به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۳۸۰۸۳۳

سهم صداوسیما از بودجه ۱۴۰۲

سهم صداوسیما از بودجه ۱۴۰۲
گروه اقتصادی: با تصویب لایجه بودجه سال ۱۴۰۲، جزییات اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه سیاست‌گذار به تفکیک سازمان‌های زیرمجموعه منتشر شده است. در همین راستا بودجه‌ی اختصاص داده شده به سازمان صدا و سیما قابل مشاهده است که حدود هشت هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.
 به گزارش ایسنا، لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با سقف کلی ۵۲۶۱ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم بسته شده که نسبت به سال جاری حدود ۱۵۰۲ هزار میلیارد تومان و معادل ۴۰ درصد افزایش دارد.
در قسمتِ ماده واحده و جداول کلان منابع و مصارف بودجه، سهم هر دستگاه سیاست‌گذار از بودجه ۱۴۰۲ به تفکیک سازمان‌های زیرمجموعه آن مشخص شده است. در این میان برای سازمان صدا و سیما به‌عنوان یک دستگاه سیاست‌گذار، که زیرمجموعه‌ای برای آن معرفی نشده، مبلغ ۷.۹۳۸.۰۲۰.۴۰۰.۰۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.این مبلغ درحالی به سازمان صدا و سیما اختصاص داده شده که در بودجه سال ۱۴۰۱ بودجه ابتدایی، ۵ هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود.
همچنین در سال ۱۴۰۰ نیز سهم سازمان صداوسیما برای تولید برنامه‌های صوتی و تصویری از بودجه پیشنهادی، معادل ۲ هزار و ۶۱۹ میلیارد تومان بود.
رقمِ حدودی هشت هزار میلیاردی برای سازمان صداوسیما در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که سهمِ این سازمان به مراتب و در مقایسه با دوسال گذشته، افزایش داشته است.
برچسب ها: صدا و سیما
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها