به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۳ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۳۸۰۹۸۱

رقم فروش نفت در بودجه ۱۴۰۲ واقع‌بینانه است؟

رقم فروش نفت در بودجه ۱۴۰۲ واقع‌بینانه است؟
گروه اقتصادی: نماینده سابق مجلس گفت: درآمد حاصل از فروش ۱.۴ میلیون بشکه نفت بستگی به روابط ما با دنیا دارد، اگر روابط ما با دنیا به همین شکل پیش برود حتما این رقم محقق نمی‌شود.به گزارش ایلنا، هدایت‌الله خادمی  در ارزیابی تحقق رقم ۱.۴ میلیون بشکه‌ای فروش نفت در لایحه بوده ۱۴۰۲ اظهار داشت: در شرایط فعلی نوشتن بودجه‌ای که ۸۰ درصد درست از آب در بیاید واقعا سخت است و مطمئنا آنچه نوشته می‌شود تحقق پیدا نمی‌کند. 
وی با بیان اینکه به عدم ثبات در اقتصاد کشور و پیرامون کشور ما افزود: برای تحقق بودجه ابتدا باید محل درآمدها را بدانیم. درآمد حاصل از فروش ۱.۴ میلیون بشکه نفت بستگی به روابط ما با دنیا دارد، اگر روابط ما با دنیا به همین شکل پیش برود حتما این رقم محقق نمی‌شود.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه مطمئنا نمی‌توانیم این میزان صادرات را داشته باشیم، گفت: در صورت عدم تحقق درآمدهای نفتی در پایان و یا حتی اواسط سال با کسری بودجه مواجه می‌شویم. وی تاکید کرد: وقتی چنین شرایطی داریم حتی اگر بخواهیم جهت ترغیب خریداران با تخفیف هم این حجم نفت را بفروشیم قیمت احتمالی ۸۵ دلار که برای فروش نفت در نظر گرفته‌ایم تحقق پیدا نمی‌کند بنابراین کسری خواهیم داشت و درآمدها محقق نخواهد شد.

خادمی یادآور شد: در حال حاضر به لحاظ اقتصادی شرایط ناایمن است بنابراین پیش‌بینی‌ها درست درنمی‌آید که بتوانیم بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم.وی خاطرنشان کرد: در صورتی که شرایط تغییر کند و روابط ما با دنیا بهتر شود تا بتوانیم صادرات نفت را در شرایط غیرتحریمی انجام دهیم، تحقق بودجه بر اساس رقم تعیین شده فروش نفت شدنی است در غیر این صورت با کسری بودجه مواجه خواهیم شد و شاید سال ۱۴۰۲ یکی از بدترین سال‌های اقتصادی کشور باشد و باید کمربندها را محکم ببندیم.

نماینده سابق مجلس گفت: در شرایط فعلی نوشتن بودجه‌ای که ۸۰ درصد درست از آب در بیاید واقعا سخت است و مطمئنا آنچه نوشته می‌شود تحقق پیدا نمی‌کند.  به گزارش ایلنا، بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، منابع حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی ۶۰۳ هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.همچنین منابع حاصل از فروش واگذاری اموال منقول و غیرمنقول ۱۰۷ هزار و ۹۹۹ میلیارد تومان تعیین شده است.
برچسب ها: قیمت نفت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها