به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۵ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۳۸۱۴۴۷

کشف مقبره سلطنتی در مصر

کشف مقبره سلطنتی در مصر
گروه فرهنگی: مقام‌های مصر از کشف یک مقبره باستانی سلطنتی و دیدنشده‌ در «اقصر» خبر دادند.به گزارش ایسنا ، مقام‌های مصر اعلام کردند که یک مقبره سلطنتی متعلق به حدود سه‌هزار و ۵۰۰ سال پیش در «اقصر» کشف شده است. باستان‌شناسان معتقدند این مقبره به دودمان هجدهم مصر باستان (۱۵۵۰ تا ۱۲۹۲ پیش از میلاد) تعلق دارد، اما هنوز مشخص نیست چه کسی با چه اشیائی درون این مقبره وجود دارد.
 
به گفته دکتر «مصطفی وزیری» ـ دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر ـ این مقبره در سواحل غربی رود نیل و در «دره ملکه‌ها» کشف شده است.«دره ملکه‌ها»، در «اقصر» مصر واقع شده که در طول سلسله‌های هجدهم، نوزدهم و بیستم مصر باستان به عنوان گورستانی برای همسران و فرزندان فراعنه استفاده می‌شد. این دره دارای حدود ۷۵ مقبره، از جمله مقبره نفرتاری همسر فرعون رامسس دوم است که یکی از زیباترین مقبره‌های این دره محسوب می شود. مقبره‌های دره به خاطر نقاشی‌ها و کتیبه‌هایی شهرت دارند که به خوبی حفظ شده‌اند و اطلاعات ارزشمندی از زندگی و اعتقادات مصریان باستان ارائه می‌دهند.

این مقبره آخرین مورد از مجموعه اکتشافات باستانی است که مصر در سال‌های اخیر به امید جذب گردشگران بیشتر اعلام کرده است. مصر در تلاش است تا بخش گردشگری خود را به عنوان منبع اصلی ارز خارجی، احیا کند. این حوزه به شدت به گنجینه‌های باستانی کشور مصر متکی است.
برچسب ها: باستان شناسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها