به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۰:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۳۸۱۷۲۰

تاثیر مصرف نوشیدنی‌های انرژی زا بر طاسی مردان

تاثیر مصرف نوشیدنی‌های انرژی زا بر طاسی مردان
گروه علمی:محققان می‌گویند که نوشیدنی‌های انرژی زا باعث می‌شود مردان بیشتر در معرض طاسی قرار گیرند.تیمی از محققان دانشگاه Tsinghua در پکن مشخص کرده اند مردانی که نوشیدنی‌های خاصی مصرف می‌کنند ممکن است بیشتر در معرض ریزش مو باشند و همچنین ریزش مو در افرادی که به طور منظم نوشیدنی‌های انرژی‌زا، قهوه و چای شیرین مصرف می‌کنند، ۳۰ درصد بیشتر از دیگران است.

محققان دریافتند کسانی که نوشیدنی‌های ورزشی انرژی زا مصرف می‌کنند در معرض خطر بیشتری قرار دارند، زیرا هر هفته بین یک تا سه لیتر از این نوشیدنی‌ها را مصرف می‌کنند.آن‌ها گفته اند مردانی که بیش از یک نوشیدنی شیرین در روز می‌نوشند، در مقایسه با افرادی که این نوشیدنی‌ها را مصرف نمی‌کردند، ۴۲ درصد بیشتر در معرض ریزش مو قرار دارند.

محققان خاطرنشان کردند که نه تنها نوشیدنی‌ها مورد مطالعه قرار گرفتند، بلکه دریافتند مردانی که بیشتر فست فود می‌خورند و سبزیجات کمتری مصرف می‌کنند، احتمال بیشتری برای ابتلا به ریزش مو در آن‌ها وجود دارد.کارشناسان قبلاً اعلام کرده بودند که یک رژیم غذایی سالم راه حلی برای جلوگیری از ریزش مو است.

در همین زمینه، شارون ونگ، متخصص پوست مستقر در لندن، گفت: سلول‌های فولیکول مو دومین سلول‌هایی هستند که سریع‌ترین تقسیم را در بدن دارند و به تمام مواد مغذی یک رژیم متعادل سالم نیاز دارند، این رژیم غذایی شامل پروتئین‌های بدون چربی، کربوهیدرات‌ها، چربی‌های خوب، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. البته سرویس بهداشت ملی (NHS) آمریکا بیان می‌کند که ریزش مو طبیعی است، به گونه‌ای که ما روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو از دست می‌دهیم بدون اینکه متوجه آن شویم. این مسئله بیشتر اوقات، جای نگرانی نیست، اما گاهی اوقات می‌تواند نشانه‌ای از یک وضعیت پزشکی نگران کننده باشد و اگر از ریزش ناگهانی مو، ظاهر شدن لکه‌های طاس روی پوست سر یا ریزش موی قابل توجه رنج می‌برید، باید به پزشک مراجعه کنید.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها