به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۳۸۲۹۴۱

باز هم جنجال‌های ایلان ماسک در توئیتر

باز هم جنجال‌های ایلان ماسک در توئیتر
گروه فناوری: ریاست جنجالی ایلان ماسک بر توییتر باعث ایجاد اختلاف بین کاربران این شبکه اجتماعی شده است.به گزارش فرارو، ریاست ایلان ماسک بر توییتر جنجال‌برانگیز است. برخی طرفدار حضور این میلیاردر عجیب و غریبند و برخی دیگر آن‌قدر ناامید شده‌اند که می‌خواهند این شبکه اجتماعی را برای همیشه ترک کنند. 
 
دردسرهای تیک آبی توییتر
اولین اعلان بزرگ ماسک، طرح اعتبارسنجی پولی او بود که برای آن ۸ دلار از کاربران برای اعطای یک «تیک آبی» که قبلا رایگان بود، دریافت می‌کرد. مدیرعامل جدید که سال گذشته این پلتفرم را ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد و در ماه اکتبر کنترل آن را به دست گرفت، قبلا قصد داشت بابت تیک آبی توییتر ۲۰ دلار از کاربران دریافت کند، که مورد انتقادهای بسیاری قرار گرفت. 

در حالی که نماد تایید و اعتبار توییتر ۸ دلار است، مشترکینی که کاربر iOS هستند باید ۱۱ دلار بپردازند، چون ماسک نمی‌خواهد ۳۰ درصد مالیات خرید درون برنامه‌ای اپل را بپردازد.  این حرکت برای آوردن سر ریز شدن پول بیشتر به این رسانه اجتماعی طراحی شد، اما در عوض به این معنا بود که ربات‌ها و کاربران جعلی هم می‌توانند خود را به جای شخصیت‌های سیاسی و شرکت‌های بزرگ جا بزنند و اظهارات دروغین منتشر کنند. اگرچه ماسک در اوایل این هفته تاکید کرد که «توئیتر نسبت به حساب‌های کاربری جعلی از همیشه هوشیارتر است.»

استفان کینگ، نویسنده، تهدید به تحریم این اپلیکیشن در ابتدای ماجرای تیک آبی پولی کرد. کاربر دیگری در آن زمان گفت: «احتمالا من به جای پرداخت پولی برای آن، به طور کامل توییتر را ترک می‌کنم ... اما حدس می‌زنم بسیاری از موسسات احساس کنند موظفند برای یک تیک آبی پول بدهند.» کاربر دیگری در اوایل این ماه توییت کرد: «اگر باید آن تیک آبی را بخرم... ترجیح می دهم توییتر را ترک کنم.»

نظارت ضعیف‌تر
کارمندان و کارشناسان سابق به واشنگتن پست گفتند که اصلاحات اساسی توییتر توسط این کارآفرین میلیاردر با افزایش آزار و اذیت اقلیت‌های مذهبی و قومی در این شبکه اجتماعی همراه بوده است.ماسک که مالک تسلا و اسپیس ایکس نیز هست، با اخراج یا پذیرش استعفای هزاران کارمند، کار خود را به عنوان مدیرعامل آغاز کرد.
با این حال، ماسک پایان داکسینگ را اعلام کرد، یعنی زمانی که جزئیات مربوط به محل کار یا آدرس منزل یک فرد به عنوان نوعی مجازات به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته می‌شود.
 
ماسک در اعلام یک به‌روزرسانی گفت: «وقتی شخصی مکان زندگی شخصی را در توییتر به اشتراک می‌گذارد، خطر آسیب فیزیکی افزایش می‌یابد. در ادامه، توییت‌هایی را که این اطلاعات را به اشتراک می‌گذارند حذف می‌کنیم و حساب‌های اختصاص داده شده به اشتراک‌گذاری مکان زنده دیگران به حالت تعلیق در خواهند آمد.»

یکی از کاربران نه چندان خوشحال توییتر این آخر هفته نوشت: «به شما می‌گویم، دیروز تقریبا حسابم را حذف کردم. ربات‌های زیادی وجود دارند که ما را در مقابل هم قرار می‌دهند. من فیس‌بوک را ترک کردم. اگر توییتر از تبدیل شدن به یک کابوس سیاسی دست نکشد، باید یک استراحت طولانی در رسانه‌های اجتماعی داشته باشم. توییتر دیگر سرگرم‌کننده نیست.»کاربری دیگر گفت: «اول شما نصف کارمندان خود را مجبور به ترک کار کردید، حالا نصف کاربران خود را مجبور به ترک توییتر می‌کنید. من واقعا سردرنمی‌آورم نوابغ چگونه تجارت می‌کنند.»

حساب‌های تعلیق‌شده
یکی از برنامه‌های ماسک بعد از به دست گرفتن مدیریت توییتر، گسترش پر سر و صدای آزادی بیان بوده است. او دستور داد تا حدود ۶۰۰۰۰ حساب کاربری را که قبلا به دلیل نقض قوانین سابق این شرکت مسدود شده بودند، بازگردانده شوند. در ماه نوامبر، حساب‌های زیادی در توییتر اعلام کردند پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اجازه بازگشت به این پلتفرم را پیدا کرد، از توییتر خارج خواهند شد.

تعدادی از کاربران هم البته از آن زمان به این پلتفرم بازگشته‌اند. یکی از کاربران، که قصد دارد برای تیک آبی جدید توییتر پول بپردازد و اکنون دوباره به پلتفرم بازگشته است، نوشت: «وقتی ترامپ را پس از سابقه حضور در اینجا از سال ۲۰۱۰ کنار گذاشتند، توییتر را ترک کردم. اکنون از نو شروع می‌کنم. بنابراین بله، خرید تیک آبی را در برنامه خواهم داشت.»
برچسب ها: ایلان ماسک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها