کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شاهد تقدم یک گروه بر منافع مردم هستیم

غیرخودی‌ها حق اعتراض هم ندارند!

26 دی 1401 ساعت 14:30

گروه سیاسی: یک فعال سیاسی می‌گوید: شایسته‌سالاری از بین رفته و جامعه کاملا به خودی و غیرخودی تبدیل شده است. خودی‌ها به همه امکانات دسترسی دارند و غیرخودی‌ها نه تنها همه از امتیاز‌ها محرومند، بلکه حق اعتراض هم ندارند.
 


علی صوفی وزیر دولت سیدمحمد خاتمی و فعال سیاسی در انتقاد به عملکرد دولت سیزدهم به سایت رویداد۲۴ می‌گوید: بزرگترین مشکل این است که حکمرانی خوب وجود ندارد؛ حکمرانی خوب شاخص و شرایطی دارد و یقینا مهمترین چیزی است که هر جامعه به آن نیاز دارد. در طول تاریخ نیز هر بار که افراد شایسته و با لیاقت در راس کار بودند، جامعه متنفع شده و کشور در مسیر توسعه و رشد قرار گرفته است.
صوفی می‌گوید: در صدسال اخیر هم ما شاهد دوره‌هایی با حکمرانی خوب بوده‌ایم، مانند دوران امیرکبیر، دکتر مصدق، قائم مقام و کسانی که توانستند با تدبیر کشور را به سامان برسانند و خدماتی به مردم داشته باشند که ماندگار باشد. اما هر زمان که حاکمان نالایقی داشتیم، شاهد عقب‌ماندگی و پسرفت بودیم و در همه عرصه‌ها حتی فرهنگی هم دچار آسیب و خسارت شدیم و منابع انسانی و مالی به هدر رفته است.
وزیر دولت اصلاحات می‌گوید: متاسفانه ما شاهد تقدم یک گروه بر منافع مردم هستیم و کسانی بر مردم حاکم هستند که در یک انتخابات آزاد و بدون نظارت استصوابی رای نمی‌آورند بنابراین با توسل به نظارت استصوابی نهاد‌های انتخابی را هم تحت کنترل گرفته‌اند. نتیجه چنین رویکردی این است که اکنون در دوران انسداد هستیم؛ دورانی که بخش مهمی از مردم ناراضی هستند و اعتراض خود را به هر نحوی نشان می‌دهند. 
 صوفی می‌گوید: شایسته‌سالاری از بین رفته و جامعه کاملا به خودی و غیرخودی تبدیل شده است. خودی‌ها به همه امکانات دسترسی دارند و غیرخودی‌ها نه تنها همه از امتیاز‌ها محرومند، بلکه حق اعتراض هم ندارند و اگر هم اعتراض کنند، جواب آن را با خشونت می‌دهند اما مگر دولت‌ها می‌توانند با سرکوب و کنار گذاشتن قانون حکمرانی خوب، موفق باشند؟ این چهره اصلاح‌طلب با بیان اینکه «اداره کشور به دست افراد ناکارآمد افتاده است»، می‌گوید: اگر لوله خانه شما ترکیده باشد، هیچکس سراغ مکانیک یا دوچرخه‌ساز نمی‌رود، بلکه به دنبال لوله کش ماهر می‌رود زیرا تخصص اهمیت دارد. این یعنی در ابتدایی‌ترین امور باید نگاه تخصصی داشت، اما مسئله اینجاست که در امور اصلی و استراتژیک کشور چنین نگاهی وجود ندارد و مهمترین و حیاتی‌ترین مناصب و جایگاه‌های کشور به دست افراد بی‌سواد، بی‌تخصص و نالایق افتاده است.
او می‌گوید: اصلی‌ترین بحرانی که داریم، بحران مدیریت است. برف می‌آید بحران داریم، گرما می‌آید بحران داریم. در هوای معمولی بحران داریم و آلوده است! همه چیز در هرج و مرج است و آنارشی‌ای که احمدی‌نژاد ایجاد کرد در این دولت ادامه دارد. زمانی که فردی دچار توهم است نمی‌توان از واقعیت ها با او صحبت کرد، چرا که واقعیت او را ناراحت می‌کند، بنابراین دو راه بیشتر ندارد؛ یکی اینکه اگر اشکالی بود و نتوانست منکر آن شود بگوید مقصر دولت قبل بود، اگر هم مردم معترض شوند، سریعا به گردن دشمن بیندازند و بگویند دشمنان چشم پیشرفت ما را ندارند و معترضین همگی مزدور هستند. صوفی می‌گوید: امیرالمومنین فرمودند از عوامل زوال، مقدم‌ کردن افراد نالایق بر افاضل‌ است. آنها دستشان به هر منبعی برسد آن را فاسد می‌کنند زیرا آنها از مردم نیستند و طبیعی است که برای مردم کار نمی‌کنند.


کد مطلب: 381662

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/381662/غیرخودی-ها-حق-اعتراض-هم-ندارند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir