشان باقی نمی‌ماند؛ اما اینها گندم‌نمای جوفروش هستند. در فضایی که آدم‌ها به اندازه سواد و هوش‌شان اجازه صحبت‌کردن و تأثیرگذاری داشته باشند، این مجانین که حتی گاهی عقده‌گشایی‌های‌شان از بیماری‌های روانی را به حساب مبارزه سیاسی می‌گذارند، به‌جای استودیوهای تلویزیونی باید در اتاق تراپیست‌ها و روان‌پزشکان صحبت کنند». موج جدیدی که علیه دایی شکل گرفته برای خودش چندان تازه‌ نیست. او پیش‌ازاین در چند نوبت فشارهای مشابهی را تجربه کرده ولی هر‌بار که بحث مهاجرتش از ایران پیش کشیده شده، این موضوع را تکذیب کرده و گفته ترجیح می‌دهد همین‌جا کنار مردم بماند.
 
دایی همین روز گذشته هم سه روز بعد از آن برنامه جنجالی، یک بار دیگر به خواسته گروهی مشخص از او مبنی بر ترک ایران واکنش نشان داده و با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش نوشته کسی می‌رود که آمده باشد: «کسی می‌رود که آمده باشد نه کسی که ریشه در این خاک دارد». او همچنین با تشکر از افرادی که در این مدت از او حمایت کرده‌اند، در انتها طعنه معناداری زده و نوشته است: «مردم شهری که همه در آن می‌لنگند، به کسی که راست راه می‌رود می‌خندند».
 
 
 
برچسب ها: علی دایی

الف.ميم
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۲۱:۲۱
دو چيز طيره عقل است: دم فرو بستن به وقت گفتن و گفتن به وقت خاموشی
به نظرم همه در يك دام افتاده‌ايم. تقريباً همه بازي خورده‌ايم. به نفع دشمن
و اين البته جاي تأسف بسيار دارد.
شخصاً تحليل ايسنا را بيشتر پسنديدم در جستجويي كه در اينترنت داشتم در تابناك نقل شده بود با عبارت «...یادداشتی با تیتر چرا شبکه افق مردم را عصبانی می کند...» (414489)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها