به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۳۸۲۸۷۹

افزایش ارتفاع موج تا ۲ متر در جنوب کشور

افزایش ارتفاع موج تا ۲ متر در جنوب کشور
گروه جامعه: سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش ارتفاع موج از ۱.۵تا ۲ متر و وزش باد شمال شرقی بخش‌هایی از دریای عمان و خلیج فارس هشدار داد.به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ نسبت به افزایش ارتفاع موج از ۱.۵تا ۲ متر و وزش باد شمال شرقی در بخش‌هایی از دریای عمان و خلیج فارس از امروز تا آخر هفته هشدار داد.
 
این شرایط جوی در تنگه هرمز، دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و شرق خلیج فارس دور از انتظار نخواهد بود.براثر این مخاطرات احتمال خسارت به شناورهای سبک، تفریحی و احتمالا نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های ناشی از این شرایط جوی، خودداری از انجام عملیات غواصی و شنا تا آخر هفته در مناطق درگیر، محدودیت در تردد با شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی و اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت را لازم می‌داند همچنین به جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و فراسواحل نیز توصیه می‌کند.

 هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
برچسب ها: هواشناسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها