به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۴ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۳۸۱۲۷۷

 فیلترینگ جز نارضایتی نتیجه‌ای ندارد

 فیلترینگ جز نارضایتی نتیجه‌ای ندارد
گروه سیاسی: یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: بنده معتقدم که راهگشاترین مسیر پیش روی ما تبیین مسائل است و بهترین بستر برای انجام این کار فضای مجازی است.
جلال رشیدی کوچی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت اینترنت در سطح کشور، بیان کرد: در شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفته شد که تا آرام شدن فضای جامعه دو پلتفرم مسدود شود؛ از نظر من اکنون زمان آن رسیده است که رفع مسدودیت شود چرا که فضای جامعه آرام است. در دیداری که مقام معظم رهبری در سالروز قیام ۱۹ دی با جمعی از این مردم داشتند به این نکته تاکید کردند که ما باید مسائل را تبیین کنیم، یعنی جوانی که وسوسه شده است با باتون اقناع نمی شود.این تبیین باید کجا صورت گیرد؟ از نظر بنده مهم ترین فضا برای تبیین مسائل جامعه، بسترهایی است که در فضای مجازی شکل می گیرد. بنده موافقم که امروز فضای مجازی نوعی فضای جنگی است اما ما باید در آنجا حضور داشته باشیم. مهم ترین و راهگشاترین راه پیش روی ما فرمایش حضرت آقا است، یعنی ما باید مسائل را تبیین کنیم.
نماینده مرودشت در مجلس ، تصریح کرد: بنده در خیلی موارد زمانی که با افراد معترض صحبت می کنیم، متوجه می شویم که نقاط مشترک زیادی داشته و زبان یکدیگر را به خوبی می فهمیم، این تبیین کردن است. ما باید اقدامات را بگوییم و اصلاحاتی که باید انجام دهیم را مطرح کنیم، خطاهای موجود را بپذیریم، راهکار ارائه دهیم.تعبیر بنده این است که فیلترینگ به شیوه کنونی، همان باتون در فضای مجازی است. اینکه ما می گوییم شبکه های اجتماعی خارجی را فیلتر کرده و در پلتفرم های داخلی تبیین انجام می دهیم، خوب است اما در پلتفرم های داخلی برای چه کسی می خواهیم تبیین انجام دهیم؟ آیا افرادی که انتقاد و نقد دارند در پلتفرم های داخلی هستند یا اگر ما در فضای بین الملل حرفی برای گفتن داریم می توانیم در پلتفرم های داخلی بیان کنیم که حرف ما به خارج کشور برسد؟ این سوالات کلیدی است.
وی گفت: نگاه بنده این است که باید به این مسئله نگاه دقیق مبتنی بر اقتضاهای امروز جامعه داشته باشیم. گذشته و عقبه فیلترینگ به این شیوه نشان داده که موفق نبوده است و جز نارضایتی چیزی به دنبال ندارد. ما باید مسیر خود را اصلاح کنیم. الان که شرایط آرام شده علی رغم اینکه عده ای فکر می کنند بهترین فرصت برای بستن شبکه های اجتماعی خارجی است بنده معتقدم بهترین فرصت برای سامان دادن درست و دقیق است.
رشیدی کوچی در پایان تصریح کرد: حتی بنده معتقدم که توییتر و یوتیوب نیز باید رفع فیلتر شود، وقتی این پلتفرم ها رفع فیلتر شود جمعیتی که در اینستاگرام تجمیع شده است سرشکن می شود. از نظر بنده ما باید به این سمت برویم و این اراده باید در بین خیلی از مسئولان شکل بگیرد.
برچسب ها: فیلترینگ

۱۴۰۱/۱۰/۲۴ ۲۲:۵۲
جباب نماینده بیخود ادای ادمهای فهیم و امروزی را درنیاورید شما سالهاست که جز بستن و زدن وکشتن و حاشا کردن کاری نکرده اید. (415175)
۱۴۰۱/۱۰/۲۵ ۰۶:۰۶
وقتی به یک بیمار هم داروی تلخ داده میشود بیمار هیچ رضایتی ندارد ولی برایش مفید است. (415202)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها