به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۴ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۳۸۱۲۲۱

ثبت دمای انجماد در ایستگاه‌های هواشناسی

ثبت دمای انجماد در ایستگاه‌های هواشناسی
گروه جامعه: اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش برف و کولاک تا فردا (۲۵ دی ماه) و ثبت دمای انجماد در همه ایستگاه‌های هواشناسی خبر داد.به گزارش ایسنا، با بررسی نقشه‌های هواشناسی تصاویر ماهواره‌ای و خروجی مدل‌های پیش‌یابی عددی از اواخر وقت امروز و طی فردا (۲۴ و ۲۵ دی) با فعالیت سامانه بارشی در استان در بعضی ساعات بارش پراکنده برف، پدیده مه، گاهی وزش باد و در ارتفاعات استان احتمال کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.  
 
از روز دوشنبه (۲۶ دی) به دلیل سکون نسبی جو و عدم وزش باد قابل ملاحظه روند افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا را تا انتهای هفته در مناطق پرتردد شهری پرجمعیت و صنعتی استان خواهیم داشت.  به لحاظ دمایی همچنان تا یکشنبه هوای سرد ماندگار خواهد بود و از روز دوشنبه روند تدریجی افزایش دما پیش‌بینی می‌شود. آسمان تهران فردا (۲۵ دی ) ابری در بعضی ساعت‌ها بارش برف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۳- و حداکثر دمای ۲ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۲۶ دی ) قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح نارنجی از فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش برف، کولاک و مه، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف کاهش دید از اواخر شنبه تا یکشنبه (۲۴ تا ۲۵ دی) در استان تهران به‌ویژه نیمه‌شمالی و ارتفاعات خبر داد. بر اثر این مخاطره اختلال در سفرهای شهری و بین‌ شهری، تاخیر و احتمال لغو پروازها و خسارت به صنعت کشاورزی پیش‌بینی می‌شود. 

اداره کل هواشناسی استان تهران برای جلوگیری از آسیب و خطر پرهیز از سفرهای غیر ضروری  اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، مدیریت مصرف سوخت و آمادگی دستگاه‌های امدادرسان شهری و جاده‌ای را توصیه می‌کند.   در هشدار سطح نارنجی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.  

دمای انجماد در همه ایستگاه‌های هواشناسی تهران
با ورود سامانه بارشی به کشور، طی روزهای گذشته دمای هوا کاهش چشمگیری یافته است که استان تهران نیز از این وضعیت مستثنی نبوده است، به‌طوری که  کمینه دمای همه ایستگاه‌های هواشناسی به زیر صفر رسید و امروز آبعلی با دمای ۱۵- درجه سلسیوس سردترین ایستگاه تهران شد.پس از آبعلی نیز ایستگاه دماوند با ۱۳-، میگون و پردیس ۱۱-، فیروزکوه و لواسان ۱۰-، شمیران (اقدسیه) ۸-، چیتگر و فرودگاه امام خمینی(ره) ۵-، فرودگاه مهرآباد و ورامین ۴- و ‌شهریار ۳- در رده‌های بعدی سردترین ایستگاه های تهران قرار گرفتند.
برچسب ها: هواشناسی تهران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها