به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۴:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۱ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۳۸۲۵۹۶

۲ فضانورد پیاده روی فضایی انجام دادند

۲ فضانورد پیاده روی فضایی انجام دادند
گروه علمی:شب گذشته دو فضانورد ساکن در ایستگاه فضایی بین المللی یک پیاده روی ۷ ساعت و ۲۱ دقیقه ای انجام دادند. در این عملیات نیکول مان( فضانورد ناسا)و کیوچی واکاتا( فضانورد ژاپنی شرکت کردند.  آنها راهپیمایی فضایی خود را در حالی تمام کردند که سرهم بندی پنل خورشیدی جدید تکمیل نشد. یک جای پای چسبنانک و همچنین یک پایه نامناسب مشکلاتی در راهپیمایی فضایی دو فضانورد به وجود آورد.این عملیات جهت آماده سازی ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) برای افزودن دو پنل خورشیدی ارتقا یافته دیگر انجام شد.

این جدیدترین پیاده روی فضایی است که برای ارتقای کانال های انرژی پیچیده این ایستگاه فضایی انجام می شود و طی آن قرار بود پنل های خورشیدیiROSA نصب شوند. هدف اصلی مان و واکاتا تکمیل فرایند نصب دو پلتفرم مخصوص قرار گرفتن پنل ها بود.فضانوردان پس از نصب پایه ها و جمع آوری ابزارهایشان کار در بخش های دیگر را آغاز کردند. واکاتا نخست روی سفت کردن پیچ ها روی پلتفرم نصبiROSA تمرکز کرد. همزمان مان نیز ابزارها و تجهیزات برای سرهم بندی یک پایه پشتیبانی دیگر را فراهم می کرد.

پنل های خورشیدی جدید در جلوی بال‌های پنل خورشیدی موجود نصب می شوند. البته پنل های قدیمی کمی تخریب شده اند. هنگامی که از پنل های خورشیدی جدید به صورت پشت سر هم استفاده می شود و زمانی که هر ۶ iROSA در جای خود قرار می گیرند، سیستم قدرت ارتقا یافته و ذخیره برق ایستگاه فضایی بین المللی را تا ۲۰ درصد افزایش می دهد.تا به امروز ۴ پنل iROSA نصب و فعال شده اند. کانال های برق ۱A و ۱ B نیز ارتقا خواهند یافت. پنل هایی که به این دو کانال متصل می شوند در سال جاری میلادی به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال می شوند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها