به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۴ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۳۸۱۲۱۹

چرا درخواست ایلان ماسک لغو شد؟

چرا درخواست ایلان ماسک لغو شد؟
گروه اقتصادی: هفته گذشته بود که ایلان ماسک از قاضی فدرال سانفرانسیسکو خواست تا جلسه دادگاهی او و سهامداران تسلا را از کالیفرنیای شمالی به تگزاس منتقل کند. وکلای ماسک استدلال کرده بودند که به دلیل تنش‌های پیش آمده توسط ماسک در توییتر و اخراج تعداد زیادی از کارکنان، او نمی‌تواند در این شهر محاکمه عادلانه‌ای داشته باشد.

چرا درخواست ایلان ماسک رد شد؟
با اینحال به نظر می‌رسد روز گذشته قاضی محاکمه این درخواست را رد کرده است. او دلیل این تصمیم را محبوبیت ایلان ماسک در تگزاس عنوان کرد.الکس اسپیرو، وکیل ماسک طی درخواستی که روز جمعه ارائه شد استدلال کرد که بخش قابل توجهی از هیات منصفه در این ناحیه به خاطر اخراج گسترده کارکنان توییتر تحت مدیریت ایلان ماسک با او مشکل شخصی دارند و این امر ممکن است تصمیمات آنها را تحت تاثیر قرار دهد.
اسپیرو همچنین مدعی شد که چنین سوگیری با تبلیغات محلی منفی و تحریک‌آمیز پیرامون مدیریت ایلان ماسک در توییتر، محاکمه عادلانه او در این شهر را غیر ممکن می‌کند.

موضوع جلسه دادگاهی چیست؟
ایلان ماسک و دیگر اعضای هیات‌مدیره فعلی و سابق تسلا، قرار است در یک جلسه دادگاهی با هیات منصفه که مدعی است مدیرعامل، سهام تسلا را در سال 2018 دستکاری کرده است، روبه‌رو شوند. زمانی‌که ماسک در توییتی نوشت قصد دارد سهام تسلا را به ازای 420 دلار برای هرسهم خصوصی کند. در آن زمان، خرید و فروش سهام تسلا برای مدتی متوقف و سپس نوسانی شد.پس از این اتفاق، ماسک 20 میلیون دلار جریمه پرداخت کرد اما به عنوان بخشی از توافق، او نه این اتهامات را پذیرفت و نه آنها را رد کرد. او همچنین از ریاست خودروسازی تسلا استعفا داد.

در آن سال، ایلان ماسک در کالیفرنیا اقامت داشت و دفتر مرکزی تسلا نیز در پالوآلتو بود. او سپس در سال 2020 اقامتگاه خود را به تگزاس منتقل کرد و دفتر مرکزی شرکت خودروسازی تسلا را نیز به آستین برد.در سال 2022، ادروارد ام.چن، قاضی ارشد منطقه کالیفرنیای شمالی که به عنوان ناظر این پرونده فعالیت می‌کند، طی حکمی اعلام کرد که اظهارات ماسک در در سال 2018 نادرست بوده است. چن روز گذشته نیز درخواست ایلان ماسک برای تغییر محل محاکمه را رد کرد.وکلای سهامداران تسلا نیز پس از اینکه متوجه شدند ماسک درخواست تغییر محل محاکمه را داده او را مسخره کردند.

عملکرد ماسک تاثیری روی تصمیم هیات منصفه ندارد
آدام آپتون و آدام مک کال، دو تن از وکلای سهامداران پیرامون این موضوع نوشتند: آنچه وکلای ماسک آن را خصومت شخصی می‌دانند درواقع گزارشی حقیقی از عملکرد او در توییتر است و تاثیری در تصیم‌گیری هیات منصفه ندارد. به‌علاوه حدود 200 نفر از هیات‌منصفه اعلام کردند که کارمندان تعدیل شده توییتر را نمی‌شناسند و با آنها مراوده‌ای ندارند.با اینحال جلسه محاکمه مشخص خواهد کرد که چه اتفاقی برای مرد جنجال برانگیز دنیای فناوری خواهد افتاد.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: ایلان ماسک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها