به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۴:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۷ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۳۸۱۷۸۶

چند ترفند برای درمان خشکی پوست در سرما

چند ترفند برای درمان خشکی پوست در سرما
گروه سلامت: درمان خشکی پوست در سرما, به طور کلی زمانی محقق می شود که علاوه بر اجرای دستورات دارویی و بهداشتی پزشکان, شما هم نحوه صحیح برخورد و جلوگیری از خشکی پوست را بدانید و اجرا کنید
به گزارش بهداشت نیوز، در فصول سرد, آب و هوای سرد و خشک و کم شدن رطوبت بر لطافت و نرمی پوست اثر آسیبی می گذارد. طبیعی است که درمان خشکی پوست در سرما نیازمند رعایت کردن اصول مراقبتی پوست است.
 
کرم مرطوب کننده استفاده کنید
استفاده از کرم های مرطوب کننده باعث می شود که رطوبت و آب سطح خارجی پوستتان حفظ شود فلذا در درمان خشکی پوست در سرما نقش قابل توجهی دارد. در سرمای زمستان, چه در منزل تشریف داشته باشید یا بخواهید از خانه خارج شوید حتما چند نوبت در روز, مرطوب کننده ی مناسب بر سطح پوست خود بمالید.

هوای منزل را مرطوب نگه دارید
آب و هوای سرد و خشک در سرمای زمستان, فقط مختص خارج ار خانه نیست. شما باید رطوبت کافی در منزل را ایجاد کنید. توصیه می شود که یک دستگاه بخور و مرطوب کننده هوا در قسمتی از خانه که بیشترین میزان حضور شما و سایر افراد خانواده تان در آنجا سپری می شود, قرار دهید. بعد از مدتی از حضور دستگاه بخور در منزل, متوجه تاثیر خوب آن بر لطافت پوست خود خواهید شد.

استفاده از کفش و لباس مناسب در سرمای زمستان را فراموش نکنید
پوست دست بیشتر از پوست ساید نواحی بدن مستعد خشکی است فلذا طبیعی است که شما باید از تماس پوست دست و سرمای بیش از حد, به شیوه ای درست جلوگیری کنید. راه حل این است که دستکش مناسب, دست کنید.اگر پوست شما حساس است یا استعداد خشکی پوست در شما وجود دارد, به شما توصیه می شود که از دستکش هایی که لایه داخلی آن از ابریشم یا پنبه است استفاده کنید. دستکش پشمی برای پوست دست شما مناسب نیست و ممکن است شدت حساسیت پوست را بیشتر کند.

پوست صورت و گردن نیز در برابر سرما در خطر خشکی و ترک خوردگی سطحی قرار دارد. اگرچه مرسوم نیست که پوششی برای صورت استفاده شود ولی به شما توصیه می شود که از شال گردن نخی یا ابریشمی استفاده کنید. سعی کنید که با شال گردن قسمتی از صورت خود را از وزش باد سرد و خشک در فصل زمستان در امان نگه دارید.خشکی پوست پا به خصوص پوست قوزک پا هم در اثر تماس با سرمای خشک فصل زمستان ایجاد می شود. لطفا از کفش و جوراب مناسب استفاده کنید از نفوذ آب باران در معابر در فصل زمستان یا نفوذ سرما پیشگیری کند.

با آب ولرم و در مدت کوتاه استحمام کنید
استحمام با آب داغ در سرمای زمستان لذت بسیاری برای شما ممکن است داشته باشد, اما این را باید بدانیم که این نوع استحمام مناسب پوست نیست. توصیه می شود با آب ولرم و در مدت پنج تا ده دقیقه استحمام کنید بدین دلیل که استحمام با آب داغ و در مدت طولانی می تواند پوست را خشک و پوسته پوسته کند و رطوبت پوست را کاهش دهد
برچسب ها: سلامتی پوست
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها