به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۸ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۳۸۲۰۷۳
جهش قیمت طلا از کانال دلار

منتظر ریزش قیمت طلا نباشید

منتظر ریزش قیمت طلا نباشید
گروه اقتصادی: بازار طلا و سکه در حالی شاهد جهش قیمتی است که در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در یک قدمی دو میلیون تومان آرام گرفته؛ به نحوی که به هر گرم یک میلیون و ۹۹۶ هزار تومان رسیده است.به گزارش اقتصاد 24، سکه امامی با افزایش ۹۵۰ هزار تومانی به هر قطعه ۲۲ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان رسید. همچنین نیم سکه وارد کانال جدید شد و به ۱۳ میلیون تومان رسید. ربع سکه بهار آزادی نیز با افزایش ۶۰۰ هزار تومانی، به ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.اما سوال اصلی این است که علت جهش قیمت طلا و سکه در بازار چیست؟ و بازار طلا و سکه تا پایان سال چه مسیری را در پیش می‌گیرد؟

جهش قیمت طلا از کانال دلار
ابراهیم محمدولی، رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در این رابطه  می‌گوید: به دلیل توقف عرضه ربع سکه در بورس و افزایش ۷۰۰ تومانی قیمت دلار شاهد جهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه هستیم.وی با بیان اینکه عرضه سکه در بورس به طور قطع مانع جهش قیمت‌ها خواهد شد، ادامه داد: به اعتقاد من، عرضه سکه باید به طور معمول در بورس انجام شود، چون اگر عرضه آن در بورس کم و زیاد شده یا قطع شود، یا اگر گاهی عرضه شود و گاهی عرضه نشود موجب نوسان قیمت‌ها خواهد شد.

تقاضای طلا و سکه افزایش می یابد
به گفته رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، بازار دلار و ارز هم دچار نوسان شده و این عامل به همراه توقف عرضه سکه در بورس دست به دست هم داده و قیمت‌ها را وارد کانال جدیدی کرده است.محمدولی با بیان اینکه انتظار داریم دولتمردان با سیاست‌های اقتصادی درست و بهنگام، آرامش را به بازار دلار و ارز برگردانند، ادامه داد: چون روز به روز به روز‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم و تقاضا در بازار طلا و سکه اوج می‌گیرد امیدواریم مردم بتوانند هدیه‌های جشن‌ها و سنت‌های خود را از بازار طلا و سکه طبق روال گذشته خریداری کنند.

سکه از اوج قیمتی پایین می‌آید؟
این کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه دلیل عمده جهش‌های قیمت ناگهانی طلا و سکه و بعضا کاهشی و شاید اکثریت افزایشی، به بازار ارز برمی گردد، به اقتصاد ۲۴ گفت: دلیل عمده افزایش قیمت طلا و سکه در حال حاضر قیمت دلار است.محمدولی در پاسخ به  این سوال مبنی بر اینکه آیا آغاز تحویل ربع سکه‌های بورسی به مردم باعث کاهش قیمت سکه در بازار خواهد شد؟ گفت: قیمت سکه‌های بورسی تفاوت چندانی با بازار ندارد. از طرفی اگر مقدار عرضه ربع سکه‌ها به بازار قابل توجه باشد و خریداران سکه ها، آن‌ها را به بازار عرضه کنند ممکن است شاهد کاهش جزئی در قیمت سکه باشیم و قیمت سکه درصدی کاهش یابد، اما نمی‌تواند تاثیر زیادی در قیمت داشته باشد.

منتظر ریزش قیمت طلا نباشید
رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه با قیمت کنونی دلار در بازار غیررسمی، صعود قیمت هر گرم طلا به ۲ میلیون تومان طبیعی است، گفت: در حال حاضر با قیمت ارزی که در بازار عرضه می‌شود قیمت طلا کاهش نخواهد یافت.محمدولی ادامه داد: البته منظورم این نیست که بگویم طلا گرمی دو میلیون تومان می‌ارزد یا نمی‌ارزد؛ اما با قیمت کنونی دلار در بازار و قیمت اونس جهانی، قیمت فعلی طلا، بیراه نیست.
برچسب ها: قیمت سکه قیمت طلا

شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ۲۰:۳۳
هرکاهشی عرضه میخاد.... (416966)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها