به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۸ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۳۸۲۰۸۰

۱۰ عادت افرادی که تقریبا هرگز بیمار نمی‌شوند

۱۰ عادت افرادی که تقریبا هرگز بیمار نمی‌شوند
گروه سلامت:ما مشتاقانه منتظر آمدن زمستان بودیم، اما اکنون که واقعا اینجاست اندکی کم‌تر از آن چه تصور می‌کردیم سرگرم کننده و رمانتیک است. این تنها باران نیست که همه را در خانه نگه می‌دارد بلکه عمدتا آبریزش بینی، سرفه، گلودرد و حتی تب است.به گزارش فرارو، اگر می‌خواهید تا زمانی که به آنفولانزا یا هر بیماری کلاسیک زمستانی مبتلا شوید منتظر باقی بمانید می‌توانید به رویه فعلی تان ادامه دهید، اما اگر می‌خواهید با آن بیماری مبارزه کنید ما نکات بهداشتی بسیار موثری برای تان داریم.
 
در ادامه ده عادت افرادی که تقریبا هرگز مریض نمی‌شوند ذکر شده اند.
۱-آب زیادی می‌نوشند
توصیه معروف در مورد نوشیدن آب می‌گوید برای رفع نیاز‌های اولیه بدن روزانه هشت فنجان بنوشید. زمانی که به اندازه کافی آب می‌نوشیم بدن سوخت مورد نیاز برای عمل و مبارزه با بیماری را دریافت می‌کند. زمانی که به اندازه کافی آب نمی‌نوشیم به عملکرد صحیح سیستم‌های بدن خود آسیب می‌رسانیم و این آخرین چیزی است که در زمستان به آن نیاز داریم.

۲-واکسن آنفولانزا دریافت می‌کنند
بسیاری از افراد با آنفولانزا به عنوان بیماری‌ای سبک کنار می‌آیند، اما متاسفانه هر ساله افراد زیادی جان خود را بر اثر ابتلا به آنفولانزا از دست می‌دهند. حتی اگر سال گذشته واکسن دریافت کرده اید امسال نیز مهم است که دوباره آن را دریافت نمایید. این واکسن فصلی است و سویه‌های آنفولانزا هر سال تغییر می‌کند به همین خاطر است که سازمان بهداشت جهانی هر سال سفارش تولید واکسن‌های جدید مناسب برای سویه‌های جدید ارائه می‌کند.

۳-خواب کافی دارند
خواب مانند دارو برای انسان شفابخش است. پژوهشگران آلمانی ثابت کرده‌اند که خواب به لطف توانایی بالقوه سیستم ایمنی برای محافظت در برابر پاتوژن‌های بیماری زا گاهی اوقات می‌تواند بهترین دارو برای شرایط پیچیده پزشکی باشد خواب ضعیف و ناکافی هم چنین بر وزن، خلق و خو و چارچوب ذهنی روز بعد فرد تاثیر می‌گذارد و ممکن است باعث بروز بیماری‌های مزمن مانند زوال عقل شود. ۸ ساعت خواب در زمستان توصیه می‌شود.
 
۴-حوله دست خود را مرتب عوض می‌کنند
به همگان اهمیت شستن دست‌ها پیش از غذا خوردن، بعد از دستشویی رفتن یا به طور کلی در طول روز آموزش داده شده تا به بیماری مبتلا نشوند. با این وجود، نتایج چندین مطالعه در سالیان اخیر نشان می‌دهند که حوله‌ها وحشتناک‌ترین عامل شیوع بیماری در خانه هستند. حوله‌های آشپزخانه و دستشویی بزرگترین مقصر در این مورد هستند. قرار گرفتن در معرض باکتری‌های حوله دست می‌تواند علائم متعددی از جمله عفونت‌های پوستی، آسیب به سیستم گوارشی و سایر سیستم‌های داخلی و عفونت با بیماری‌های تب را ایجاد کند.
 
۵-ورزش می‌کنند
ورزش نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی به خصوص با افزایش سن ایفا می‌کند. دو واحد برجسته در خط مقدم زرادخانه سیستم ایمنی وجود دارد: سلول‌های T و سلول‌های B. تولید این سلول‌ها با افزایش سن کاهش می‌یابد و بدن ما را بیش‌تر در معرض تهدیدات خارجی و داخلی قرار می‌دهد. هم چنین، نتیجه ارزیابی‌ها نشان می‌دهند که فعالیت بدنی متوسط و شدید خطر ابتلا به عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.

۶-زمانی را در فضای باز می‌گذرانند
ویتامین د برای حفظ سلامت سیستم ایمنی، محافظت در برابر بیماری‌های ویروسی، محافظت در برابر سرطان و حفظ استحکام استخوان ضروری است. منبع اصلی ویتامین د جذب اشعه خورشید از طریق پوست شماست. با این وجود، اکثریت جمعیت در کشور‌های آفتابی نیز با کمبود شدید ویتامین د مواجه هستند که به طور بالقوه مربوط به سبک زندگی مدرن است که شامل ساعات طولانی در فضای بسته، استفاده زیاد از کرم‌های ضد آفتاب و مراقبت نادرست از پوست است. این ویتامین را می‌توان به عنوان مکمل پس از آزمایش خون و مشاوره پزشکی مصرف کرد البته در هر صورت باید هدف قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید حدود ده دقیقه در روز (بسته به نوع پوست) و حداقل ۴ بار در هفته باشد.

۷-آنان با دوستان خود رفت و آمد دارند
افراد با بالا رفتن سن اهمیت عزیزان شان نه تنها اعضای خانواده بلکه دوستان را بیش‌تر درک می‌کنند. مطالعات انجام شده در مورد این موضوع نشان می‌دهد که اغلب اوقات روابط با دوستان برای سلامتی شما مهم‌تر از روابط با اعضای خانواده است. مطالعات نشان داده اند زمانی که افراد گزارش دادند که دوستی آنان در بحران است بیمارتر بودند. زمانی که دوستی‌ها حمایت کننده و قوی بودند افراد سالم‌تر به نظر می‌رسیدند. اگرچه ممکن است دلیل این موضوع صداقت در دوستی و یا خنده‌های مشترک افراد با دوستان شان باشد نکته مسلم آن است که باید چند دوست صمیمی را در طول زندگی در کنار خود نگه دارید.

۸-آب گرم می‌نوشند و غذای گرم می‌خورند
نوشیدن آب فراوان، نوشیدنی‌های گرم، سوپ مرغ سنتی و در غیر این صورت مصرف غذا‌های گرم به بدن کمک می‌کند تا فرد با بیماری‌های زمستانی مقابله کند و قوی‌تر شود. آب و غذا‌های گرم نه تنها بدن شما را گرم می‌کنند بلکه باعث گردش خون بهتر در بدن فرد می‌شوند. با خیال راحت از خود با یک چای گرم با دارچین، یک دم کرده جالب یا حتی یک فنجان هات چاکلت برای مقابله با سرما پذیرایی کنید.

۹-تغذیه سالمی دارند
بسیاری از مطالعاتی که طی سالیان متمادی صورت گرفته اند اثرات عوامل زندگی ما بر عملکرد سیستم ایمنی را بررسی کرده‌اند و نشان می‌دهند اگرچه سیستم ایمنی بدن ما تحت تاثیر فعالیت بدنی، سن و حتی خواب قرار می‌گیرد، اما تاثیرگذارترین عامل رژیم غذایی ما می‌باشد. میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، لوبیا و مغز‌ها به غنی سازی بدن با ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها کمک می‌کنند. مواد غذایی‌ای که فعالیت دستگاه گوارش و روده‌ها را بهبود می‌بخشد (جایی که سیستم ایمنی در آن قرار دارد) مانند ماست و سبزیجات ابزار موثری در مبارزه با بیماری‌های مختلف زمستانی هستند.

۱۰-مثبت اندیش هستند
اگر سعی کنید بیش‌تر روی نکات خوب و کمتر روی موارد بد تمرکز کنید ممکن است عمر طولانی تری داشته باشید و سالم‌تر و شادتر زندگی کنید. در حالی که پیروی از توصیه‌های آسان در زمستان زمانی که ساعات تاریکی خیلی زود فرا می‌رسد و افسردگی به آرامی آغاز می‌شود آسان نیست، اما مهم است که نیمه پر لیوان را ببینیم، زیرا سلامت روان ما تاثیر زیادی بر زندگی و سلامت جسمانی مان دارد. بیماری‌های جسمی ناشی از سلامت روان مانند استرس یا تنش تاثیر مهمی بر ساختار فیزیکی امروز و آینده ما دارند.
برچسب ها: ورزش کردن خواب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها