به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۳۸۰۴۰۲

مرگ غم‌انگیز شیر شاه یک چشم کاپاما

مرگ غم‌انگیز شیر شاه یک چشم کاپاما
گروه فیلم: هرگاه به کلماتی برای توصیف شیر نر یک چشم نمادین کاپاما، فکر می‌کنم، کلماتی مانند باشکوه، قدرتمند، باوقار و مسلط به ذهنم خطور می‌کند.این شیر نر که موریا مادودا نام داشت در دوران اوج خود با تمام اقتدار و اعتبار یک پادشاه در کاپاما پرسه می‌زد. او جنوب و شمال را کنترل می‌کرد تا اینکه سه برادر با هم ائتلاف کردند. در سپتامبر ۲۰۱۶، در یک نبرد افسانه‌ای با این سه شیر، که دو تا از آن‌ها پسران موریا بودند، او شکست خورد و به طرز غم انگیزی چشم راست خود را در این مبارزه از دست داد. 

از دست دادن چشم راستش هرگز روحیه اش را تضعیف نکرد. موریا با دو شیر ماده هم‌گروه شد و این سه با هم تیم قدرتمندی را تشکیل دادند. آن‌ها نیرویی بودند که می‌توانستند حیوانات بزرگ را برای زنده ماندن از بین ببرند.آخر هفته گذشته، موریا مادودای محبوب و باشکوه ما، نقطه عالی و آرامی را در منطقه که به خوبی می‌شناخت پیدا کرد. همانطور که خورشید آفریقا بر روی کاپاما غروب کرد، برای آخرین بار بر فراز پادشاه ما غروب کرد و او آخرین نفس خود را کشید.

منطقه حفاظت شده کامپا در آفریقای جنوبی اکنون با دانستن اینکه او دیگر بین ما نیست، کمی احساس خالی بودن می‌کند. به مدت ۱۵ سال این شیر زیبا دشت‌های ما را زیبا می‌کرد و خاطرات فراموش نشدنی را برای مهمانان ما از سراسر جهان خلق کرد.هر بار که تصاویری از او منتشر می‌شد، بازدیدکنندگان از سافاری کاپاما داستان‌های خود را از برخورد‌ با او به اشتراک می‌گذاشتند. او نه تنها برای کاپاما بلکه برای همه مهمانان ما نیز اهمیت زیادی داشت.
موریا مادودا، شما فراموش نخواهید شد. غرش قدرتمند شما همچنان در کاپاما منعکس می‌شود و همیشه به عنوان پادشاه نمادین یک چشم کاپاما در یاد خواهید ماند.
در آرامش بخواب.
نوشته شده توسط لیزل هلمز مدیر سافاری کاپاما
...
مرجع : فرادید
برچسب ها: شیر شاه یک چشم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها