به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۳:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۳۸۲۷۹۵

تداوم اصلاح بازار سرمایه در ماه جدید

تداوم اصلاح بازار سرمایه در ماه جدید
گروه اقتصادی:بورس تهران در دومین روز هفته و ماه، موج اصلاحی خود را ادامه داد. شاخص کل بورس با افت 4 هزار و 652 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 652 هزار و 923 واحدی قرار گرفت.به گزارش تجارت‌نیوز، در پایان جریان دادوستد‌های تالار شیشه‌ای بورس تهران در روز جاری نماگر اصلی رنگ سرخ به خود گرفت. شاخص کل به واسطه افت 0.28 درصدی، 4 هزار و 652 واحد کاهش یافت و در ارتفاع یک میلیون و 652 هزار و 923 واحد قرار گرفت.

در آن سوی بازار شاخص کل هم‌وزن که نماینده یکسان تمام نماد‌های فعال معاملاتی بازار است نیز همسو با نماگر اصلی، به سمت منفی دامنه نوسان حرکت کرد.در پایان معاملات امروز، نماگر هم‌وزن با کاهش 2 هزار و 18 واحدی مواجه شد. این افت باعث شد تا شاخص کل هم‌وزن در ایستگاه 519 هزار و 938 واحدی قرار گیرد.

ارزش معاملات خرد
ارزش معاملات خرد (سهام + حق تقدم‌ها) در روز جاری تا لحظه نگارش این گزارش در محدوده 8 هزار و 57 میلیارد تومانی قرار گرفت تا همچنان ارزش معاملات در سطح بالایی در بورس تهران دنبال شود.از سوی دیگر حجم معاملات نیز با ثبت رقم 16 میلیارد و 120 میلیون برگه سهم نشان داد معاملات با حجم بالایی در بازار سرمایه بین اهالی بازار دنبال می‌شود.

بررسی ورود و خروج پول حقیقی
بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه تا لحظه تنظیم این گزارش، خبر از خروج 423 میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.نقشه بورس تهران امروز با حضور 301 نماد سبز و 329 نماد منفی نمایان‌گر غلبه فروشندگان در بازار بود. ارزش دلاری بازار سرمایه ایران در پایان معاملات روز یکشنبه معادل 275 میلیارد دلار شد.

نمادهای اثرگذار بر معاملات
امروز نمادهای شتران، فارس، فملی، فولاد، شیراز و شپنا بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای  میدکو، حکشتی، نوری، تاپیکو و وپاسار در بر دارنده بیشترین تاثیر منفی روی شاخص کل بودند.در سوی دیگر بازار، نمادهای فزر، زاگرس، پخش، وملل، فروژ و مادیرا بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل فرابورس داشتند. از طرفی آریا، صبا، خدیزل، وهور و کوثر بیشترین تاثیر منفی را روی این شاخص داشتند.

بیشترین سرانه خرید حقیقی‌ها متعلق به نمادهای سرچشمه، خوساز، ثتران، کیا، شپاس، ددام و دسینا بود.
در لیست بیشترین ارزش‌ صف فروش نمادهای وسالت پای ثابت صف‌ فروشی‌های بازار سرمایه بازهم در این لیست حاضر بود و در ادامه نمادهایی همچون خبنیان، وآذر، بالاس و فجوش در این لیست به چشم می‌خورد.
بیشترین ارزش صف خرید نیز متعلق به نمادهای دسینا، گدنا، گشان، ثتران و فاذر بود که نماد جدید حاضر در این لیست است.
برچسب ها: بورس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها