به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۳۸۲۸۷۵

بازار طلا و سکه در انتظار کاهش قیمت

بازار طلا و سکه در انتظار کاهش قیمت
گروه اقتصادی: در راستای مدیریت بازار سکه و کنترل قیمت، هفته گذشته سه روز عرضه ربع سکه در بورس کالا انجام شد و حباب قیمتی آن را تا حدود یک میلیون تومان هم کاهش داد. اکنون با توجه به وعده امروز رئیس‌جمهور در مجلس و همچنین ادامه عرضه ربع سکه از روز سه شنبه در بورس، به نظر می‌رسد قیمت طلا و سکه در بازار روند کاهشی در پیش گیرد.

به گزارش ایسنا، قیمت سکه در هفته‌ها و ماه‌های گذشته متاثر از نرخ ارز در نوسان بود و در روزهای گذشته افزایش یافت، تا اینکه بانک مرکزی عرضه ربع سکه در بورس کالا را در پیش گرفت و مقدای از حباب قیمت در بازار را شکست. امام همچنان بازار سکه و طلا با حباب قیمتی مواجه است که البته امروز رئیس‌جمهور در مجلس و در جلسه دفاع از کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت که "حتما وضعیت ارز و طلا و بسیاری گرانی‌ها کاهشی خواهد شد و به‌رغم همه القاء کردن یاس و ناامیدی که از سوی دشمنان صورت می‌گیرد یا برخی تردیدها که می‌خواهند به جامعه القا کنند با توجه به منابع و ظرفیتی و منابع انسانی کارآمدی و همکاری امروز دولت و مجلس وجود دارد در اجرای منویات رهبر انقلاب و آنچه خواست مردم است آینده را بسیار روشن می‌بینیم".

این وعده رئیس‌جمهور نشان از اولویت داشتن این مسئله برای دولت دارد. البته بانک مرکزی که تجربه نسبتا موفقی در هفته گذشته در بازار سکه داشت طی چهار روز ربع سکه در بورس کالا عرضه کرد، مجددا قرار است به عرضه خود ادامه دهد.براین اساس، ۴۵۰ هزار ربع سکه از طریق بورس کالا از سه شنبه هفته جاری قرار است عرضه شود  و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.بنابراین با ادامه پیدا کردن معاملات ربع سکه در بورس کالا و تاکید و وعده رئیس جمهور برای کاهش قیمت، انتظار می‌رود بازار ارز و طلا روند نزولی در پیش گیرد.
برچسب ها: سکه و طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها