به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۰:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۵ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۳۸۱۴۳۲

سقوط یک هواپیما با ۷۲ سرنشین در نپال/فیلم

سقوط یک هواپیما با ۷۲ سرنشین در نپال/فیلم
گروه فیلم: یک هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی یتی ایرلاینز پیش از نشستن بر باند فرودگاه پوکارا در نپال سقوط کرده است.
.....
یک مقام سازمان هواپیمایی کشوری نپال اعلام کرد که دست‌کم ۴۴ نفر بر اثر سقوط هواپیمایی مسافربری که روز یکشنبه ۲۵ دی در حال انجام یک پرواز داخلی بود، کشته شدند. کمی قبل از آن، رسانه‌ها و مقام‌های نپال از سقوط یک هواپیمای مسافربری با ۷۲ سرنشین در این کشور خبر دادند. تلویزیون دولتی نپال تصاویری از دود غلیط در محل سقوط هواپیما را پخش و اعلام کرد برخی اجساد در محل سقوط هواپیما کشف شده است. همچنین شرکت هواپیمایی یتی ایرلاینز اعلام کرد که سرنشینان این هواپیما ۶۸ مسافر و چهار خدمه هستند که در میان مسافران، پانزده نفر شهروند خارجی هستند. سخنگوی این شرکت گفت: «امدادرسانی در حال انجام است، ما در حال حاضر نمی‌دانیم آیا بازمانده‌ای وجود دارد یا نه.» این هواپیما بین فرودگاه قدیمی و جدید شهر پوکارا در مرکز نپال سقوط کرده است.
گرودوتا داکال یک مقام محلی در این زمینه اضافه کرد که بدنه هواپیما در حال آتش‌سوزی بوده و امدادگران در تلاش برای خاموش کردن آتش بودند.
او افزود: «نیروهای امدادی بر خاموش کردن آتش و نجات مسافران متمرکز شده‌اند.» این سانحه، مرگبارترین سانحه هوایی طی پنج سال گذشته در نپال ارزیابی شده است.  همچنین در خردادماه، یک شرکت خصوصی هواپیمایی از مفقود شدن یکی از هواپیما‌هایش با ۲۲ سرنشین در نپال خبر داد که در میان مسافران چند تبعه خارجی از جمله چهار هندی نیز بودند. مرتفع‌ترین کوه‌های جهان، از جمله قله اورست در نپال قرار دارند و در عین حال این کشور رکورددار سوانح هوایی محلی ناشی از بدی آب‌وهوا است. همچنین به نوشته خبرگزاری فرانسه، صنعت هوایی نپال در سال‌های اخیر رونق گرفته و کالاها و افراد از جمله کوهنوردان خارجی را به مناطق صعب‌العبور منتقل می‌کند، اما آموزش ناکافی خلبانان، کمبودها و مشکلات در تعمیر و نگهداری هواپیماها موجب سوانح هوایی می‌شود. در حالی که آب و هوا در این منطقه کوهستانی از جهان به سرعت تغییر می‌کند، این خبرگزاری نوشت که شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده‌اند نپال فاقد زیرساخت‌ها برای پیش‌بینی دقیق وضعیت آب و هواست.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها