به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۹:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۳۸۰۳۷۸

آموزش اتصال ساعت و مچ‌بند شیائومی به گوشی‌

آموزش اتصال ساعت و مچ‌بند شیائومی به گوشی‌
گروه فناوری:ساعت‌های هوشمند شیائومی از سیستم‌عامل اختصاصی خود استفاده می‌کند.
نحوه اتصال ساعت شیائومی به گوشی مانند اکثر ساعت‌های هوشمند، خیلی پیچیده نیست. در این مطلب قصد داریم به طریقه اتصال ساعت های هوشمند این برند به گوشی‌های خود آن‌ها و همچنین موبایل های اپل بپردازیم.
شیائومی در زمینه عرضه ساعت‌های هوشمند در چند سال گذشته فعالیت زیادی داشته است. شیائومی با سری می بند خود توانسته بود نظر مثبت بسیاری از کاربران را به‌خود جلب کند اما در دسته ساعت‌های هوشمند، فعالیت خیلی زیادی نداشت. البته اکثر مدل‌هایی که تولید کرده بود نیز تنها محدود به بازار چین بودند. اما حالا با عرضه شیائومی می واچ، می واچ لایت و همچنین شیائومی واچ S1، آن‌ها قصد دارند حضور پررنگ‌تری در بازار داشته باشند.

نحوه اتصال ساعت شیائومی به گوشی اپل
ساعت‌های هوشمند شیائومی برخلاف گوگل پیکسل واچ و گلکسی واچ 5، از سیستم‌عامل Wear OS گوگل استفاده نمی‌کنند و در عوض از سیستم‌عامل اختصاصی خود شیائومی بهره می‌برند؛ به همین دلیل نیز شما می‌توانید ساعت‌های آن‌ها مثل شیائومی واچ S1 را به گوشی‌های آیفون نیز متصل کنید. همچنین این مراحل برای اتصال مچ‌بندهای شیائومی به آیفون نیز قابل استفاده هستند. برای انجام این کار کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا ساعت را روشن و زبان را انتخاب کنید. ساعت یک کد QR برای شما نشان خواهد داد.در آیفون خود به اپ‌استور رفته و نرم افزار ساعت هوشمند شیائومی برای آیفون، یعنی اپلیکیشن Mi Fitness را دانلود و نصب کنید.
پس از نصب برنامه، در صفحه اول روی گزینه Start و بعد Agree بزنید. در صفحه Region کشور خود را انتخاب کنید. پس از ورود به برنامه، در صفحه اول و از پایین صفحه روی Devices بزنید و در صفحه بعدی Add Device را انتخاب کنید.

سپس باید وارد حساب شیائومی خود شوید. اگر حسابی ندارید روی گزینه Create account بزنید و یک حساب ایجاد کنید.پس از ورود به حساب، مطمئن شوید که بلوتوث گوشی روشن است. حالا در صفحه Add device می‌توانید فهرستی از ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند شیائومی را مشاهده کنید. روی ساعت یا مچ بند خودتان بزنید.

پس از این که دستگاه مدنظر را انتخاب کنید، برنامه با یک پنجره پاپ‌آپ به‌اطلاع شما می‌رساند که باید به قسمت بلوتوث گوشی بروید و از فهرست دستگاه‌ها، ساعت هوشمند خودتان را انتخاب کنید. با انتخاب OK به تنظیمات آیفون هدایت می‌شوید و می‌توانید از آنجا به قسمت بلوتوث بروید.در قسمت Other Devices می‌توانید ساعت خودتان را مشاهده کنید. پس از این که روی آن بزنید، در گوشی و ساعت هوشمند خودتان، یک کد 6 رقمی مشاهده خواهید کرد. در گوشی روی Pair بزنید و در ساعت نیز دکمه تایید را لمس کنید.

پس از این که ساعت به فهرست دستگاه‌های بلوتوث متصل به گوشی اضافه شد، دوباره به اپلیکیشن Mi Fitness برگردید و روی نام ساعت خودتان بزنید.پنجره Legal information ظاهر می‌شود، در این پنجره نیز گزینه Agree را انتخاب کنید. در پنجره بعدی دوباره روی Pair بزنید.برنامه از شما برای دریافت نوتیفیکیشن از ساعت اجازه می‌خواهد، روی Allow بزنید.سپس پیام Paired را با یک تیک سبز رنگ در ساعت مشاهده خواهید کرد. حالا ساعت به آیفون متصل شده است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

برنامه اتصال گوشی به مچ بندهای هوشمند شیائومی
فرایند اتصال ساعت شیائومی به گوشی سامسونگ یا دیگر موبایل های اندرویدی نیز درست مثل بالا است. ابتدا ساعت را روشن و آن را کنار گوشی قرار دهید. به گوگل‌پلی بروید و برنامه ساعت هوشمند شیائومی، اپلیکیشن Mi Fitness را روی گوشی خود دانلود و نصب کنید. پس از نصب برنامه روی Start بزنید و سپس با حساب شیائومی خود وارد برنامه شوید.

اتصال ساعت شیائومی به موبایل
پس از ورود به برنامه، صفحه My Status را مشاهده خواهید کرد. از پایین این صفحه روی Devices بزنید. در صفحه بعدی، گزینه Add device را انتخاب کنید.حالا در صفحه بعدی نرم افزار اتصال ساعت هوشمند به گوشی شیائومی، مدل ساعت یا مچ بند هوشمند خود را از فهرست انتخاب کنید. برنامه از شما اجازه دسترسی به موقعیت و امکان  می‌دهد. ساعت‌های هوشمند شیائومی برخلاف گوگل پیکسل واچ و گلکسی واچ 5، از سیستم‌عامل Wear OS گوگل استفاده نمی‌کنند و در عوض از سیستم‌عامل اختصاصی خود شیائومی بهره می‌برند؛ به همین دلیل نیز شما می‌توانید ساعت‌های آن‌ها مثل شیائومی واچ S1 را به گوشی‌های آیفون نیز متصل کنید. همچنین این مراحل برای اتصال مچ‌بندهای شیائومی به آیفون نیز قابل استفاده هستند.

برای انجام این کار کافی است مراحل زیر را طی کنید:
ابتدا ساعت را روشن و زبان را انتخاب کنید. ساعت یک کد QR برای شما نشان خواهد داد.
در آیفون خود به اپ‌استور رفته و نرم افزار ساعت هوشمند شیائومی برای آیفون، یعنی اپلیکیشن Mi Fitness را دانلود و نصب کنید.پس از نصب برنامه، در صفحه اول روی گزینه Start و بعد Agree بزنید. در صفحه Region کشور خود را انتخاب کنید. پس از ورود به برنامه،در صفحه اول و از پایین صفحه روی Devices بزنید و در صفحه بعدی Add Device را انتخاب کنید.سپس باید وارد حساب شیائومی خود شوید. اگر حسابی ندارید روی گزینه Create account بزنید و یک حساب ایجاد کنید.

پس از ورود به حساب، مطمئن شوید که بلوتوث گوشی روشن است. حالا در صفحه Add device می‌توانید فهرستی از ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند شیائومی را مشاهده کنید. روی ساعت یا مچ بند خودتان بزنید.
پس از این که دستگاه مدنظر را انتخاب کنید، برنامه با یک پنجره پاپ‌آپ به‌اطلاع شما می‌رساند که باید به قسمت بلوتوث گوشی بروید و از فهرست دستگاه‌ها، ساعت هوشمند خودتان را انتخاب کنید. با انتخاب OK به تنظیمات آیفون هدایت می‌شوید و می‌توانید از آنجا به قسمت بلوتوث بروید.

در قسمت Other Devices می‌توانید ساعت خودتان را مشاهده کنید. پس از این که روی آن بزنید، در گوشی و ساعت هوشمند خودتان، یک کد 6 رقمی مشاهده خواهید کرد. در گوشی روی Pair بزنید و در ساعت نیز دکمه تایید را لمس کنید.پس از این که ساعت به فهرست دستگاه‌های بلوتوث متصل به گوشی اضافه شد، دوباره به اپلیکیشن Mi Fitness برگردید و روی نام ساعت خودتان بزنید.

پنجره Legal information ظاهر می‌شود، در این پنجره نیز گزینه Agree را انتخاب کنید. در پنجره بعدی دوباره روی Pair بزنید.برنامه از شما برای دریافت نوتیفیکیشن از ساعت اجازه می‌خواهد، روی Allow بزنید.سپس پیام Paired را با یک تیک سبز رنگ در ساعت مشاهده خواهید کرد. حالا ساعت به آیفون متصل شده است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

برنامه اتصال گوشی به مچ بندهای هوشمند شیائومی
فرایند اتصال ساعت شیائومی به گوشی سامسونگ یا دیگر موبایل های اندرویدی نیز درست مثل بالا است. ابتدا ساعت را روشن و آن را کنار گوشی قرار دهید. به گوگل‌پلی بروید و برنامه ساعت هوشمند شیائومی، اپلیکیشن Mi Fitness را روی گوشی خود دانلود و نصب کنید. پس از نصب برنامه روی Start بزنید و سپس با حساب شیائومی خود وارد برنامه شوید.پس از ورود به برنامه، صفحه My Status را مشاهده خواهید کرد. از پایین این صفحه روی Devices بزنید. در صفحه بعدی، گزینه Add device را انتخاب کنید.

حالا در صفحه بعدی نرم افزار اتصال ساعت هوشمند به گوشی شیائومی، مدل ساعت یا مچ بند هوشمند خود را از فهرست انتخاب کنید. برنامه از شما اجازه دسترسی به موقعیت و امکان جستجو برای دستگاه‌های بلوتوث را می‌خواهد. روی Allow بزنید. برنامه سپس به‌صورت خودکار به دنبال ساعت شما می‌گردد.پس از اینکه برنامه ساعت را پیدا کرد، روی گزینه Agree بزنید. در ساعت نیز پیام Pair with this device را مشاهده خواهید کرد. این پیام را در ساعت نیز تایید کنید. 
مرجع : باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: شیائومی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها