به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۳ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۳۸۱۰۵۹

کسی حق ندارد سلیقه‌ای با موضوعات مربوط به زنان برخورد کند

کسی حق ندارد سلیقه‌ای با موضوعات مربوط به زنان برخورد کند
گروه سیاسی: رئیس جمهور با بیان اینکه الگویی که جمهوری اسلامی ایران از زن نقش‌آفرین و مؤثر در علم‌آموزی، سیاست، فرهنگ، اقتصاد و ورزش با حفظ عفاف و حجاب ارایه کرده، خشم و عصبانیت غربی‌ها را برانگیخته است، تصریح کرد: امروز و در جنگ اراده‌ها زنان ایرانی با سبک زندگی اسلامی، سبک زندگی غربی را به خطر انداخته‌اند.
به گزارش ایسنا،‌ سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر دولت مردمی به استان یزد، در مراسم ویژه جشن میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن، با تبریک این مناسبت به همه زنان عالم و بانوان کشورمان و همه آحاد بشر گفت: در این مراسم درخواستی مطرح شد مبنی بر اینکه در مجامع تصمیم‌گیر نقش بانوان بیشتر دیده شود و به زنان برای ایفای نقش‌های اجتماعی و مدیریتی بیشتر میدان داده شود که این خواسته به حقی است.
رئیس جمهور با تاکید به همه دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در کشور برای توجه بیشتر به ظرفیت‌های بانوان کشور افزود: زنان کشورمان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، ورزشی، اقتصادی و تولیدی نقش و سهم بسیار ارزشمندی دارند که این نقش‌ آفرینی‌ها همراه با فرهیختگی، علم و دانش است و دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف باید حتما از تجارب و نظرات ارزشمند این بانوان بهره بگیرند.
رئیسی اظهار داشت: به همه دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف کشور، نه توصیه که تاکید می‌کنم حتما از دیدگاه‌های زنان و دختران کشورمان که در کسوت استاد، دانشجو و دانش‌آموز هستند بهره بگیرند.
رئیس جمهور در ادامه به طرح موضوع پایین بودن سرانه امکانات ورزشی بانوان در یزد اشاره و تصریح کرد: وقتی در این‌باره از استاندار یزد سوال پرسیدم ایشان تاکید کرد که در مصوبات سفر دوم دولت به استان یزد اعتبارات خوبی برای توسعه اماکن و مراکز ورزشی ویژه بانوان در نظر گرفته شده است.
رئیسی در ادامه نقش بانوان کارآفرین و فعال در حوزه اقتصادی را بسیار ارزشمند توصیف کرد و از مصوبه دولت برای حمایت از این قشر از بانوان خبر داد.
رئیسی همچنین با اشاره به تصمیم دولت برای بیمه حداقل ۱۰ هزار نفر از بانوان شاغل در حوزه صنایع دستی در گام اول، افزود: دولت همچنین حمایت از بانوان سرپرست خانواده را به صورت جدی در دستور کار دارد و در این زمینه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری به صورت خاص مسایل مربوط به این قشر از بانوان کشور را نیز دنبال خواهد کرد.
رئیس جمهور در ادامه نقش‌آفرینی زنان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی در کنار مسئولیت بزرگ نقش‌آفرینی در خانواده را بسیار مهم و باارزش توصیف کرد و گفت: بنده از همه بانوان به ویژه بانوان کارمندی که علاوه بر مسئولیت بزرگی که در خانواده دارند در نظام اداری کشور مشغول به فعالیت هستند، صمیمانه تشکر می‌کنم.
رئیسی کانون خانواده را از جمله مسایل مهم و محوری عنوان کرد و افزود: حفظ کانون و بنیان خانواده همواره باید مورد توجه باشد که بحمدالله استان یزد در این رابطه برای دیگر بخش‌های کشور الگوست.
شخصیت حضرت زهرا گمشده امروز جامعه است
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در این مراسم در بیان ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: وجود حضرت زهرا(س) و ابعاد شخصیت والای این بانوی گرانقدر همچنان که از ابتدای نهضت امام تا شکل‌گیری نظام اسلامی برای ما الگو بوده است، امروز نیز بویژه در دفاع از حریم ولایت، اخلاق و زندگی برای بشریت الگوست و در واقع دوای دردهای جامعه بشریت است.
 رئیسی شخصیت گرانقدر حضرت زهرا(س) را گمشده امروز جامعه عنوان و خاطر نشان کرد: اگر جامعه بشریت می‌خواهد از آسیب‌های مختلف نجات یابد، راهش شناخت و الگو قرار دادن حضرت زهرا(س) است، چرا که حتی وجود نازنین امام زمان(عج) به عنوان مصلح کل بشریت نیز می‌فرماید مادرم فاطمه(س) برایم الگوست.
رئیس جمهور در ادامه نگاه جمهوری اسلامی به زن را برگرفته از سیره و سلوک حضرت زهرا(س) عنوان کرد و اظهار داشت: نگاه جمهوری اسلامی به زن، نه نگاه نازل کالایی غربی است و نه نگاه متحجرانه، بلکه زن در نگاه جمهوری اسلامی یک انسان تمام عیار در عرصه‌های مختلف اجتماعی است که نقش مؤثری در تربیت خانواده و ساختن جامعه ایفا می‌کند.این نگاه جمهوری اسلامی به زن نگاهی نو و مترقی است که باید مورد توجه همه محافل علمی و فرهنگی دنیا قرار بگیرد.
رئیس جمهور در ادامه نگاه متحجرانه و نگاه جاهلیت مدرن به زن را مردود دانست و گفت: ببینید از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی امام(ره) و رهبری چگونه به جایگاه زن می‌نگریستند. آمار بسیار بالای بانوان ما در مراکز علمی، فرهنگی و اقتصادی و حضور بسیار مؤثر در بخش‌های مختلف کشور از جمله در حوزه بهداشت و درمان به خوبی نشان‌دهنده اهمیت جایگاه والای زن در نظام اسلامی است.
رئیسی در ادامه با بیان اینکه الگویی که جمهوری اسلامی ایران از زن نقش‌آفرین و مؤثر در علم‌آموزی، سیاست، فرهنگ، اقتصاد و ورزش با حفظ عفاف و حجاب ارایه کرده، خشم و عصبانیت غربی‌ها را برانگیخته است، تصریح کرد: امروز و در جنگ اراده‌ها زنان ایرانی با سبک زندگی اسلامی، سبک زندگی غربی را به خطر انداخته‌اند.
رئیس جمهور با تأکید جدی بر لزوم پرهیز از نگاه سلیقه‌ای به مسایل مربوط به زنان، اظهار داشت: امروز بسیاری از زنان و دختران ما که حتی حجابشان هم ضعیف است دل در گرو انقلاب و ارزش‌ها دارند، برای شهدا و خانواده شهدا احترام قائلند، با تمام وجود به نظام و انقلاب عشق می‌ورزند و بسیاری از آنها با دیدن رهبر انقلاب اشک می‌ریزند. به هیچ عنوان هیچ کسی حق ندارد با نگاه سلیقه‌ای با موضوعات مربوط به زنان برخورد کند. امروز کسانی که مدعی زندگی برای زن ایرانی هستند نگاهی به رفتارهای خود در مواجهه با زنان جامعه خود بیندازند و از این ادعای خود شرم کنند. طبق آمارهای رسمی هر ۱۰ روز یک زن به دست پلیس آمریکا کشته می‌شود و این کشور رکوردار زندانی کردن زنان در جهان است و از سوی دیگر و براساس آمار خودشان ظرف ۲۸ هفته ۸۱ زن به دست پلیس انگلیس کشته شده است. شما با این کارنامه ننگین می‌خواهید به زنان ما زندگی ببخشید یا زندگی را از آنها بگیرید!؟
رئیس جمهور با بیان اینکه زنان ایرانی امروز برای زنان جهان الگو هستند، افزود: مدعیان حمایت از حقوق زن به جای این ادعاهای بی‌اساس و مضحک پاسخگوی عملکرد خود در مواجهه با زنان کشورهای غربی باشند.رئیسی با اشاره به اینکه ما در جمهوری اسلامی حافظ حقوق زنان هستیم، تصریح کرد: ما راضی نمی‌شویم که حتی یک خار به دست یک زن یا دختر ایرانی برود و حقوق آنها مورد تعدی قرار بگیرد؛ این حقی است که خدا به آنها عنایت کرده و ما فقط وظیفه داریم از آن صیانت کنیم.
رئیس جمهور با تأکید بر لزوم حفظ شأن و احترام زن در خانه و جامعه، گفت: هیچ زنی نه در خانه و نه در جامعه نباید مورد ستم قرار گیرد.
رئیسی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه زنان ایرانی در بسیاری از عرصه‌ها از جمله در مقابله با اغتشاشات اخیر، انگیزه‌ای برای حضور دیگر اقشار جامعه هستند، افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب زنان و دختران ایرانی با حضورشان در دفاع از ارزش‌ها و همچنین عدم همراهی با اغتشاشگران، حقیقتاً توطئه اخیر را ناکام گذاشتند و سیلی محکمی به گوش دشمن زدند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها