به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ساعت ۰۱:۴۹
کد مطلب : ۳۸۰۱۶۱

برد بزرگ بارسا در مادرید و کامبک رم مقابل میلان

برد بزرگ بارسا در مادرید و کامبک رم مقابل میلان
گروه ورزشی: تیم های اتلتیکو مادرید و بارسلونا از ساعت 23:30 برگزار کننده حساس ترین بازی هفته شانزدهم لالیگا در استادیوم متروپولیتان شهر مادرید بودند. شاگردان ژاوی با تداوم روند بردهای متوالی خود طی هفته اخیر، در این بازی دشوار نیز موفق به شکست دادن حریف خود شدند تا با 41 امتیاز صدرنشینی خود را تداوم بخشیده و دوباره سه امتیاز از رئال پیش بیافتند.
آبی اناری ها خیلی زود به بازی مسلط شدند و توانستند حریف را در یک سوم دفاعی اش حبس کنند. آنها مزد برتری خود را با گل دقیقه 22 عثمان دمبله گرفتند. درست دو دقیقه بعد از صحنه مشکوکی که داخل محوطه جریمه اتلتیکو رخ داد، پدری با یک حرکت پا به توپ زیبا خط دفاعی حریف را به هم ریخته و توپ را به گاوی رساند؛ هافبک جوان بارسا این توپ را سریع به پاسی برای دمبله تبدیل کرد تا او با یک بغل پای دقیق دروازه را باز کند.
1789564
شاگردان سیمئونه که از حمایت هواداران خود بهره می برند، بعد از دریافت گل حملات پردامنه خود روی دروازه حریف را شروع کردند. لیورنته در دقیقه 30 می رفت دروازه بارسا را باز کند اما شوت او بعد از برخورد به مدافع حریف راهی کرنر شد. لحظاتی بعد از این موقعیت، خیمنز ضربه سر خطرناکی را روانه دروازه ترشتگن کرد که البته این ضربه هم جایی در چارچوب نداشت.
حملات اتلتیکو برای جبران گل خورده تا آخرین دقایق نیمه اول ادامه داشت. گریزمان در دقیقه 42 فاصله ای با باز کردن دروازه بارسا نداشت اما شوت دیدنی او را ترشتگن راهی کرنر کرد؛ کرنری که دو بار تکرار شد و هر دو بار موقعیت های گل جدی روی دروازه میهمان به همراه داشت. شاگردان ژاوی اما از این فشار جان سالم به در برده و با برتری یک بر صفر راهی رختکن شدند.
1789568
میزبان نیمه دوم را تهاجمی شروع کرد ولی در 15 دقیقه نخست هیچ شانسی برای باز کردن دروازه بارسا پیدا نکرد. اولین موقعیت جدی این دیدار را دمبله در دقیقه 61 به دست آورد اما ضربه او تحت فشار مدافع حریف، از دقت کافی برخوردار نبود و از کنار دروازه به بیرون رفت.
شاگردان ژاوی برای کاستن از شانس گلزنی حریف، بازی تهاجمی را در پیش گرفتند. آنها سعی داشتند تا با این کار از طراحی حملات خطرناک توسط حریف جلوگیری کنند و در همین حین به یک گل نیز رسیدند. این گل در دقیقه 72 به ثمر رسید اما داور به دلیل آفساید، ردش کرد.
1789566
هر چه به دقایق پایانی نزدیک تر می شدیم، شاهد بیشتر شدن جرات اتلتیکو برای طراحی حملات انتحاری بودیم؛ حملاتی که تا آخرین لحظات ادامه داشت و در دقیقه 4+90 می رفت به گل منجر شود اما آرائوخو ضربه گریزمان را که ترشتگن را هم مغلوب کرده بود، از روی خط دروازه بیرون کشید.  در شرایطی که ساویج و فران نیز در دقایق تلف شده اخراج شدند، در چند دقیقه پایانی نیز اتفاقی رخ نداد تا بارسا با پیروزی یک بر صفر زمین بازی را ترک کند.
با این نتیجه بارسلونا که با یک بازی کمتر و 38 امتیاز با رئال هم امتیاز بود، شمار امتیازت خود را به 41 رسانده و از رقیب سنتی خود جدا شد. اتلتیکو هم با قبل این شکست خانگی 27 امتیازی ماند تا شانس صعود شانس صعود یک پله ای در جدول را از دست داده و در مکان پنجم راهی هفته هفدهم شود.
1789567

میلان در حساس‌ترین دیدار هفته هفدهم سری آ ایتالیا مقابل شاگردان ژوزه مورینیو تن به تساوی داد.
کامبک دقیقه نودی رم برابر میلان
حساس‌ترین بازی هفته هفدهم سری آ ایتالیا بین تیم‌های میلان و رم در سن‌سیرو برگزار شد که روسونری در نهایت مقابل جالوروسی تن به تساوی ۲-۲ داد.
پیره کالولو مدافع میلان گل نخست تیمش را در دقیقه ۳۰ زد. دومین گل و تیرخلاص را هم توماسو پوبگا هافبک جوان روسونری در دقیقه ۷۷ شلیک کرد. یکی از گل‌های خورده را رم در دقیقه ۸۷ توسط روجر ایبانیس تلافی کرد. تا این که در دقیقه ۳+۹۰ تمی آبراهام در دهانه دروازه گل تساوی را به ثمر رساند.
میلان با این تساوی ۳۷ امتیازی شد و در رده سوم باقی ماند. رم ۳۱ امتیازی هم تیم ششم جدول است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها