به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۳۸۲۹۹۰

افزایش تقاضای طلا و سکه با تضعیف پول ملی

افزایش تقاضای طلا و سکه با تضعیف پول ملی
گروه اقتصادی: قیمت طلا و سکه در حالی از روز چهارشنبه دوباره یک روز در میان، کانال عوض می‌کند که شاهد ثبت رکورد‌های جدید در قیمت طلا و سکه هستیم.به گزارش اقتصاد 24، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر به هر گرم دو میلیون و ۱۸۳ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت طلا در روز دوشنبه هفته گذشته پیش از آغاز موج جدید افزایش قیمت‌ها در یک هفته اخیر، یک میلیون و ۹۲۱ هزار تومان بود.

 قیمت سکه امامی نیز که در روز دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱، ۲۱ میلیون و ۱۹۸ هزار تومان بود، پس از آغاز تنش‌های جدید سیاسی میان غرب و تهران، کنتور انداخت و به سرعت گران شد تا امروز که در لحظه تنظیم این گزارش به سطح بی سابقه ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.علاوه بر این در لحظه تنظیم این خبر، قیمت سکه طرح قدیم ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۰ میلیون تومانی شد.
اما سوال اصلی این است که آیا در حال حاضر طلا بخریم یا منتظر بمانیم؟ و قیمت طلا و سکه در آینده به چه سمت و سویی می‌رود؟

قیمت طلا ارزان می‌شود؟
عبادالله محمدولی، کارشناس بازار طلا و سکه در این رابطه گفت: من فکر می‌کنم تا نیمه دوم اسفندماه همچنان قیمت طلا و سکه افزایشی است.وی با بیان اینکه با ادامه شرایط فعلی اقتصادی و سیاسی در کشور نباید انتظار کاهش قیمت‌ها را داشته باشیم، ادامه داد: تقاضای طلا و سکه چند روز مانده به عید ۱۴۰۲ و با آغاز ماه رمضان خود به خود کاهش پیدا می‌کند و احتمالا قیمت‌ها ثابت خواهد شد. البته با وضع فعلی کشور نباید انتظار داشته باشیم که قیمت طلا و سکه پایین بیاید. همین که قیمت در همین سطح بماند و گران‌تر نشود، هنر است.

افزایش تقاضای طلا و سکه با تضعیف پول ملی
این کارشناس بازار طلا و سکه معتقد است با تصویب قطعنامه ضدایرانی در پارلمان اروپا در روز پنجشنبه با وجود اینکه روز شنبه و یکشنبه اکثریت بازار‌ها و بورس‌های جهانی تعطیل است، اما شاهد کنتور انداختن قیمت طلا و سکه در بازار داخلی هستیم و به طور قطع روز دوشنبه قیمت‌ها به این تنش‌های سیاسی، واکنش نشان می‌دهد.محمدولی ادامه داد: زمانی که ما در مورد اقتصاد داخلی کشور کار‌های بنیادی انجام ندهیم و روی به واردات محصول از کشور‌های دیگر بیاوریم خود به خود پول ملی‌مان ضعیف خواهد شد و طبیعی است که شاهد ثبت رکورد‌های جدید قیمتی در بازار طلا و سکه و البته دلار باشیم.

چرا تب طلا نمی‌خوابد؟
این کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به عرضه پیش فروش ۴۵۰ هزار ربع سکه از سه شنبه هفته جاری در بورس،گفت: هرچند بانک مرکزی در دور دوم عرضه ربع سکه به بورس تلاش می‌کند از هیجان خرید سکه و طلا در میان مردم بکاهد و قیمت‌ها را کاهشی کند، اما این کار نمی‌تواند قیمت طلا و سکه را کنترل کند و این بازار‌ها نیازمند یک سازماندهی قوی است.محمدولی ادامه داد: امیدوارم ظرف چند ماه آینده گشایشی در این گره‌ها صورت بگیرد که برای مردم ما خوش یمن باشد.

الان وقت مناسبی برای خرید طلاست؟
این کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه برای خرید دو نکته را همیشه باید مدنظر داشته باشید، گفت: نخست اینکه هر زمان بازار طلا و سکه نوسانی می‌شود و به اصطلاح «دریا موجی می‌شود»، سعی کنیم وارد بازی نشویم.به گفته محمدولی، نکته دوم این است که هیچگاه برای کوتاه مدت وارد بازار طلا و سکه نشوید، زیرا ریسک زیادی دارد، بلکه تنها برای میان مدت و بلندمدت به بازار ورود پیدا کنید.وی افزود: بازار طلا امن‌ترین بازار برای سرمایه گذاری است؛ البته به شرطی که با دید بلندمدت وارد این بازار شوید.
برچسب ها: قیمت طلا قیمت سکه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها