به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۳۸۰۵۳۵

تغییر جدید قطعات محصولات اپل

تغییر جدید قطعات محصولات اپل
گروه اقتصادی: اپل قصد دارد به جای تراشه‌های شرکت برادکام، از محصولات طراحی داخلی در سال ۲۰۲۵ استفاده کند.به گزارش ایسنا، سازنده آیفون در تلاش برای کاهش وابستگی به شرکت‌های تراشه‌سازی بوده و در جدیدترین مدل رایانه مک، به جای تراشه اینتل، از تراشه‌های طراحی داخلی خود استفاده کرده است.بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: اپل قصد دارد به جای تراشه‌های وای فای و بلوتوث شرکت برادکام، از تراشه طراحی داخلی استفاده کند.

اپل بزرگترین مشتری شرکت تراشه سازی آمریکایی برادکام است و حدود ۲۰ درصد از درآمد برادکام، از فروش به اپل است. از این رو، به گفته استیسی رازگون، تحلیلگر شرکت خدمات مالی "ای‌بی برن‌اشتاین"، تصمیم اخیر اپل احتمالا باعث کاهش یک تا ۱.۵ میلیارد دلاری درآمد برادکام می‌شود. با این حال، طراحی و تولید تراشه‌های فرکانس رادیویی برادکام (آر اف) دشوار است و بعید است اپل بتواند در کوتاه مدت این تراشه را جایگزین کند.

ارزش سهام برادکام در پی انتشار این خبر، دو درصد سقوط کرد. اپل همچنین درصدد است تراشه های خود را تا پایان سال ۲۰۲۴ یا اوایل سال ۲۰۲۵ جایگزین تراشه‌های مودم سلولاری کوالکام کند.کوالکام اعلام کرده است بر این باور است که اپل استفاده از تراشه‌های این شرکت را متوقف می‌کند. به گفته ویلیام یانگ، تحلیلگر بانک جفریز، اپل از تراشه ایکس ۶۵ کوالکام برای مودم فایو جی در لاین آیفون ۱۴ استفاده کرده و انتظار می‌رود از مدل جدیدتر همین تراشه در مدل‌های آیفون ۱۵ که امسال معرفی خواهند شد، استفاده کند.بر اساس گزارش رویترز، یک سخنگوی کوالکام به بیانیه نوامبر این شرکت اشاره کرد که در آن اعلام شده بود انتظار می‌رود درآمد مربوط به محصول اپل، سهم جزئی در درآمد سال مالی ۲۰۲۵ این شرکت داشته باشد.
برچسب ها: اپل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها