به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۳۸۰۸۵۱

رئیسی: ملت ما اراده کرده مقاومت کند

رئیسی: ملت ما اراده کرده مقاومت کند
گروه سیاسی: رییس جمهور گفت: ملت ما اراده کرده ایستادگی کند و مقاومت کند و کشور را به پیش ببرد.
به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی، ظهر روز پنجشنبه در جریان دومین سفر دولت مردمی به استان یزد، در دیدار با مردم این استان در حسینیه امیرچخماق، با تبریک فرارسیدن روز ولادت حضرت زهرا(س) گفت: کوثر وجود حضرت زهرا(س) منشا همه خیرات و برکات در عالم هستی است و خدا را شاکریم که در شهر و دیار ما، در هر کوی و برزن، نام فاطمه اطهر(س)، بلند است.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه امروز باید مساله مهم و محوری خانواده را مورد توجه قرار داد، تصریح کرد: زنان ما در جامعه دارای شئونات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند و در کنار مردان، خدمتگزاری به جامعه را دنبال می‌کنند.
رئیسی تأکید کرد: زنان و دختران ما، چه در دوران دفاع مقدس و حمایت از رزمندگان حاضر در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و چه امروز در عرصه نقش آفرینی در حوزه‌های علمی، آموزشی و اجتماعی، مایه افتخار ما هستند و توانستند با حفظ ارزش‌های الهی بر سکوهای موفقیت جای بگیرند و نام‌آور شوند.
رئیس جمهور با تشکر از استقبال با شکوه مردم استان یزد از دولت مردمی، تصریح کرد: مردم استان یزد، بنده را با حضور پرشور و بامعنایشان شرمنده کردند و این استقبال، پیام حضور و حمایت از ارزش‌های انقلاب و پاسداشت خون شهیدان و همچنین اعلام حضور به امام المسلمین، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که مردم ایران همیشه در میدان آماده‌اند.
رئیسی افزود: برای من افتخار بزرگی است که در جمع مردم ولایی، شهیدپرور، با بصیرت، پرتلاش، اهل قنوت و نجوای با خدا، اهل قناعت و همچنین مردمی که مواهب الهی برای آنها در طول تاریخ جاری بوده است، حضور دارم.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه در بدو ورود به استان یزد، در آستانه ولادت با سعادت حضرت زهرا(س)، ۱۶ طرح مهم آب و برق در استان افتتاح شد، گفت: پس از سالها انتظار، خواسته اصلی مردم یزد برای آبرسانی به دست فعالان عرصه سازندگی رقم خورد و امروز به شکل رسمی عملیات اجرایی طرح آبرسانی از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران و استان یزد آغاز شد.
رئیسی تأکید کرد: طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران قرار بود به دلیل طولانی بودن مسیر، سه ساله به پایان برسد که دست‌اندرکاران اجرای طرح قول دادند در صورت تامین به موقع اعتبارات این طرح سریع‌تر به بهره‌برداری برسد و دولت نیز تمام تلاش خود را برای تامین کامل اعتبارات طرح به کار خواهد گرفت تا این طرح هر زودتر تکمیل شده و دغدغه مردم استان یزد برای آبرسانی، به پایان برسد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش، مساله مسکن را دومین نیاز جدی مردم استان یزد عنوان کرد و افزود: باید هر سال یک میلیون مسکن ایجاد می‌شد تا امروز در کشور با مشکل مسکن روبه رو نشویم، اما این کار صورت نگرفت، اما امروز بر اساس حکم قانون و با اراده دولت، سالی یک میلیون مسکن در کشور ساخته خواهد شد تا مشکل مسکن برطرف شود.
رئیسی با تأکید بر اینکه استان یزد، استان پهناوری است و زمین برای ساخت مسکن کم نداریم، تصریح کرد یکی از برنامه‌های مهم دولت برای مردم استان یزد، ساخت مسکن است و اطمینان دارم با پیگیری استاندار و مسئولان محلی و کشوری، مساله مسکن به عنوان نیاز قطعی و دغدغه مردم استان به ویژه برای جوانان که آماده تشکیل زندگی هستند، با خدمتگزاری دولت و تلاش مردم، حتماً مرتفع خواهد شد.
رئیس جمهور، بیکاری را سومین دغدغه مردم استان یزد عنوان کرد و افزود: به دلیل روحیه تلاش و فعالیت در مردم استان یزد، امروز شاهد آن هستیم که این استان، یک استان صنعتی بسیار فعال در کشور است و زمینه‌های اشتغال مردم در آن از سوی کارآفرینان فراهم شده است.
رئیسی، بخش معدن را یکی از ظرفیت‌های مهم شکوفایی اقتصادی استان یزد دانست و گفت: با همت مردم و خدمتگزاری دولت، تلاش می‌کنیم با شکوفایی بخش‌های صنعت، معدن و گردشگری در استان یزد، آمار بیکاری در این استان را به حداقل برسانیم تا دختران و پسران یزدی با وجود ظرفیت‌های مهم اشتغالزایی در استان، دغدغه اشتغال نداشته باشند.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش در جمع مردم استان یزد با بیان اینکه علیرغم همه فشارهای اقتصادی و تحریم‌های سنگین، دشمنان شکست خورده‌اند و رشد و شکوفایی اقتصادی در کشور جریان دارد، خاطرنشان کرد: جنگ امروز، جنگ اراده‌هاست و علیرغم ۴۳ سال دشمنی مستکبران و طواغیت، با اراده، ایستادگی و مقاومت ملت ایران، قطار رشد و پیشرفت کشور در حال حرکت است.
رئیسی افزود: کسانی که نمی‌خواهند قطار پیشرفت کشور حرکت کند، این آرزو را به گور خواهند برد و بدانند که توان و حرکت قطار پیشرفت کشور، روز به روز بیشتر خواهد شد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی افراد به من خرده می‌گیرند که علیرغم تلاش‌های دشمن برای جلوگیری از فروش نفت و اعمال تحریم‌های سنگین، چطور از حرکت قطار پیشرفت کشور حرف می‌زنید، خطاب به آن دسته از افراد گفت: دشمن خواست و نتوانست و ما با توکل به خدا و اراده مردم، خواستیم و توانستیم کارخانه‌های تولیدی را در استان یزد و سراسر کشور راه بیندازیم و با راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری و با تلاش‌های شرکت‌های دانش بنیان، پیشرفت کشور را تسریع کنیم.
رئیسی همچنین به بیانات اخیر رهبر انقلاب مبنی برای اینکه اغتشاشات در کشور برای متوقف کردن مسیر پیشرفت و رسیدن به ایران قوی بود، اشاره کرد و گفت: همین مردم با مقاومت در برابر دشمنان و حضورشان در میادین و عرصه‌های مختلف، تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر و دشمنان را که تلاش داشتند نظم اجتماعی کشور را مختل کنند، مستاصل کردند.
رئیس جمهور تأکید کرد: بهره‌گیری از مشارکت مردم، هنر و رمز موفقیت در دولت سیزدهم است و علیرغم تلاش‌های دشمنان برای ایجاد یأس و ناامیدی، به لطف خدا آینده ما درخشان خواهد بود.
رئیسی در بخش پایانی سخنانش در جمع در مردم استان یزد، خدمتگزاری به مردم و توجه به مسائل معیشتی و اقتصادی را از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: مردم با بصیرت ایران، با صبر و ایستادگی، دشمنان را مأیوس کردند و دولت نیز تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا با حفظ دو اصل مهم استقلال و عزت کشور، برای تأمین نیازهای سفره مردم، محتاج دیگران نباشیم.
رئیس جمهور تأکید کرد: دولت برای تأمین نیازهای معیشتی و اقتصادی مردم، خود را خدمتگزار و نوکر مردم می‌داند و ما دولتمران دولت سیزدهم، به این نوکری افتخار می‌کنیم.
رئیسی با قدردانی مجدد از حضور پرشور مردم استان یزد در مراسم استقبال و سخنرانی تصریح کرد: این حضور مردم یزد نشان دهنده علاقه و پایبندی‌شان به انقلاب اسلامی است و ما دولتمردان دولت سیزدهم، خود را در کنار شما مردم می‌بینیم و برای حل مشکلات کشور، تلاش می‌کنیم.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها