کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ارسال یکی از بزرگترین بسته‌های کمک نظامی به اوکراین

29 دی 1401 ساعت 11:16


گروه بین الملل: رسانه‌های آمریکایی می‌گویند که واشنگتن قصد دارد به زودی یکی از بزرگترین بسته های کمک نظامی خود به اوکراین را اعلام کند.
 شبکه خبری «سی ان ان» به نقل از مقامات آگاه آمریکایی گزارش داد: انتظار می رود ایالات متحده در روزهای آینده یکی از بزرگترین بسته های کمک نظامی به اوکراین را اعلام کند. این در حالی است که کی‌یف درخواست تانک‌های مدرن کرده است، درخواستی که ایالات متحده هنوز آن را تأیید نکرده است.
در ادامه این گزارش آمده است که به نظر می رسد واشنگتن در ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین محتاط تر از متحدانی است که از ارسال تانک به کی‌یف خبر داده‌اند.
وزارت امور خارجه روسیه به کشورهای غربی هشدار داده است که ادامه کمک‌های نظامی به کی‌یف، آنها را به شکل فزاینده با اوکراین درگیر می‌کند.
«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو یکشنبه گذشته در سخنانی اعلام کرد که جنگ اوکراین در مرحله حساسی قرار دارد و سلاح‌های سنگین بیشتری در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت.
وی خواستار ارسال سلاح‌های سنگین بیشتری برای اوکراین شد و گفت که باید تسلیحاتی در اختیار اوکراین قرار داد که پیروزی را برای این کشور به ارمغان بیاورد.
اخیرا جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در بیانیه‌ای مشترک تعهداتشان را درباره ارسال خودروهای زرهی به اوکراین اعلام کردند.
سخنگوی کرملین دوشنبه گذشته اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا و ناتو به اوکراین تسلیحات به ارزش ده‌ها میلیارد دلار ارسال کرده‌اند.


کد مطلب: 382197

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/382197/ارسال-یکی-بزرگترین-بسته-های-کمک-نظامی-اوکراین

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir