به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۳ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۳۸۰۹۷۱

کیفیت هوای تهران فعلا در وضعیت پاک قرار دارد

کیفیت هوای تهران فعلا در وضعیت پاک قرار دارد
گروه جامعه:بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، کیفیت هوای شهر تهران هم اکنون در وضعیت پاک قرار دارد؛ هرچند که این کیفیت تا پایان روز ثابت نخواهد بود.با توجه به وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل کیفیت هوای شهر تهران در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت. همچنین وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد.
 
با تضعیف ناپایداری جوی و کاهش نسبی تندی باد همراه با افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت جمعه (۲۳ دی‌ماه) افزایش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

فردا (شنبه ۲۴ دی) با توجه به عدم وزش باد مؤثر همراه با افزایش ترافیک در صبح نخستین روز هفته افزایش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود و عدم وزش باد مؤثر در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.با تقویت ناپایداری جوی و رشد ابرناکی تا اواخر وقت شنبه (۲۴ دی) تاحدودی از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، هرچند هم‌زمان با افزایش ترافیک شامگاهی غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت و کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد را به دنبال خواهد داشت.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم اکنون شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۴۹ یعنی شرایط پاک قرار دارد. همچنین آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات‌ معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول بود.گفتنی است که کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود که بر اساس آن از عدد صفر تا ۵۰ در محدوده هوای پاک تعریف می‌شود، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا در محدوده قابل قبول، سالم یا متوسط بوده و از محدوده ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است. در بازه ۱۵۱ تا ۲۰۰ نیز هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه‌ها و از محدوده ۲۰۱ تا ۳۰۰ نیز هوا در محدوده بسیار ناسالم قرار می‌گیرد. بر اساس این دسته‌بندی در محدوده ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.
برچسب ها: کیفیت هوا تهران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها