به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۳:۵۹
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۶ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۳۸۱۹۳

دوره‌حبس‌جزایری پایان‌یافته اما آزاد نمي‌شود

گروه سياسي: وکیل مدافع شهرام جزایری در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر اینکه جزای نقدی جزایری به طور کامل پرداخت نشده است، گفت: محکومیت موکلم شش ماه پیش پایان یافته است.
ˈسید محمود علیزاده طباطباییˈ در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: جزای نقدی در نظر گرفته شده برای جزایری دو برابر مبلغ وام دریافتی حدود 97 میلیون دلار بود که وی به جای پرداخت این مبلغ دو سال حبس را تحمل کرد. وکیل مدافع جزایری با بیان اینکه دو سال حبس بدل از جزای نقدی موکلش پایان یافته ادامه داد: محکومیت موکلم حدود پنج یا شش ماه پیش پایان یافته است.

علیزاده طباطبایی با بیان اینکه دادگاه موکلم را به 11 سال حبس محکوم کرده بود، گفت: یکسال از محکومیت حبس آقای جزایری مشمول عفوهای کلی سال 91 شده و این مساله در گزارش دادستانی نیز وجود دارد و حتی اجرای احکام این موضوع را به دادستانی اعلام کرده است. اگر یکسال عفو یاد شده را در نظر نگیریم، از محکومیت 13 ساله موکلم چند ماه بیشتر نمانده و باید تا شهریور ماه آزاد شود. علیزاده طباطبایی به نامه جزایری به رییس قوه قضاییه مبنی بر اظهار ندامت از کارهای گذشته و تقاضای کمک اشاره کرد و گفت: حکمت اینکه تاکنون موکلم آزاد نشده را نمی دانم.

تحصیل مال از طریق نامشروع، پرداخت رشوه به دفعات و به افراد مختلف، تحصیل معافیت از خدمت نظام وظیفه عمومی به صورت متقلبانه، اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی، تصرف غیرمجاز در اموال و وجوه توقیف شده و خروج غیر مجاز از مرزهای کشور اتهامات شهرام جزایری است که بابت اتهامات فوق به 11 سال حبس تعزیری، رد مبلغ 48 میلیون و 600 هزار و 185 دلار آمریکا به بانک ملی ایران و صندوق ضمانت صادرات، پرداخت جزای نقدی معادل دو برابر مبلغ فوق الذکر (97 میلیون و 200 هزار و 370 دلار آمریکا) به صندوق دولت جمهوری اسلامی ایران و محرومیت از فعالیت بازرگانی در بخش صادرات و واردات و نیز محرومیت از اخذ هرگونه تسهیلات بانکی اعم از ریالی و ارزی به مدت 10 سال محکوم شد.