به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۷ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۳۸۱۷۶۲

استقرار سامانه دفاعی پاتریوت در خاک لهستان

استقرار سامانه دفاعی پاتریوت در خاک لهستان
گروه بین الملل: آلمان برای دفاع از لهستان، متحد خود در ناتو، سامانه دفاعی پاتریوت در خاک این کشور مستقر می‌کند.
سربازان اوکراینی نیز برای کار با پاتریوت‌ها در آلمان و آمریکا آموزش می‌بینند.
برلین و ورشو پس از اصابت یک موشک به منطقه مرزی لهستان و اوکراین در اواسط نوامبر ۲۰۲۲ توافق کردند که سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت آلمان به لهستان انتقال یابد. در آن‌ زمان در اثر اصابت این موشک به یک روستای مرزی دو شهروند لهستانی نیز جان خود را از دست دادند.
در مجموع سه اسکادران قرار است حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی لهستان را در نزدیکی مرز اوکراین تضمین کنند.کریستینه لامبرشت، وزیر دفاع آلمان پس از اصابت موشک به خاک لهستان با همتای لهستانی خود ماریوش بلاشچاک بر سر انتقال پاتریوت‌ها توافق کرده بود. اما پس از این توافق برخی پیشنهادهای وزیر دفاع لهستان سبب نارضایتی برلین شد زیرا او توصیه کرده بود که بهتر است پاتریوت‌ها در اوکراین مستقر شوند.
با این حال اکنون مشخص شده است که سه واحد از پاتریوت‌های آلمان در لهستان استقرار می‌یابند. آلمان همچنین یک سامانه ضد هوایی پاتریوت را نیز به اوکراین تحویل خواهد داد تا به این کشور در دفاع از خود در برابر حملات روسیه کمک کند.
رسانه‌های لهستانی هم گزارش دادند صدها سرباز آلمانی قرار است در طول هفته وارد لهستان شوند تا سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت را در منطقه لوبلین واقع در نزدیکی مرز اوکراین عملیاتی کنند.
آمریکا نیز متعهد شده است سامانه دفاعی پاتریوت را در اختیار اوکراین قرار دهد و به زودی آموزش سربازان اوکراینی را در یک پایگاه نظامی در ایالت اکلاهما آغاز کند. واشنگتن در ماه دسامبر ۲۰۲۲ به کی‌یف وعده داده بود که سامانه پاتریوت را تحویل دهد.سامانه پدافندی پاتریوت برای مقابله با موشک‌های بالستیک و موشک‌های کروز استفاده می‌شود. این سیستم قادر هست۵۰ هدف را ‌هم‌زمان شناسایی کند.
پاتریوت تاریخچه طولانی دارد. این سیستم در اوایل دهه ۱۹۶۰ طراحی شد، اما یک دهه بعد نام و شکل فعلی خود را گرفت. ارتش ایالات متحده امریکا در دهه ۱۹۸۰ به استقرار این سیستم دفاعی شروع کرد که مجموعه‌ای از رادارها، واحدهای فرماندهی و کنترول و تجهیزات رهگیری موشک‌های مختلف است.
بر اساس گزارش رسانه‌ها، سربازان اوکراینی در حال آموزش بر روی این سیستم در شهر گرافنور ایالت بایرن هستند.

 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها