به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۳۰ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۳۸۲۳۱۹

جمعیت آلمان به رقمی بی‌سابقه رسید

جمعیت آلمان به رقمی بی‌سابقه رسید
گروه بین الملل: اداره فدرال آمار آلمان اعلام کرد جمعیت این کشور به طور بی‌سابقه افزایش پیدا کرده است. دلیل این افزاش ورود جنگ‌زدگان اوکراینی اعلام شد. این درحالی است که شمار مرگ و میر در آلمان زیاد و نرخ زاد ولد کم شده است.
اداره فدرال آمار آلمان گزارش داد که جمعیت  آلمان در سال ۲۰۲۲ به ۸۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسید. 
این رقم در تاریخ آلمان بی‌سابقه است. دلیل آن افزایش نرخ خالص مهاجرت به آلمان اعلام شده است. شاخص مهاجرت خالص از تعداد مهاجران وارد شده به این کشور منهای تعداد جمیعیتی که آلمان را ترک کرده اند، بدست می‌آید.
اداره فدرال آمار آلمان همچین اعلام کرد رقم کنونی جمعیت این کشور بالاترین میزان جمعیتی است که تا کنون در پایان یک سال ثبت شده است. در مجموع جمعیت آلمان در سال گذشته (۲۰۲۲) به دلیل ورود جنگ‌زدگان اوکراینی و پناهجویان به این کشور یک میلیون و ۱۰۰هزار نفر افزایش پیدا کرد.
طبق برآورد اداره آمار شمار افرادی که به آلمان مهاجرت کردند بین ۱.۴۲ تا ۱.۴۳ میلیون تن بیشتر از کسانی است که آلمان را ترک و به خارج مهاجرت کرده‌اند.
طبق گزارش اداره آمار فدرال آلمان "مهاجرت خالص" به آلمان در مقایسه با یک سال پیش از آن بیش از چهار برابر شده و این بی‌سابقه است. یک سال پیش از آن این رقم حدود ۳۲۹ هزار نفر اعلام شده بود.
بیشتر افرادی که وارد آلمان شدند جنگ‌زدگان اوکراینی هستند که به دلیل جنگ ویران‌گر روسیه علیه این کشور مجبور شدند میهن خود را ترک کنند.
شمار پناهجویانی که از کشورهای مختلف به آلمان آمدند نیز "به صورت قابل توجهی" افزایش یافته است.
هم‌زمان با آن میزان زاد ولد در آلمان کاهش و موارد مرگ و میر افزایش یافته است. در مقایسه با ۲۰۲۱ نرخ تولد حدود هفت درصد کاهش یافته و برآورد شده که بین ۷۳۵ هزار و ۷۴۵ هزار نوزاد در سال گذشته به دنیا آمده‌اند.
سال گذشته ۱.۰۶ میلیون نفر در آلمان فوت شدند و میزان مرگ و میر حدود چهار درصد بیشتر در مقایسه با یک سال قبل از آن بوده است.
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها