به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۳۸۱۴۳۷

جان باختگان سقوط هواپیمای نپالی به ۴۰ نفر رسید

جان باختگان سقوط هواپیمای نپالی به ۴۰ نفر رسید
گروه حوادث:یک مقام رسمی هواپیمایی نپال اعلام کرد در بدترین سانحه هواپیمایی که در ۳۰ سال گذشته در این کشور رخ داد، امروز یکشنبه دستکم ۴۰ نفر از ۷۲ سرنشین هواپیمای پرواز داخلی شرکت هواپیمایی «یتی»، جان باختند.

به گزارش ایرنا، «جاگانات نیرولا» سخنگوی سازمان هواپیمایی نپال در حالی که از کشته شدن دستکم ۴۰ نفر از ۷۲ سرنشین هواپیمای پرواز داخلی نپال در پخارا واقع در غرب این کشور خبر داد، تاکید کرد عملیات امداد و نجات در جریان و شرایط جوی نیز مساعد است.به گزارش خبرگزاری رویترز، تلویزیون محلی دودی سیاه از محل سقوط هواپیما و ازدحام جمعیت در محل حادثه را همزمان با فعالیت گروه‌های امداد و نجات نشان داد.این حادثه مرگبارترین سانحه هوایی از ماه مارس سال ۲۰۱۸ در این کشور است که در آن پروازی از داکا در کاتماندو سقوط کرد و ۵۱ نفر از ۷۱ مسافر در آن کشته شدند.
 
«سودارشان بارتا اولا» سخنگوی خطوط هواپیمایی یتی در مصاحبه با خبرنگاران گفت ۷۲ نفر مسافر از جمله ۲ کودک و ۴ تن از خدمه پرواز و ۱۰ مسافر خارجی شامل ۵ هندی، ۴ روسی، یک ایرلندی، ۲ شهروند کره جنوبی، یک استرالیایی، یک فرانسوی و یک آرژانتینی در هواپیمای ۲ موتوره «ای تی آر ۷۲» بودند.

هواپیما‌های «ای تی آر ۷۲» که بیشتر به صورت ۲ موتوره ساخته می‌شوند ساخت مشترک شرکت‌های ایرباس فرانسه و لئوناردوی ایتالیاست. خطوط هواپیمایی یتی ۶ فروند از این مدل هواپیما در اختیار دارد.براساس داده‌های تارنمای «فلایت رادار ۲۴» که مسیر‌های پرواز را ردیابی می‌کند از ساخت این هواپیما ۱۵ سال گذشته است.
در بیانیه‌ای که دولت نپال منتشر کرد آمده است «پوشپا کمال داهال» نخست وزیر نپال در پی وقوع این حادثه جلسه اضطراری کابینه را ترتیب داده است.

صد‌ها نفر از گروه‌های امداد و نجات در اطراف محل وقوع حادثه در حال جستجو هستند.سقوط هواپیما در نپال که ۸ کوه مرتفع از بلندترین ۱۴ قله دنیا از جمله اورست را در خود دارد پدیده غیرمعمولی نیست، چرا که شرایط آب و هوایی و بروز تغییرات جوی در مدت زمانی کم و ناگهانی می‌تواند یکی از علل سقوط هواپیما‌ها باشد.
برچسب ها: حوادث جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها