کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«اصفهان» همچنان آلوده‌ترین کلانشهر

2 بهمن 1401 ساعت 17:35


گروه جامعه: بر اساس اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست امروز (۲ بهمن) از بین هفت کلانشهر کشور، کیفیت هوای پنج کلانشهر آلوده ثبت شده که اصفهان آلوده‌ترین آن‌ها است.به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، از هفت کلانشهر کشور امروز (۲ بهمن) اصفهان به عنوان آلوده‌ترین کلانشهر با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون و رسیدن به عدد ۱۶۸ در وضعیت ناسالم برای همه قرار گرفته است.
 

پس از آن هوای کرج، اهواز و تهران با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و رسیدن به عدد ۱۵۹، ۱۵۵ و ۱۵۲ برای همه آلوده است.اهالی  تبریز، مشهد و شیراز هوای مطلوبی را با شاخص ۸۳، ۷۷ و ۶۹ تنفس کرده‌اند. آلاینده شاخص در این سه کلانشهر نیز ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بوده است.

به گزارش ایسنا، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول(سالم) یا متوسط، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.


کد مطلب: 382880

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/382880/اصفهان-همچنان-آلوده-ترین-کلانشهر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir