به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۳ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۳۸۰۹۹۱

پذیرش جهانی واکسن کرونا روبه افزایش است

پذیرش جهانی واکسن کرونا روبه افزایش است
گروه علمی:بر اساس تحقیقات جدید، در حالی که پذیرش واکسن کووید ۱۹ در سراسر جهان بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ افزایش یافته است، شکاف‌های زیادی باقی مانده است. تیم‌هایی از مؤسسه سلامت جهانی بارسلونا در اسپانیا و دانشگاه شهر نیویورک همچنین به لزوم رسیدگی به تردید در مورد تزریق واکسن با استراتژی‌های ارتباطی مناسب اشاره کردند.
 
«جفری لازاروس»، محقق ارشد و رئیس گروه تحقیقاتی سیستم‌های سلامت مؤسسه بارسلونا، گفت: «پاندمی هنوز تمام نشده است و مقامات باید فوراً به تردید و مقاومت در برابر واکسن به عنوان بخشی از استراتژی پیشگیری و کاهش کووید ۱۹ رسیدگی کنند.»برای این مطالعه، محققان از مردم ۲۳ کشوری که تحت شرایط سخت کووید ۱۹ بودند، نظرسنجی کردند. در مجموع، این کشورها بیش از ۶۰ درصد از جمعیت جهان را شامل می‌شوند.
این نظرسنجی نشان داد که پذیرش واکسن‌های کووید ۱۹ در سراسر جهان از ۷۵.۲ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۷۹.۱ درصد در سال گذشته رسیده است.

در همین حال، پذیرش واکسن در هشت کشور بریتانیا، آفریقای جنوبی، ترکیه، مکزیک، کنیا، غنا، چین و برزیل کاهش یافته است.از هر ۸ پاسخ دهنده که واکسینه شده بودند، ۱ نفر در مورد دریافت دوز تقویت کننده مردد بود. این امر به ویژه در میان مردان و زنان جوان مشهودتر بود.نظرسنجی نشان داد افزایش تردید از ۱% در بریتانیا تا ۲۱.۱% در آفریقای جنوبی متغیر بود.در همین حال، تمایل والدین برای واکسینه کردن فرزندانشان از ۶۷.۶ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۶۹.۵ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.
برچسب ها: واکسن کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها